اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارت های چینی در بانک های ایرانی



اخبار ,اخبار اقتصادی , کارت های چینی

اخبار اقتصادی - کارت های چینی در بانک های ایرانی

70درصد کارت‌های بانکی کشور را شرکت‌های چینی تولید می‌کنند، در حالیکه تولیدکننده‌های داخلی توان تامین تمام نیازهای داخلی را دارند.

احسان سقایی، مدیرعامل شرکت گلچین رسانه هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان مطلب فوق، گفت: شرکت‌های ایرانی توان و تکنولوژی لازم را برای تولید سالانه 300 میلیون کارت بانکی را دارند. کارت‌های تولیدشده در داخل کشور علاوه بر اینکه از استانداردهای بین‌المللی برخوردار هستند، سه سال هم گارانتی دارند. در حالی‌که کارت‌هایی که از چین خریداری می‌شود، هم مشکل کیفیت دارند و هم گارانتی و ضمانتی ندارند.

 

این فعال صنعت چاپ در ادامه افزود: طبق قانون، اگر چاپخانه‌های داخلی امکان ارایه یک خدمت چاپی را داشته باشند، نباید آن خدمت در خارج از کشور انجام شود. جای تاسف و سئوال است که علیرغم وجود چنین الزامی حجم زیادی از کارت‌های مورد نیازها توسط شرکت‌های چینی تامین می‌شود.

 

سقایی تاکید کرد: ما به دنبال ایجاد انحصار برای شرکت‌های داخلی نیستیم چراکه انحصار بدون شک منجر به افت کیفیت می‌شود. خواسته ما جلوگیری از ورود کالای نامرغوب خارجی به بازار داخلی است.

 

مدیرعامل شرکت گلچین رسانه هوشمند در تشریح تفاوت‌های‌ کارت‌های ایرانی و چینی گفت: هرچند کارت‌های ایرانی حدود 50 تومان از کارت‌های چینی گرانتر هستند اما چنانچه بانک‌ها به جای حمایت از واردکننده به حمایت از تولیدکننده بپردازند این اختلاف قیمت از بین می‌رود. ناگفته نماند که شرکت‌های چینی هزینه کارت را در زمان عقد قرارداد به صورت نقد دریافت می‌کنند اما شرکت‌های ایرانی با شرایط مالی بهتر و انعطاف بیشتری به ارایه خدمات می‌پردازند. زمان تحویل کارت‌های تولید داخل هم حدود یک هفته است در حالی‌که شرکت‌های چینی پس از حدود دو ماه محموله خود را تحویل می‌دهند. در دسترس بودن شرکت‌های ایرانی و ارایه خدمات گارانتی نیز دیگر مزیت شرکت‌های ایرانی است که بانک‌ها نباید نادیده بگیرند.

 

سقایی در پایان گفت: اگر دولت الزامی ایجاد کند که بانک‌ها، کارت‌های مورد نیازشان را از تولیدکنندگان داخلی تامین کنند، بخش زیادی از ظرفیت معطل‌مانده شرکت‌های ایرانی فعال و فرصت‌های جدید شغلی ایجاد می‌شود.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
انتقال وجه (کارت به کارت) اینترنت بانک شهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا ایرانی ها دوست دارند از هر بانک، یک عابر بانک داشته باشند؟/سرانه هر ایرانی؛ 3.4 کارت بانکی



صدور 257 میلیون کارت بانکی تا پایان مرداد / سرانه هر ایرانی 3.4 کارت

خبرگزاری فارس: بر اساس گزارش‌های رسمی و مستند، تا پایان مرداد ماه سال جاری بیش از 257 میلیون و 242 هزار کارت بانکی برای متقاضیان صادر شده که افزون بر 58 میلیون آن کارت هدیه و خرید بوده است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تا پایان مرداد ماه سال جاری، تعداد کل کارت‌های صادر شده توسط 27 بانک دولتی و خصوصی و مؤسسه اعتباری توسعه در مجموع به 257 میلیون و 242 هزار و 457 کارت رسید.

در مجموع از این تعداد کارت صادر شده 138 میلیون و 626 هزار و 183 کارت برداشت، 1 میلیون و 595 هزار و 478 کارت اعتباری، 58 میلیون و 510 هزار و 398 کارت خرید و هدیه و 1 میلیون و 176 هزار و 486 کارت پول الکترونیک بوده است.

با نگاهی به ترکیب کارت‌های موجود می‌توان مشاهده کرد که بیشترین تعداد کارت برداشت صادر شده متعلق به بانک ملی با 23 میلیون و 168 هزار و 370 فقره کارت، بیشترین کارت اعتباری صادر شده با رقم 799 هزار و 998 فقره کارت نیز متعلق به همین بانک، بالاترین رقم کارت خرید و هدیه صادر شده متعلق به بانک ملت با رقم 15 میلیون و 135 هزار و 228 کارت و رکورد بالاترین کارت پول الکترونیک با 1 میلیون و 166 هزار و 120 کارت نیز از آن بانک ملت بوده است./فارس

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب