اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاخ سفید اعلام کرد؛ احتمال تمدید چند روزه مذاکرات هسته ای وجود دارد



اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,سخنگوی کاخ سفید

سخنگوی کاخ سفید گفت احتمال تمدید چند روزه مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ که قرار است ۳۰ ژوئن به پایان برسد، وجود دارد.

به گزارش  مهر به نقل از روسیا الیوم، جاش ارنست افزود: ما ۳۰ ژوئن را مهلت نهایی ضرب الاجل تعیین شده می دانیم ولی بدون تردید احتمال دارد این مذاکرات همانند دور پیش چند روز بیشتر از زمان تعیین شده طول بکشد.

سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد: در حال حاضر هیچ اراده ای برای تمدید موعد نهایی مذاکرات هسته ای ایران وجود ندارد. در همین راستا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز شنبه برای شرکت در مذاکرات در مورد برنامه هسته ای تهران با اعضای گروه ۱+۵ عازم وین خواهد شد.

قرار است توافق نهایی با ایران که چارچوب آن در تفاهم لوزان مشخص شده است، شامل ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای تهران و لغو تحریم های بین المللی علیه ایران باشد، ولی مذاکرات به خاطر اختلاف نظر در مورد برخی مسائل به کندی پیش می رود.

از سوی دیگر جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا جهت شرکت در مذاکرات هسته ای شش کشور با ایران، روز ۲۶ ژوئن عازم وین خواهد شد.


اخبار  سیاست  خارجی  -  مهر  


ویدیو مرتبط :
احتمال تمدید زمان مذاکرات هسته ای در وین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید: احتمال تمدید بازه ۶ ماهه مذاکرات توافق نهایی ایران و ۱+۵



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مذاکرات توافق نهایی ایران و ۱+۵


اخبار سیاست خارجی - کاخ سفید: احتمال تمدید بازه ۶ ماهه مذاکرات توافق نهایی ایران و ۱+۵

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد طبق برنامه اقدام مشترک، بازه ۶ ماهه مذاکرات ایران و ۱+۵ برای توافق نهایی قابل تمدید است و این مذاکرات به طرز فوق‌العاده‌ای دشوار است.

به گزارش فارس، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود با اشاره به مصاحبه اخیر «کاترین اشتون» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با روزنامه وال استریت ژورنال که گفته بود ممکن است مذاکرات برای رسیدن به راه‌حل جامع ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) بیش از 6 ماه به طول انجامد، تأکید کرد: همانطور که در برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) آمده است، بازه زمانی 6 ماهه (برای رسیدن به توافق جامع) بنا بر رضایت طرفین قابل تعویض (تغییر) است

 

اما حائز اهمیت است که به خاطر بسپاریم که مذاکرات جامع هنوز آغاز نشده است و ما در مرحله تصمیم‌گیری نیستیم. ما پیش‌بینی نمی‌کنیم و نمی‌دانیم که آیا این بازه زمانی تغییر می‌کند یا تمدید می‌شود. اتحادیه اروپا به طور قطع یکی از میزبانان این گفت‌وگوها است اما از نقطه نظر ما، هنوز درباره بازه زمانی تصمیم‌گیری نشده است.

جن ساکی درباره مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی گفت: این مذاکرات به طرز فوق‌العاده‌ای دشوار خواهد بود و رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود این مسئله را اعلام کرد. من فکر می‌کنم ما به طور قطع با این مسئله موافقیم و هم‌اکنون در نقطه‌ای قرار نداریم که بگوییم آیا مذاکرات بیش از 6 ماه به طول می‌انجامد اما در هر صورت طبق برنامه اقدام مشترک چنین امری مجاز است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تحریم‌ها علیه ایران اینگونه گفت: ما شکست مذاکرات را نمی‌خواهیم. اگر مذاکرات شکست بخورد به طور قطع از تحریم‌های بیشتر (علیه ایران) حمایت می‌کنیم. ما باید ببینیم که الان در چه نقطه‌ای قرار داریم و گام‌های بعدی چه خواهد بود اما فکر می‌کنم آنچه که در اینجا مهم است این است که این بهترین شانسی است که ما برای دنبال کردن این مسیر دیپلماتیک به دست آوردیم.

به گزارش فارس، جن ساکی در ارتباط با حق ایران برای استفاده از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای گفت: ما به طور اساسی برای هیچ کشوری حق غنی‌سازی قائل نمی‌شویم. من نمی‌خواهم درباره نتیجه (مذاکره درباره توافق نهایی) پیش‌بینی کنم. بله ما برای مدت‌های طولانی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت کردیم و این مسئله اجزای مختلفی دارد و من در موقعیتی قرار ندارم که بخواهم درباره نتیجه نهایی (توافق نهایی) صحبت کنم.
اخبار سیاست خارجی - فارس