اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاخ سفید: تاثیر واقعی تاخیر در برچیدن سانتریفوژها فقط تاخیر در لغو تحریم ها خواهد بود



اخبار,اخبارسیاست خارجی, جاش ارنست

من آن را تاخیر خطاب نکردم. ما گفته ایم ایران باید گام های بسیاری برای اجرای این توافق قبل از پیشنهاد تخفیف تحریم ها بردارد. آنها باید کارهای بسیاری انجام دهند و من فکر می کنم که هنوز زود است آن را تاخیر خطاب کنیم و مطمئنا این مسئله نقض نیست اما تاثیر واقعی این خبر فقط احتمال تاخیر در تخفیف تحریم ها خواهد بود که ما می دانیم ایرانی ها بدنبال این تخفیف تحریم ها هستند.

سخنگوی کاخ سفید درباره اقدام ایران در توقف جمع آوری سانتریفوژها گفت: تاثیر واقعی این خبر فقط احتمال تاخیر در لغو تحریم ها خواهد بود.

 جاش ارنست گفت:ما در گذشته درباره مسائل مختلف از جمله توافق بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای با اسرائیل اختلاف نظر داشتیم اما این مسئله هرگز موجب نشد رئیس جمهور از تعامل با همتایان اسرائیلی برای تقویت همکاری امنیتی و اطلاعاتی و تقویت حمایت ما از امنیت ملی اسرائیل دست بردارد.

وی گفت: کاخ سفید به این احساس رسید که متحد اسرائیلی ما تمایل واقعی برای ادامه همکاری در جهت دنبال کردن منافع ملی دو طرف دارد.ما منافع مشترک بسیار داریم و توانایی ما برای همکاری سازنده با اسرائیل موجب تامین امنیت بیشتر برای شهروندان آمریکایی و همچنین اسرائیلی می شود.

جاش ارنست گفت:یک نتیجه قابل توجه این نشست این بود که توافقی درباره تمدید یادداشت تفاهم صورت گرفت که موجب می شود حمایت نظامی آمریکا به اسرائیل تمدید شود. یک کار گروه از آمریکا ماه آینده به اسرائیل سفر خواهد کرد تا تهدیدات پیش روی اسرائیل در منطقه را تحلیل کندو ظرفیت اسرائیل برای مقابله یا دست کم کاهش این تهدیدات را مورد ارزیابی قرار دهد و سپس مشخص کند که چه نوع کمکی آمریکا می تواند برای رفع این نیازها ارائه کند.

خبرنگاری پرسید گزارش ها حاکی از آن است ایران برچیدن سانتریفوژها در کارخانه غنی سازی اورانیوم را متوقف کرده است. این اتفاق زمانی روی داد که اوباما و نتانیاهو در حال گفتگو بودند. رئیس جمهور به نخست وزیر درباره اطمینان از این توافق هسته ای چه چیزی گفت؟ آیا فکر می کنید وی (اوباما) درباره اجرای این توافق تضمین داد؟

جاش ارنست گفت: نکته مهمی که مردم باید درک کنند این است که ایران تا به تعهداتی که در این توافق داده است،عمل نکند از تخفیف تحریم ها برخوردار نخواهد شد. برچیدن مقداری از سانتریفوژها؛ تقریبا تمام سانتریفوژها که شما به آن اشاره کردید لازم است قبل از آن که ایران از تخفیف تحریم ها برخوردار شود،انجام شود. ما از بیانیه های رسمی و همچنین از اقدامات ایرانی ها دیده ایم که آنها کاملا مشتاق هستند از این تخفیف تحریم ها بهره مند گردند. جامعه بین المللی از نزدیک ناظر نحوه اجرای توافق به وسیله ایران خواهد بود و اگر تاخیری در اجرای توافق صورت گیرد که من نمی دانم تا الان روی داده باشد،تنها تاثیر واقعی آن تاخیر در تخفیف تحریم ها خواهد بود که ما می دانیم ایرانی ها بدنبال این تخفیف تحریم ها هستند.

خبرنگار پرسید آیا شما این اقدام در توقف برچیدن سانتریفوژها را تاخیر در اجرای توافق خطاب می کنید؟ جاش ارنست گفت:من آن را تاخیر خطاب نکردم. ما گفته ایم ایران باید گام های بسیاری برای اجرای این توافق قبل از پیشنهاد تخفیف تحریم ها بردارد. آنها باید کارهای بسیاری انجام دهند و من فکر می کنم که هنوز زود است آن را تاخیر خطاب کنیم و مطمئنا این مسئله نقض نیست اما تاثیر واقعی این خبر فقط احتمال تاخیر در تخفیف تحریم ها خواهد بود که ما می دانیم ایرانی ها بدنبال این تخفیف تحریم ها هستند.


 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب 


ویدیو مرتبط :
تاثیر پدال گاز5 سیمه در رفع تاخیر پاسخ به پدال گاز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین تاثیر هسته ای انتخاب روحانی/تاخیر کنگره آمریکا در ارسال مصوبه تحریم ایران به کاخ سفید



اولین تاثیرروحانی دربرنامه هسته ای,تاخیر کنگره آمریکا, تحریم ایران علیه کاخ سفید

اولین تاثیر هسته ای انتخاب روحانی/تاخیر کنگره آمریکا در ارسال مصوبه تحریم ایران به کاخ سفید

واشنگتن پست طی گزارشی اعلام کرد کنگره آمریکا برخلاف رویه سابق، ارسال مصوبه سالانه خود در زمینه تحریم های ایران به کاخ سفید را به تاخیر انداخت و به نظر می رسد انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران علت این امر بوده است.

به دنبال انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران، کنگره آمریکا بر اساس برخی ملاحظات ارسال مصوبه سالانه خود در زمینه تحریم های ایران به کاخ سفید را به تاخیر انداخت.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از نشریه ویژه کنگره آمریکا که هر سه ماه یکبار منتشر می شود، نوشت، حتی اگر مصوبه امسال تحریم ها که با هدف تشدید محدودیت ها علیه ایران تنظیم می شود، آماده باشد، در زودترین زمان ممکن، تا ماه اکتبر مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت.


این در حالی است که در گذشته، کنگره، تابستان هر سال این مصوبه را به کاخ سفید ارسال می کرد.
در حالی که هیچ دلیل رسمی ای برای این تاخیر اعلام نشده است، واشنگتن پست گزارش داد، ممکن است این تاخیر به دلیل برخی ملاحظات کنگره به دنبال انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران باشد.
روحانی در انتخابات 14 ژوئن امسال، با کسب 50.7 درصد آرا توانست رئیس جمهوری اسلامی ایران شود.
تصمیم کنگره  برای به تاخیر انداختن بحث در خصوص قانون تحریم ها علیه ایران در حالی است که تهران و گروه 1+5 در حال فراهم کردن مقدمات برای برگزاری دور بعدی مذاکرات فراگیر هستند که  تمرکز اصلی آن بر روی پرونده هسته ای خواهد بود.


آخرین دور از مذاکرات بین دو طرف در روز 16 می در استانبول برگزار شد. دو دور قبلی مذاکرات نیز در روز های 5 و 6 آوریل و 26 و 27 فوریه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شده بود./تسنیم