اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاربران ویندوز 10 غافلگیر شدند


در حالی که مدت زیادی از عرضه سیستم عامل ویندوز 10 نمی‌گذرد، مایکروسافت به کاربران این سیستم عامل اطلاع داده که به زودی آن را به روز می کند و لذا کاربران باید فایل‌های خود در این ویندوز را ذخیره کنند.

خبرگزاری فارس: در حالی که مدت زیادی از عرضه سیستم عامل ویندوز 10 نمی‌گذرد، مایکروسافت به کاربران این سیستم عامل اطلاع داده که به زودی آن را به روز می کند و لذا کاربران باید فایل‌های خود در این ویندوز را ذخیره کنند.

نابر اعلام مایکروسافت به روزرسانی ویندوز 10 به گونه‌ای است که بعد از نصب آن بر روی رایانه ها همه آنها به طور خودکار خاموش و روشن می شوند و لذا اگر کاربران فایل های خود را باز گذاشته و ذخیره نکنند پس از نصب وصله به روزرسان و راه اندازی مجدد رایانه آنها را از دست خواهند داد.

وصله مذکور که KB3081424 نام دارد حاوی به روزرسانی های فراوانی است و البته کاربرانی که ویندوز 10 را دیرتر نصب کرده باشند باید به روزرسانی های کمتری انجام دهند. چون برخی از وصله های یاد شده در نسخه تازه تر ویندوز گنجانده شده است.

مشکل از دست رفتن ناگهانی اطلاعات در مورد برخی برنامه های جدیدتر مانند Excel Online که در قالب آنها داده ها به طور خودکار ذخیره می شوند وجود ندارد ولی کاربران برنامه های قدیمی تر و آفلاین در این زمینه مشکل خواهند داشت و باید فایل های خود را حتما ذخیره کنند.


ویدیو مرتبط :
نحوه پسورد گذاشتن روی ویندوز 10 | قفل خودکار ویندوز 10 با بلوتوث | بالا بردن امنیت ویندوز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض کاربران به نصب اجباری ویندوز 10


مایکروسافت تایید کرده حتی کاربرانی که تقاضای نصب ویندوز 10 را تایید نکرده اند نیز در فهرست دریافت این سیستم عامل قرار گرفته اند.

خبرگزاری فارس: مایکروسافت تایید کرده حتی کاربرانی که تقاضای نصب ویندوز 10 را تایید نکرده اند نیز در فهرست دریافت این سیستم عامل قرار گرفته اند.

این امر موجب اعتراض شدید کاربران سیستم عامل های ویندوز 7 و 8.1 شده که می گویند بارگذاری ناخواسته ویندوز 10 با حجمی نزدیک به 3 گیگابایت باعث حجم مصرف قابل توجه دیتا و پرشدن حافظه رایانه های آنها بدون اطلاع و رضایتشان شده است.

مایکروسافت در توضیح این مساله اعلام کرده که اگر کاربران گزینه به روزرسانی خودکار ویندوز در صفحه کنترل را انتخاب کرده باشند، فایل های آماده سازی نصب ویندوز 10 به طور خودکار بر روی رایانه آنها نصب می شود. نتیجه این کار کاهش زمان نصب و تسهیل فرایند مذکور است.

حجم کل این فایل های به روزرسان بسته به ویندوز مورد استفاده کاربران از 3 تا 6 گیگابایت در نوسان بوده و در یک پوشه مخفی موسوم به $Windows.~BT نصب می گردد.

با توجه به انتشار گزارش هایی که نشان می دهد ویندوز 10 بی سروصدا اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری کرده و آنها را برای اشخاص و گروه های ثالث ارسال می کند اشتیاق برای نصب این سیستم عامل کاهش یافته است. همچنین ویندوز جدید مایکروسافت به طور گسترده کاربران را بمباران تبلیغاتی کرده و با بررسی عادات کاربری هر فرد آگهی هایی را در معرض دید وی قرار می دهد.