اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارتون: اکران «خانه پدری»!


در حاشیه توقف اکران فیلم سینمایی «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری. روزنامه شهروند: در حاشیه توقف اکران فیلم سینمایی «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری.

کارتون: اکران «خانه پدری»!


ویدیو مرتبط :
خانه پدری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر وزیر ارشاد درباره وضعیت اکران خانه پدری



اخبار,اخبار فرهنگی , خانه پدری

 

اخبار فرهنگی - نظر وزیر ارشاد درباره وضعیت اکران خانه پدری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اکران فیلم خانه پدری به کارگردانی کیانوش عیاری گفت: این فیلم به دلیل خشونتی که در بخشی از آن وجود دارد قابل اکران عمومی نیست و نظرم این است که به صورت گسترده اکران نشود.

به گزارش ایرنا علی جنتی روز یکشنبه در حاشیه آیین تجلیل از برترین های پژوهش فرهنگی درباره فیلم خانه پدری گفت: فیلم را دیده ام و همانطور که می دانید شورای پروانه نمایش اجازه اکران این فیلم را تایید کرده است اما در عین حال نظر شخص من این است که فیلم به صورت گسترده اکران نشود.

وی افزود: فیلم خانه پدری به دلیل خشونتی که در بخشی از آن است قابل اکران عمومی نیست و بر اساس قوانینی که هیات دولت مصوب کرده نمایش فیلم های سینمایی که حاوی صحنه های خشونت آمیزی باشند قابل اکران عمومی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ادامه داد: به دلیل خشونت فیلم ما اعلام کرده ایم که در حد محدود به صورت اکران های خصوصی مثل موزه سینما و شرایطی مثل حضور نیافتن افراد کمتر از 16 سال خانه پدری نمایش داده شود.

جنتی خاطرنشان کرد: بخش خشونت فیلم 'خانه پدری' که در آن پدری فرزند خود را می کشد قابل سانسور نیست، چرا که اگر این بخش حذف شود فیلم قابل فهم نخواهد بود. بنابراین چون قابل اصلاح نیست اکران عمومی آن هم ممکن نخواهد بود.

فیلم 'خانه پدری' که قصه اتفاق های یک خانه قدیمی را از سال 1308 (اواخر دوره قاجار) تا 1379 روایت می کند با بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و... در چند اپیزود ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر کشیده است.

در این فیلم ناصر هاشمی (نقش کودکی) و مهدی هاشمی (نقش بزرگسالی) کاراکتر اصلی این فیلم را، که روایت زندگی اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده، بازی می کنند.

امیرحسین علم الهدی دبیر اجرایی گروه سینمایی هنر و تجربه امروز (یکشنبه) با انتشار متنی عنوان کرده است؛ به دلیل فراهم نشدن شرایط مناسب فیلم 'خانه پدری' به کارگردانی کیانوش عیاری که قرار بود از فردا هشت دی ماه اکران رسمی اش آغاز شود، فعلا به تعویق افتاد.
اخبار فرهنگی - ایرنا