اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاخ سفید: برای اعمال تحریم‌های جدید موشکی ایران به زمان بیشتری نیاز داریم



اخبار,اخبارسیاست خارجی , ذخایر اورانیوم

یک مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد که کاخ سفید انتظار دارد ایران طی هفته‌های آینده اقدامات لازم برای اجرای توافقنامه هسته‌ای با قدرت‌های جهانی را به پایان برساند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بن رودز معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی تصریح کرد: کاخ سفید انتظار دارد ایران طی هفته‌های آینده کارهای لازم برای اجرای توافقنامه هسته‌ای را به پایان برساند ولی واشنگتن به زمان بیشتری نیاز دارد تا برای اعمال تحریم‌های جدید به خاطر برنامه موشک بالستیک ایران آماده شود.

وی در ادامه افزود: دولت آمریکا کارهای فنی و دیپلماتیک بیشتری دارد تا پیش از اعلام تحریم‌های جدید مربوط به برنامه موشکی ایران، آنها را تکمیل کند ولی تاخیر در اعلام و اجرای تحریم‌ها به خاطر فشارهای ایران نبوده است.

رودز در جمع خبرنگاران در هاوایی جایی که اوباما تعطیلات خود را می‌گذراند، گفت: ما کارهای بیشتری داریم که لازم است پیش از اعلام تحریم‌های بیشتر انجام شود ولی این چیزی نیست که ما بخواهیم با دولت ایران درباره آن مذاکره و گفتگو کنیم.

تصمیم کاخ سفید برای به تاخیر انداختن تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران در شرایطی است که حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران علنا به نیروهای نظامی دستور داده است تا برنامه‌های موشکی کشور را با قدرت بیشتری ادامه دهند.

رودز گفت: در عین حال، اجرای توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی در مسیر خود قرار دارد، پس از انکه ایران ذخایر اورانیوم با درجه غلظت پایین را از کشور خارج کرده، ولی هنوز کارهای مهم دیگری لازم است که باید تکمیل شود. من انتظار دارم که ایرانی‌ها کارهای لازم برای پیشبرد اجرای توافقنامه هسته‌ای را طی هفته‌های آینده تکمیل کنند.

مقام‌های ارشد آمریکایی به نمایندگان گفته‌اند که تحریم‌ها به خاطر "شکل گیری کار دیپلماتیک" بین کاخ سفید و دولت ایران، به تاخیر افتاده است.

دولت اوباما روز چهارشنبه به کنگره اطلاع داد که تحریم‌های جدیدی را علیه ده‌ها شرکت و شخص به خاطر نقش داشتن در برنامه موشک بالستیک ایران اعمال خواهد کرد ولی همان روز اعلام کرد که در شرایط کنونی اعمال تحریم‌ها را به تاخیر انداخته است.


  اخبار سیاست  خارجی  -  تسنیم    


ویدیو مرتبط :
ترامپ لحظاتی پیش در کاخ سفید 8 فرمانده نظامی ایران را تحریم کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید: درخواست تأخیر در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، "تا زمان نامعلوم" نیست



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد
درخواست تأخیر در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، "تا زمان نامعلوم" نیست

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن خواستار تأخیر در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تا زمان نامعلوم نیست.

به گزارش ایسنا، جی کارنی گفت: کسی پیشنهاد تاخیر نامعلوم برای تحریم‌های جدید را نداده است، زیرا ممکن است در این پروسه به جایی برسیم که تحریم‌های اضافی لازم و حتی مفید باشند.

به گزارش خبرگزاری هند، کارنی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مدعی شد: جایی که ما به آن رسیده‌ایم، نتیجه تغییر نظر ایران نیست؛ جایی که ما به آن رسیده‌ایم نتیجه‌ این است که رژیم تحریم‌ها که رئیس‌جمهور (اوباما) سرسختانه دنبال کرد و بخش اعظم کشورهای جهان را با آن همراه کرد موفقیت‌آمیز بوده است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: بنابراین رژیمی که برقرار است و فشار دیپلماتیکی که وجود دارد، برای پیشرفتی که به آن دست یافته‌ایم و فرصتی که داریم لازم و اساسی است.

کارنی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) گفت که پنجره (مذاکرات) تا ابد باز نیست و ما منتظریم ببینیم می‌توانیم به پیشرفتی دست یابیم یا خیر.

وی افزود: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این مذاکرات بهترین فرصت برای کسب پیشرفت واقعی را حاصل می‌کنند، زیرا همانطور که بارها گفته‌ایم بهترین راه برای اطمینان از اینکه ایران به سلاح هسته‌یی دست نمی‌یابد از طریق یک توافق مذاکراتی و قابل راستی‌آزمایی با ایران است.

کارنی در ادامه گفت: ما باید این پتانسیل را بررسی کنیم و این کاری است که اکنون انجام می‌دهیم. اما ما همیشه پیش از حرکت به جلو با کنگره گفت‌وگو و مشورت می‌کنیم. آنها به عنوان یک شریک در اقداماتی که ما اتخاذ کرده‌ایم بسیار کمک حالمان بودند.

/ایسنا