اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کارتخوان ها از اول دی کارمزد می گیرند


بانک مرکزی دستوالعمل دریافت کارمزد از تراکنش های خرید را به بانک ها ابلاغ کرد.

خبرآنلاین: بانک مرکزی دستوالعمل دریافت کارمزد از تراکنش های خرید را به بانک ها ابلاغ کرد.

بنا بر دستورالعملی که بانک مرکزی دهم آذرماه به بانک ها ابلاغ کرده است از اول دی ماه کارمزد تراکنش های خرید از بانک های پذیرنده دریافت خواهد شد.

بنا بر این دستورالعمل از این پس بانکی که حساب دستگاه کارتخوان به آن متصل است باید در ازای هر تراکنش خرید بین 500 تا 2500 ریال کارمزد پرداخت کند.

در دستورالعمل بانک مرکزی آمده است « با عنایت به بند 3 از چهاردهمین صورت جلسه مورخ 1394.6.11 هیأت عامل بانک و بند ج از یکصد و سی و سومین صورت جلسه کمیته پولی و بانکی در خصوص نحوه تأمین کارمزد یک درصدی تراکنش های خرید و تخصیص به شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت و با توجه به انتفاع بانک پذیرنده از رسوب وجوه حساب پذیرندگان مقرر گردید از تاریخ 94.10.1 مبلغ کارمزد مزبور (حداقل 500 ریال و حداکثر 2500 ریال) از بانک های پذیرنده دریافت گردد».

گفتنی است بنا بر این دستورالعمل پذیرندگان یا همان فروشگاه های دارای دستگاه کارتخوان و خریداران یا همان دارنده کارت نباید کارمزدی پرداخت کنند.

دریافت کارمزد تراکنش های خرید از اول دی


ویدیو مرتبط :
بالاخره تکلیف کارمزد دستگاه های کارتخوان مشخص می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بانک‌ها از ۲۰ خرداد از مردم کارمزد جدید می‌گیرند



اخبار ,اخبار اقتصادی , کارمزد جدید

 

اخبار اقتصادی - بانک‌ها از ۲۰ خرداد از مردم کارمزد جدید می‌گیرند

این حجم از تراکنش های غیر ضروری مانند مانده گیری موجبات افزایش ترافیک و کندی در سامانه را مخصوصا در روزهای پر تراکم سال فراهم آورده است که علاوه بر نارضایتی مشتریان شبکه بانکی، باعث اعتراض بانک ها نیز بوده است".

با دستور بانک مرکزی، بانک های کشور از ۲۰ خرداد سال جاری کارمزد خدمت مانده گیری دستگاه های خودپرداز از کارت‌های خودشان دریافت می کنند.

به گزارش تسنیم، داوود محمد بیگی و اعظم السادات آقایی پور از اداره نظام های پرداخت با ابلاغ بخشنامه‌ای خطاب به مدیران عامل بانک‌ها اعلام کرده اند که بانکداران باید از ۲۰ خرداد ماه بابت مانده گیری دستگاه‌های خودپرداز شتاب از مشتریانشان کارمزد بگیرند.

در این بخشنامه تأکید شده است: "براساس آمار تراکنش های ثبت شده در مرکز شاپرک در سه ماهه پایانی سال گذشته تعداد ۱.۶۷۳.۵۷۱.۹۸۲ تراکنش در سه نوع خرید، مانده گیری، خرید شارژ و پرداخت قبض ثبت شده است که مانده گیری، بخش قابل توجهی از این تراکنش ها را شامل می شود.

 

(تعداد ۴۵۸.۳۴۴.۵۰۴ تراکنش مانده گیری یعنی حدود ۴/۲۷%)، این حجم از تراکنش های غیر ضروری مانند مانده گیری موجبات افزایش ترافیک و کندی در سامانه را مخصوصا در روزهای پر تراکم سال فراهم آورده است که علاوه بر نارضایتی مشتریان شبکه بانکی، باعث اعتراض بانک ها نیز بوده است".

همچنین در بند دیگری آمده است که "لذا، براساس مصوبه یکصد و هجدهمین جلسه پولی و بانکی مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۲ مقرر شد، از تاریخ ۲۰/۳/۱۳۹۳ به منظور کاهش ترافیک غیر ضروری، ارتقاء و پایداری شبکه و نیز کاستن از هزینه های غیر ضروری بانک ها، کارمزد خدمت مانده گیری مطابق با ساختار کارمزد شتابی دستگاه های خودپرداز محاسبه و در کلیه ابزارهای پذیرش از مشتری اخذ گردد. خواهشمند است دستور فرمایید در اسرع وقت به نحو مقتضی به کلیه واحدهای ذی ربط آن بانک اطلاع رسانی شود". 

اخبار اقتصادی - تسنیم