اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاخ سفید: از پیشنهاد عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه استقبال می‌کنیم/نگرانیم حلب به محاصره ارتش سوریه درآید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی کاخ سفید روز جمعه از پیشنهاد عربستان سعودی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه استقبال کرد.

به گزارش فارس، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه حملات هوایی سوریه را مانع تحقق فرایند انتقال سیاسی در سوریه دانست.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه حملات هوایی روسیه اهرم فشار دولت سوریه را بیشتر کرده و از انگیره آنها برای حضور در مذاکرات می‌کاهد.

جاش ارنست در پاسخ به سوالی درباره آمادگی عربستان سعودی برای اعزام نیروهای زمینی به سوریه گفت: «چیزی که آنها به آن واکنش نشان می‌دهند درخواستی است که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا از کشورهای مشارکت‌کننده در کمپین ضد داعش برای افزایش تعهدشان کرد.»

وی افزود: «ما قطعا از بیانیه شرکای سعودی خود که برای افزایش مشارکت به صورت نظامی، اعلام آمادگی کرده‌اند، استقبال می‌کنیم. هنوز برای ما روشن نیست که منظور آن‌ها تخصیص شمار قابل توجه نیروهای زمینی است یا اعزام گروهی از نیروهای ویژه.»

ارنست اضافه کرد: «برای جزئیات طرح، باید از سعودی‌ها سوال کرد، اما به طور کلی این یک نشانه مثبت است از اینکه درخواست وزیر دفاع ما، از سوی شرکایمان تائید شده است.»

سخنگوی کاخ سفید، در بخش دیگری از این کفرانس خبری گفت واشنگتن نگران است حلب به محاصره کامل ارتش سوریه درآید.

خبرگزاری رویترز، روز پنجشنبه به نقل از برخی منابع نظامی مدعی شده بود دولت سوریه پس از شکست مذاکرات ژنو، با توجه به آمادگی عربستان و ترکیه برای تشدید کمک‌ها به تروریست‌ها به دنبال تسریع اقدام در زمینه محاصره حلب است.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه محاصره احتمالی حلب اوضاع انسانی در این شهر را وخیم‌تر از گذشته می‌کند آن را «یک گام رو به عقب» خواند.

«جاش ارنست»، با بیان این ادعا که دولت سوریه «مشروعیتش برای رهبری در سوریه را از دست داده است» گفت که راهبرد کاخ سفید برای غلبه بر گروه تروریستی داعش در سوریه بر تقویت معارضان این کشور و نیروهای میدانی استوار است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین تصریح کرد واشنگتن در راستای این راهبرد روی کمک شریکانش، مانند عربستان حساب می‌کند. 

 

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
ایران نیروی زمینی به سوریه اعزام کرد - خدا پشت پناهشون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان سعودی در فکر اعزام نیروی زمینی به سوریه



عربستان سعودی و این 3 کشور در حال بحث و بررسی اعزام نیروهای ویژه زمینی به سوریه با هدف مقابله با داعش و در چارچوب ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا هستند.

عربستان سعودی در حال بررسی اعزام نیروی زمینی به سوریه است.

 عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی در پاریس گفت که کشورش به همراه چند کشور دیگر جنوب خلیج فارس در حال بررسی اعزام نیروهای ویژه زمینی به سوریه هستند.


او این کشورها را امارات، قطر و بحرین دانست.

به گزارش رویترز، الجبیر، ادامه داد: عربستان سعودی و این 3 کشور در حال بحث و بررسی اعزام نیروهای ویژه زمینی به سوریه با هدف مقابله با داعش و در چارچوب ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا هستند.

وی تاکید کرد: اعزام نیرو به سوریه بعید نیست.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در پاریس

اخبار,اخباربین الملل ,عربستان سعودی


او افزود: گفتگوها در این باره با هدف مشخص شدن نیازها و اهداف در چنین عملیات هایی است. پیش بینی می شود در چند هفته آینده، تصویر شفاف تر شود.

الجبیر توضیح داد: وضعیت بشار اسد، غیرقابل دفاع است. او نمی تواند در جنگ پیروز شود.

به احتمال زیاد، عربستان سعودی قصد دارد به بهانه مبارزه با داعش، ضمن استقرار نظامیان خود در خاک سوریه، حمایت از مخالفان مسلح بشار اسد را تقویت کند.

عربستان سعودی روز سه شنبه نیز از تشکیل ائتلافی با حضور 34 کشور عربی - اسلامی با عنوان ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم خبر داد.

رهبری این ائتلاف به دست عربستان سعودی و مرکز هماهنگی آن در ریاض پایتخت این کشور است.

وزیر دفاع سعودی هم گفته بود که این ائتلاف به دنبال مبارزه با تروریسم در عراق، سوریه، لیبی، مصر و افغانستان است.

هم اکنون آمریکا نیروهای ویژه زمینی به سوریه اعزام کرده است تا به مخالفان مسلح بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در مبارزه با داعش کمک کنند.

عربستان سعودی و دیگر کشورهای جنوب خلیج فارس یعنی قطر ، بحرین و امارات عضو ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا هستند  اما جنگنده های این کشورها در این عملیات ها مشارکت بسیار ضعیفی دارند.

بیشترین حجم فعالیت عربستان سعودی به سمت حمایت تسلیحاتی و مالی از مخالفان مسلح و سیاسی دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است.

در حال حاضر جنگنده و هواپیماهای نظامی از کشورهای غربی از جمله فرانسه، آمریکا، آلمان و بریتانیا به همراه استرالیا در ائتلاف ضدداعش در آسمان سوریه هستند.

علاوه بر این روسیه نیز شماری جنگنده و هواپیمای نظامی به همراه تعدادی نیروهای نظامی به سوریه اعزام کرده است.

 

 اخباربین الملل - عصر ایران