اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارت هوشمند دیابت می‌آید



اخبار,اخباراجتماعی,بیماران دیابتی


 اخباراجتماعی  - رئیس و بنیانگذار انجمن دیابت کل کشور
کارت هوشمند دیابت می‌آید

رئیس و بنیانگذار انجمن دیابت کل کشور با اشاره به اینکه پای دیابتی‌ها دیگر قطع نمی‌شود، از گلایه دیابتی‌ها نسبت از بیمه‌ها خبر داد و گفت: کارت هوشمند به دیابتی‌های کشور ارائه می‌شود،

به گزارش  تسنیم، شکور امیدی موسس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کل کشور در نشست خبری هفته دیابت اظهار داشت: ما باید به سمتی پیش رویم که قطع پای دیابتی در کشور متوقف شود. ولی جامعه پزشکی در مقابل روش‌های جدید پیشگیری و درمانی مقاومت می‌کنند مثلاً واکسن و لیزر برای جلوگیری از قطع پای دیابتی ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌های قطع پای بیماران دیابتی عنوان کرد: مثلاً در استان ایلام وقتی یک دیابتی دچار زخم پا می‌شود پزشک سریع تجویز قطع پا می‌دهد در حالی که ما نباید سلیقه‌ای برخورد کنیم و باید یک شبکه مخصوص دیابت در کشور ایجاد شود.

امیدی به مسئله استفاده از اُزون در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در رستوران‌ها برای شست و شوی میوه‌جات و سبزی از مایع ظرفشویی استفاده می‌کنند که نه تنها ضدعفونی کننده نیست بلکه مواد شیمیایی نیز به محصولات اضافه می‌شود. بنابراین ضرورت استفاده از اُزون بسیار تاکید می‌شود. بنابر این بیمارستان آپادانا نیز به تجهیزات اُزون مجهز می‌شود.

این دکتر تخصصی Ph.D ایمونولوژی و آلرژی به مشکلات بیمه‌ای بیماران دیابتی نیز اشاره کرد و افزود: بیمه‌ها به سختی بیماران دیابتی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

امیدی با تشریح فعالیت‌های انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کل کشور که از 20 سال قبل به صورت وقفی راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: متاسفانه آمارها در حوزه های بیماران در کشورمان واقعی نیست. مثلا در کل کشور برآورد می‌کنیم حدود 10 درصد از ایرانیان یعنی 8 میلیون نفر دیابت دارند که 70 درصد از آنها نیز از این بیماری‌شان بی‌اطلاع هستند چون این بیماری درد ندارد.

رئیس و بنیانگذار انجمن دیابت کل کشور تصریح کرد: افراد پس از انجام تست قند خون در صورتی که دو بار قند خون آنها به صورت ناشتا بالای 126 باشد در معرض خطر دیابت هستند. بنابراین ما طرح غربالگری دیابت را شروع کردیم تا افراد بالای 20 سال این تست‌ها را انجام دهند کما اینکه عامل اصلی دیابت در حال حاضر استرس و تنش است و فقط 5 درصد آن ارثی بوده و 95 درصد آن محیطی است. براین اساس همه مردم باید تست قند خون بدهند.

امیدی با بیان اینکه هم اکنون 3 میلیون و 600 هزار نفر تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی هستند، عنوان کرد: ویزیت و ارائه دستگاه قند خون به این افراد رایگان است.

وی همچنین به تشکیل فراکسیون دیابت که بیش از 200 نفر عضو آن هستند اشاره کرد و گفت: در این فراکسیون قوانینی تصویب می‌شوند که به نفع خانواده‌های دیابت باشد. مثلا یکی از این مصوبات افزایش 10 درصد هزینه‌های فروش نوشابه بود.

رئیس و بنیانگذار انجمن دیابت کشور با اشاره به اطلاع‌رسانی به افراد جامعه علی‌الخصوص بیماران دیابتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.ir.duabt.ir عنوان کرد متاسفانه بیمه‌ها نیز تجاری فکر می‌کنند حمایتی نیستند و هم اکنون نیز بیمه‌های تکمیلی که بیماران با آنان قرارداد دارند خسارات را 6 ماه دیرتر می‌پردازند در حالی که برای بیمه نیز مقرون به صرفه است که در حوزه پیشگیری ورود کنند زیرا یک دیابتی اگر کنترل نشود دچار بیماری‌های کلیوی و بیماریهای متعدد دیگر خواهد شد یعنی به نوعی استراتژی بیمه‌ها غلط است.

امیدی ادامه داد: پزشکان عمومی بیش از 99 درصد کارهای بیماران دیابتی را می‌توانند انجام دهند. بیماران عضو انجمن دیابت نیز هیچ فرانشیزی پرداخت نخواهد کرد. براین اساس کارت هوشمند نیز به تمام این بیماران اهداء می‌شود که این کارت هوشمند یکی از مزایای بسیار مناسبش یکپارچه‌سازی آمارهای بیماران در زمینه توضیح دارو است.

 رئیس و بنیانگذار انجمن دیابت کشور در ادامه به همکاری تولیدکنندگان برای تولید محصولاتی از جمله قند خرما در جهت ساخت بیسکویت دیابتی و... اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 120 شرکت عضو این انجمن هستند و ما باید در زمینه غذای بیماران دیابتی برنامه‌ریزی کنیم. زیرا از 50 سال پیش غذاهای رژیمی در دنیا مطرح بوده است و ما نیز باید به سمت تولید غذاهای جدید که برخی از آنان مانند نان‌های سبودار تولید شده است پیش رویم.

امیدی با بیان اینکه این انجمن از دولت هیچ پولی نمی‌خواهد بلکه فقط حمایت‌های معنوی را درخواست دارد، عنوان کرد: از مهمترین تلاش‌های این انجمن اهدای کارت هوشمند به تمام بیماران دیابتی کشور است زیرا دیابت امروز حتی به سطح دبستان رسیده است و همه افراد باید تست قند بدهند.

وی با اشاره به ضرورت تزریق دو واکسن برای بیماران دیابتی عنوان کرد: یکی از این واکسن‌ها که آنفولاآنزا است ولی واکسن دیگر اصلاً در کشور وجود ندارد. بنابراین به همت یکی از محققان ایرانی واکسن Gto برای افزایش ایمنی ساخته شده است که نه تنها برای دیابتی‌ها بلکه برای دیگر بیماریها نیز مفید است و حاضریم این واکسن را رایگان در اختیار بیماران قرار دهیم. در حال حاضر نیز منتظر مجوز تولید انبوه این واکسن توسط سازمان غذا و دارو هستیم.

امیدی گفت: در این زمینه مشاهده می‌کنیم که پزشکان ریه بیشتر مواقع برای بیماران کورتن تجویز می‌کنند، بنابر این واکسن Gto در این زمینه راهگشا باشد. همچنین، در برخی مواقع بیمار انسولین دریافت می‌کند ولی بهبود پیدا نمی‌کند چون ماده آنتی‌بادی در بدنش تولید می‌شود. بنابر این در بیمارستان آپادانا این بیماران بستری خواهند شد تا مشکلات آنها برطرف شود.

رئیس و بنیانگذار انجمن دیابت کشور در ادامه به مشکلات رانت‌های دارویی در کشور اشاره کرد و گفت: در کشورمان انسولین تولید می‌شود ولی هنوز انسولین خارجی خریداری و وارد کشور می‌شود.

امیدی به مشکل ضدعفونی کردن استخرها نیز اشاره کرد و گفت: بیمارستان آپادانا با تمام تجهیزات خود را به اُزون مجهز کند و از آن طرف نیز بیمارانی که دچار گرمای کف پا هستند و جهت خون‌رسانی به پای دیابتی‌ها دستگاه لیزر مخصوصی در این بیمارستان به کار گرفته می‌شود تا تمام بیماران از این تجهیزات بهره‌مند شوند.

وی در ادامه به رفع مشکل دندانپزشکی بیماران دیابتی با دادن کارت مخصوص این نوع خدمات اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز هر محصولی که تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کل کشور قرار گیرد آرم این انجمن به آن تعلق خواهد گرفت.


  اخباراجتماعی  - تسنیم


ویدیو مرتبط :
درب بازکن هوشمند با استفاده از کارت هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف خدمات کارت‌های هوشمند یک بانک از 15 اردیبهشت



اطلاعیه مهم:

توقف خدمات کارت‌های هوشمند یک بانک از 15 اردیبهشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانک ملت از دارندگان ملت کارت‌های هوشمند درخواست کرد هرچه سریعتر برای تعویض کارت خود اقدام کنند.

 

بانک ملت اعلام کرد: با توجه به دستور صریح بانک مرکزی مبنی بر ارائه نکردن خدمات بانکی به مشتریانی که اصالت آنان در سامانه ثبت احوال تائید نشده است، مقرر شد ارائه هرگونه خدمات بانکی به ملت کارت‌های هوشمند متوقف شود.

 

همه ملت کارت‌های هوشمند از 15 اردیبهشت ماه سال جاری غیرفعال می‌شود و ارائه هرگونه خدمات بانکی به این دسته از کارت‌ها متوقف خواهد شد.

بانک ملت از دارندگان ملت کارت‌های هوشمند خواست تا برای اختتام حساب کارت و تعویض آن با ملت کارت متمرکز (اکسس کارت) بدون پرداخت کارمزد اقدام کنند.

 

ملت کارت‌های متمرکز از قابلیت اتصال به حساب‌های متعدد مشتریان در بانک ملت بهره مند بوده و خدمات متعددی روی آنها تعبیه شده است.

شمار کارت‌های الکترونیک صادره از سوی بانک ملت تا پایان فروردین از مرز 31 میلیون و 500 هزار فقره گذشته است.

بانک ملت تاکنون بیش از 15 میلیون و 198 هزار فقره ملت کارت متمرکز برای مشتریان صادر کرده است.

 

بالغ بر 8 میلیون و 395 هزار فقره هدیه کارت از سوی شعب بانک ملت در سراسر کشور در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

همچنین بیش از 6 میلیون و 16 هزار فقره بن کارت ملت برای موسسات و سازمان‌های مختلف صادر شده است.

 

بانک ملت برای صدور حدود یک میلیون و 822 هزار فقره ملت کارت اصناف نیز برای صاحبان صنوف مختلف اقدام کرده است.

ملت کارت پزشکان، کارت اعتباری، ملت کارت بازرگان، ملت کارت متمرکز تامین احتماعی، فرهنگ کارت متمرکز، ملت کارت حمل و نقل، کارت پویان، کارت مهان و کارت شایان از دیگر کارت‌هایی است که برای مشتریان بانک ملت صادر شده است./انتخاب