اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاربران ایرانی فیسبوک به سوال آلن ایر پاسخ داداند



اخبار,اخبارسیاست خارجی,آلن ایر

 

 اخبار سیاست خارجی  - کاربران ایرانی فیسبوک به سوال آلن ایر پاسخ داداند: "اصطلاح شاهین - قمری به چه معناست"

در سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران، کاربران ایرانی فیسبوک خواستار عذرخواهی آمریکا از این اقدام خود شدند.

آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا که بعنوان یکی از اعضای هیأت آمریکایی برای مذاکرات ۱+۵ با ایران در وین حضور دارد، طی مطلبی در صفحه فیسبوک خود با اشاره به بخشی از پیام ویدئویی روز گذشته ظریف مبنی بر اینکه «بازی شاهین-قُمری، به امید گرفتن امتیاز در لحظه آخر، نتیجه‌ای بهتر از سال ۱۳۸۴ ندارد»، از مخاطبان خود این سوال را پرسیده که «اصطلاح شاهین - قمری به چه معناست و آیا این اصطلاح در زبان فارسی رایج است یا نه؟»

در همین راستا بسیاری از کاربران ایرانی این شبکه اجتماعی به جای ارائه پاسخ به این سوال وی، به مناسبت امروز که مصادف با حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی در تاریخ ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ است، اشاره کرده‌اند. برخی از پاسخ‌هایی که کاربران ایرانی به آلن ایر داده‌اند بدین شرح است:

* آقای ایر نمی‌خواهید به نمایندگی از دولت آمریکا بابت شلیک عمدی به هواپیمای مسافربری ایران، عذر خواهی کنید؟

* امروز سالروز شلیک موشک آمریکایی به هواپیمای شماره ۶۵۵ ایران و شهید شدن ۲۹۰ ایرانیه. چرا هیچ وقت عذر خواهی نکردید؟ چرا به ویل راجرز فرمانده اون ناو جنگی مدال شجاعت دادین؟

* آقای ایر امروز سالروز کشته شدن ۲۹۰ نفر انسان بی گناه در هواپیمای مسافربری توسط هموطنان شما هم هست. کاش دولت شما دست‌کم عذرخواهی می‌کرد.. اگر دنبال دلایل تنفر از امریکا در ایران هستید اینم یکی از دلیل‌هاش.

* امروز سالگرد شلیک به هواپیمای مسافربری ماست اقای آلن، حرفی برای گفتن دارید؟

* این همون بازی هست که نتیجه‌اش میشه شهید شدن ۲۹۰ نفر به صورت کاملا ناعادلانه. شاهین ۲۹۰ تا قمری رو میکشه

* مثل بازی شما با منطقه خاورمیانه.

* همان داستان چماق و هویج است.

* یعنی هواپیمای مسافربری و موشک نظامی #IR655

* امروز سالروز شهادت ۳۰۰ انسان بی دفاع توسط دولت شماست. چطور به خودتان حق می‌دهید در مورد حقوق بشر صحبت کنید؟ شرم بر شما. هیچگاه حتی عذرخواهی هم نکردید. به آن قاتل نامرد هم مدال افتخار دادید. بی صبرانه منتظر دادگاه الهی هستیم که هیچ کسی نمی تواند از آن فرار کند. حتی شما ...
 اخبار سیاست خارجی - نسیم


ویدیو مرتبط :
اهمیت کلمات کلیدی و پاسخ به دو سوال کاربران گرامی در زمینه سیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ جالب یک ایرانی به آلن ایر + عکس



اخبار سیاست خارجی - پاسخ جالب یک ایرانی به آلن ایر + عکس

یک ایرانی در شبکه اجتماعی فیس بوک پاسخ جالبی به پرسش سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا داده است.

به گزارش نامه‌نیوز، آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه آمریکا که در فیس‌بوک به زبان فارسی پست می‌گذارد، امروز ترجمه یک واژه فارسی را از مخاطبان خود پرسیده است.

او خبری در مورد زمین‌خواری در ایران را به اشتراک گذاشته و پرسیده است: «بهترین ترجمه انگلیسی برای زمین‌خواری چه است؟»

این سوال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با واکنش کاربران ایرانی مواجه شده که یکی از کاربران ایرانی پاسخ جالبی به وی داده است. این ایرانی در پاسخ به سوال بهترین ترجمه برای واژه زمین‌خواری نوشته است: «اسرائیل!»

 

اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,پاسخ یک ایرانی به پرسش آلن ایر

 اخبار سیاست خارجی - نامه نیوز