اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارت‌ها سوختگیری را به تاخیر می‌اندازد / بنزین چند نرخی، فساد ایجاد می‌کند



 اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی, بنزین

حاج محمدرضا ضمن ابراز مخالفت با بنزین چند نرخی به دلیل فسادآور بودن آن گفت: عرضه بنزین با کارت، وقت مراجعه کننده را تلف می‌کند و باعث فساد می‌شود.

بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره نظر این اتحادیه در خصوص دو نرخی یا تک نرخی شدن بنزین گفت: تجهیزات کنونی سوخت جایگاه‌های سوخت قابل انتقال به بنزین چند نرخی و کنترل آن نیست بنابر این بنزین چند نرخی جز اینکه فساد ایجاد کند مشکلی را حل نمی‌کند.

وی افزود: در هیچ جای دنیا باب نیست که بنزین چند نرخی باشد و یا اعلام کنند که با افزایش مصرف قیمت نیز افزایش یابد، چون پلکانی شدن بنزین قابل کنترل نیست و مفاسد عدیده‌ای ایجاد خواهد کرد.

حاج محمدرضا با بیان اینکه ما از ۱۰ سال گذشته تا کنون بار‌ها مخالفت خود را بنزین چند نرخی اعلام کرده‌ایم، درباره عرضه بنزین با کارت سوخت نیز اظهار داشت: کارت سوخت نیز مشکلی را حل نمی‌کند چون هزینه‌های نصب دستگاه pose تا سال ۸۷ توسط دولت پرداخت شد و از آن پس این هزینه‌ها به عهده جایگاه دارد گذاشته شد که هیچ عایدی هم نداشته است.

وی افزود: اکنون مراجعه کنندگان برای سوخت گیری از کارتهایی که ما در کنار دستگاه‌های پوز آویزان کرده‌ایم استفاده می‌کنند و هیچ کاربرد دیگری ندارند.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت خاطرنشان کرد: سوخت گیری بوسیله کارت جز تاخیر در سوخت گیری هیچ منفعتی ندارد ضمن اینکه کامپیوترهای ما نیز قدیمی و یا خراب شده‌اند و قطعه برای تعویض و یا تعمیر نیز موجود نیست.
 

 اخبار اقتصادی  -  ایلنا 


ویدیو مرتبط :
بنزین تک نرخی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بنزین دو نرخی فساد ایجاد می‌کند



 اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی ,بنزین

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: وجود کارت سوخت می‌تواند از قاچاق جلوگیری کرده و انضباط آماری ایجاد کند ضمن اینکه می دانیم دونرخی شدن در وضعیت کشور ما نوعاً فساد ایجاد می کند.

حسین نجابت در گفت‌وگو با  ایسنا  با اشاره به اینکه در مورد بنزین بنایی برای دو نرخی شدن نبوده است، گفت: اصرار عمده مجلس در قانون بودجه وجود کارت سوخت بود زیرا به نظر می‌رسد با کارت سوخت مقداری انضباط آماری و جلوگیری از قاچاق وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مساله بنزین دولتی از چند بعد قابل بررسی است، گفت: دو نرخی شدن در وضعیت کشور ما نوعاً فساد را ایجاد می کند. این مساله درست است اما باید به این نکته هم توجه داشت که حذف کارت سوخت خود به خود زمینه نوع دیگری از فساد را موجب خواهد شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: بنابراین این اختیار به دولت داده شده که عرضه بنزین را مدیریت کند. در واقع کاهش سوخت به صورت معنی‌دار اعمال شود. البته منطق حکم می کند کسانی که بنزین زیادی مصرف می‌کنند هزینه آن را هم بپردازند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در حال حاضر قیمت نفت به قیمت جهانی نزدیک شده اما با افزایش قیمت نفت که اکنون به 40 دلار رسیده خود به خود فاصله بنزین با قیمت داخلی اضافه محسوب می‌شود و قاچاق هم مقرون به صرفه خواهد بود؛ بنابراین اگر کارت سوخت نداشته باشیم نمی توانیم آن را مدیریت کنیم.

نجابت تاکید کرد: به نظر می رسد باید از نگاه های تنگ نظرانه پرهیز شود و ببینیم مصلحت مملکت چیست. مصلحت مملکت این است که مصرف سوخت تغییر یافته و استفاده از حمل و نقل عمومی فرهنگ سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید کاهش مصرف سوخت در کشور اتفاق افتد، گفت: وقتی فاصله نرخ بنزین و قیمت جهانی زیاد باشد زمینه قاچاق هم مهیا می شود و این نوعی فساد است؛ بنابراین وجود کارت سوخت هنوز در کشور لازم است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: دولت باید تصمیم بگیرد که بهینه باشد و اگر بنا نیست که بنزین به صورت دو نرخی به فروش برسد باید مانند بسیاری از کشورها که عوارض محیط زیست و آلودگی پرداخت می کنند، کسانی که مصرف بیشتری دارند باید هزینه آن را بپردازند.