اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارت هدیه بیش از ۲ میلیون ریال ممنوع


بانک مرکزی به شبکه بانکی ضوابط صدور کارت هدیه و بن کارت را جهت اجرا ابلاغ کرد.

روابط عمومی بانک مرکزی: بانک مرکزی به شبکه بانکی ضوابط صدور کارت هدیه و بن کارت را جهت اجرا ابلاغ کرد.

بر اساس بخشنامه این بانک، صدور و عرضه کارت هدیه و بن کارت بی‌نام و بیش از مبلغ 2 میلیون ریال ممنوع است.

همچنین کارت‌های هدیه و بن‌کارت‌ها بنا به درخواست مشتری صادر و حداکثر به مدت 6 ماه  دارای اعتبار است و مانده مصرف نشده کارت‌ها و بن‌کارت‌ها پس از انقضای مدت مذکور، صرفاً در شعبه صادرکننده قابل دریافت است.

براساس این بخشنامه بانک مرکزی در راستای اجرای مؤثر این مصوبه، مؤسسات اعتباری را موظف نمود تمهیدات لازم در این خصوص از جمله صدور کارت صرفاً برای متقاضیانی که نزد مؤسسه اعتباری دارای حساب سپرده شامل قرض‌الحسنه و سرمایه‌گذاری مدت‌دار هستند، مجاز شود. بر همین اساس درج نام دارنده کارت که همانا دارنده حساب سپرده نزد مؤسسه اعتباری است، بر روی کارت الزامی خواهد بود.

بانک مرکزی در خصوص دلیل تعیین سقف مبلغ 2میلیون ریال کارت اعتباری یادآور شده است: هدف اصلی از صدور و ترویج کارت‌های یاد شده، گسترش استفاده از بانکداری الکترونیکی در انجام پرداخت‌های خرد است.
بنابراین ضروری است مبالغ کارت‌های صادره نیز با این امر همخوانی و مطابقت داشته باشد. از این‌‌رو، کارت‌های هدیه و بن‌کارت‌ها باید حداکثر به مبلغ 2میلیون ریال صادر شوند.

بانک مرکزی همچنین جهت حفظ حقوق دارندگان این کارت‌ها از نظر سهولت در دریافت مبلغ مصرف نشده کارت توسط آنان، بانک‌ها و موسسات اعتباری را به درج مدت اعتبار، نام و کد شعبه بر روی کارت موظف کرده است.


ویدیو مرتبط :
ایرانسل 2 سیم کارت با 50000 ریال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از حضور سوسانو در ایران تا ممنوع الخروج شدن هدیه تهرانی



 

از حضور سوسانو در ایران تا ممنوع الخروج شدن هدیه تهرانی

 

- در نشست محمدرضا عباسیان دبیرکل ستاد مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری که در ارتباط با بحث مبارزه با قاچاق فیلم های و کپی های غیرقانونی آثار برگزار شد. وی گزارش هایی را درباره فعالیت آینده و گذشته این ستاد ارائه و مشکلات این ستاد را عنوان کرد.

همچنین عباسیان در ارتباط با تولید آثار سخیف در شبکه نمایش خانگی گفت: مقصر اصلی این تولیدات خود موسسات ویدئورسانه هستند. این تولیدات در همین موسسه ها ساخته می شود که ما نیز به این روند معترض هستیم. از طرفی باید دلایل ارایه مجوز به آنها نیز بررسی شود. البته مسئولیت این آثار با صاحبان این موسسات است.

وی افزود: موسسات ویدئورسانه از فرصت های طلایی که در اختیارشان است به خوبی استفاده نکرده اند. آنها این فیلمهای سخیف را با قیمت های ارزانی تولید و وارد بازار کرده اند و متاسفانه اعتماد مخاطب را از بین برده اند. در این راستا هم اداره کل همکاری ها سمعی و بصری را نمی توانیم مقصر بدانیم .

-" آقای خاص" که اختصاص به زندگی حرفه ای فیروز کریمی دارد به تهیه کنندگی جواد مزدآبادی کلید می خورد. تصویربرداری مستند " آقای خاص" که درباره فیروز کریمی فوتبالیست سابق و مربی امروز فوتبال کشور است را طی هفته آینده آغاز می کنیم. کارگردانی این مستند بلند ۹۰ دقیقه ای بر عهده مهدی برگ نیل است. در این فیلم قرار است مجموعه ای از بازیگران سینما و تلویزیون به عنوان راوی حضور داشته باشند. در این مستند دوربین تصویربرداری به همراه کریمی سفرهایی به تبریز، کرج محل سکونت وی و قم که کریمی قبلا مربی تیم صبای این شهر بوده است، انجام می دهد.

- فیلم جدید عبدالرضا کاهانی به زودی با عنوان "اسب حیوان نجیبی است" کلید می خورد. در این فیلم رضا عطاران، پارسا پیروزفر، باران کوثری، مهتاب کرامتی، حبیب رضایی، مهران احمدی و... بازی می کنند. تمام فیلمبرداری این شب در تهران و در شب انجام می شود. البته فیلم "هیچ" کار قبلی کاهانی نیز به زودی وارد شبکه نمایش خانگی می شود.

- نشست جواد شمقدری با خبرنگاران خبرگزاریها برای دومین بار کنسل شد. این نشست قرار بود ۲۵ مهرماه برگزار شود که منتفی شد وی به همراه هئیت دولت و رئیس جمهوری برای دیدار های استانی به اردیب رفته بود. البته پیش از این نیز در چند هفته گذشته این نشست به دلیل سفر وی به همدان لغو شد.

سوسانو به ایران می آید. این خبری بود که هفته گذشته در بیشتر رسانه ها و مطبوعات به چاپ رسید. این بازیگر مجموعه جومونگ قرار است در فیلم "شش نفر زیر باران" به کارگردانی علی عطشانی بازی کند. عوامل تولید این پروژه هم اکنون مشغول مذاکره با وی هستند.

- تولید فیلم "خیابان های آرام" کمال تبریزی در ارمنستان به دلیل مشکل خروج از کشور هدیه تهرانی با مانع جدیدی روبرو شده است. این فیلم از ابتدای شروع پروژه با مشکلاتی در راه تولید روبه رو شده بود ، به تازگی با مشکل دیگری مواجه شده است.

گروه تولید این پروژه ظاهرا جمعه هفته گذشته برای شروع فیلمبرداری عازم کشور ارمنستان شده بود، اما هدیه تهرانی بازیگر نقش اول این فیلم به دلیل مشکلات مالیاتی، یکشنبه شب هفته گذشته مجوز خروج از کشور را نیافت و به همین دلیل نتوانست به گروه بپیوندد. البته پس از انتشار این خبر ، روابط عمومی فیلم اعلام کرد، نیکی کریمی جایگزین تهرانی شده و هم اکنون گروه در ارمنستان فیلمبرداری را دنبال می کنند.

- برگزیدگان جشنواره "دیدار" همزمان با روز ملی سینمای تاجیکستان طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ این کشور معرفی شدند. مجید برزگر کارگردان ایرانی برای فیلم سینمایی "فصل باران های موسمی" جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را دریافت کرد. همچنین در این مراسم از کامران شیردل مستندساز باسابقه کشورمان که ریاست هیات داوران جشنواره را برعهده داشت، تقدیر شد. چهارمین جشنواره بین المللی فیلم دیدار ۱۲ تا ۱۶ اکتبر در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

- فیلمبرداری "خانه پدری" کیانوش عیاری موقتا تعطیل شد. با به پایان رسیدن دومین اپیزود از سه اپیزود "خانه پدری" ساخته جدید کیانوش عیاری تا طراحی صحنه ها برای اپیزود سوم فیلمبرداری این فیلم تعطیل شد. لوکیشن این فیلم هم چنان "خانه معتمدالاطباء" خواهد بود و چند روز دیگر با آماده شدن صحنه فیلمبرداری، اپیزود سوم هم آغاز خواهد شد. مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، نازنین فراهانی، مینا ساداتی، نگاه خاقانی، حسین فلاح، معین الدین عشاقی و... از بازیگران این فیلم هستند..... / گزارش : خبرگزارى مهر