اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاخ سفید ،وزیر امنیت و یک سناتور سخنان نامزد جمهوری خواه علیه مسلمانان را محکوم کردند



اخبار,اخباربین  الملل,دونالد ترامپ

 واکنش محافل سیاسی آمریکا نسبت به اظهارات اسلام ستیزانه دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه همچنان ادامه دارد و کاخ سفید ، وزیر امنیت امریکا و یک سناتور جمهوری خواه سخنان وی را محکوم کردند

در واکنش به پیشنهاد «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا برای منع ورود مسلمانان به این کشور ، وزیر امنیت داخلی کاخ سفید این سخنان را موجب مخدوش شدن امنیت این کشور دانست و کاخ سفید هم این پیشنهاد را تاکیدی بر عدم صلاحیت ترامپ برای ریاست جمهوری دانست.


«جه جانسون» وزیر امنیت داخلی آمریکا در گفت و گو با شبکه خبری «ام.اس.ان.بی.سی» (MSNBC) گفت: این پیشنهاد ترامپ نه تنها اهانت آمیز است بلکه با مانع تراشی در تلاشها برای ارتباط با جامعه مسلمانان آمریکا ، امنیت ملی کشور را نیز مخدوش می کند.


وی تاکید کرد: ما این اظهارات را تقبیح و رد می کنیم.


جانسون که در گذشته از اظهارنظر در ارتباط با موضوعات مرتبط با انتخابات خودداری کرده بود ، تاکید کرد که به عنوان مسئول امنیت داخلی آمریکا وظیفه خود دانسته که در برابر این اظهارات ترامپ واکنش نشان دهد.

* واکنش کاخ سفید
«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید نیز روز سه شنبه اظهارات ترامپ را به شدت تقبیح کرد و گفت که پیشنهاد منع ورود مسلمانان به آمریکا نشانه «عدم صلاحیت» او برای ریاست جمهوری است.


سخنگوی کاخ سفید ، ترامپ را به «جار زن کارناوال» تشبیه کرد و گفت که سخنان او با ارزش های قانون اساسی آمریکا مغایر است.


جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته است که اظهارات ترامپ سازنده نیست.


ترامپ روز دوشنبه گفت اگر برنده رقابت های داخلی حزب جمهوریخواه برای نامزدی نهایی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا شود و به این مقام برسد ، اجازه ورود مسلمانان را به آمریکا نخواهد داد.


ترامپ روز سه شنبه بار دیگر در گفت و گو با شبکه خبری «سی ان ان» از این پیشنهاد خود دفاع کرد.


به گزارش برخی رسانه های آمریکا ، ترامپ میلیاردر فعال در بخش املاک و مستغلات که بدون پیشینه سیاسی وارد مبارزات انتخاباتی شده است قصد دارد با بیان اظهارات جنجالی خود را مطرح کند.


وی دو هفته پیش نیز با تقلید حرکات خبرنگار معلول روزنامه نیویورک تایمز واکنش های زیادی بر انگیخت.

**لیندزی گرام
لیندزی گرام سناتور جمهوریخواه آمریکایی و یکی از نامزد های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه درگفت و گو با شبکه سی ان ان در واکنش شدید به اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر این که آمریکا باید از ورود مسلمانان به این کشور جلوگیری کند گفت تنها راهی که آمریکا می تواند دوباره به یک ملت بزرگ تبدیل شود این است که حزب جمهوریخواه از ترامپ بخواهد که به جهنم برود.


گرام نیز همصدا با بسیاری از سیاستمداران آمریکایی تصریح کرد که اینگونه اظهارات عملا موجب تقویت گروه تروریستی داعش و گرایش شمار بیشتری از جوانان به این گروه خواهد شد.


به گفته این سناتور آمریکایی تنها چیزی که برای ترامپ اهمیت دارد این است که آمار و ارقام طرفداران خود در نظر سنجی ها را بالا ببرد و این شعور را ندارد که با این گونه اظهارات به دشمنان آمریکا کمک می کند.


نامزد ریاست جمهوری آمریکا در ادامه گفت اگر او چیزی از واقعیت های جهان می دانست می فهمید که بسیاری از مسلمانان جهان مخالف خشونت و گرایش های افراطی هستند، افزود، آمریکا باید به حمایت از 99 در صد از مسلمانان صلح جوی جهان که هزاران نفر از انان قربانی تروریسم و افراط گرایی شده اند بپردازد.


اخبار  بین الملل  -  ایرنا


ویدیو مرتبط :
هواپیمای اشرافی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه ریاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدگاه نشریه انگلیسی درباره نتایج حمله عربستان به یمن/ موضع‌گیری یک نامزد دیگر جمهوری‌خواه علیه مسلمانان



 کیوسک بین المللی

دیدگاه نشریه انگلیسی درباره ناکامی عربستان در دستیابی به اهداف خود در یمن، برگزاری تظاهراتی در لندن علیه همکاری انگلیس با عربستان، ادعای تغییر رویکرد آمریکا در قبال سرنوشت بشار اسد، حمله اشتباهی نیروهای ائتلاف آمریکا به مواضع ارتش عراق و اعتراض به اظهارات یک نامزد جمهوری خواه آمریکایی علیه مسلمانان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، با گذشت یک سال از زمان آغاز تجاوز عربستان سعودی و متحدانش به یمن، بخش مهمی از مطالب مطبوعات بین المللی به این موضوع اختصاص یافته است. روزنامه «گاردین» با انتشار گزارشی تحلیلی در این زمینه، استدلال کرده که عربستان به هیچ یک از اهداف مدنظر خود در یمن دست پیدا نکرد. در این مطلب آمده: «سخت است بتوان متصور شد که جنگ بی رحمانه عربستان در یمن، دستاوردی به غیر از شکست و ناکامی داشته است». هدف اصلی عربستان سعودی که بازگرداندن رئیس جمهور مخلوع یمن (عبدربه منصور هادی) بود، حاصل نشد. حتی اگر هدف آن ها مهار کردن نفوذ ایران در منطقه باشد نیز به سرانجام نرسید و چنانچه هدف ائتلاف به رهبری عربستان، مبارزه با تروریسم نیز بوده باشد، در این زمینه نیز ناکام ماند.

*****

نشریه «فارن پالیسی» نیز با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود، به انتقاد از رویکرد تهاجمی عربستان در یمن پرداخته است. این نشریه کشورهای غربی حامی عربستان را نیز مورد انتقاد قرار داده و می نویسد: «چگونه آمریکا، ‌انگلیس و فرانسه می توانند همچنان به ارسال محموله های تسلیحاتی به عربستان سعودی ادامه دهند، وقتی خلبانان سعودی بر سر غیر نظامیان بی گناه یمنی بمب فرو می ریزند»؟ با تداوم حملات ائتلاف تحت امر سعودی، جان هزاران خانوار بیگناه یمنی گرفته شد. انچه مسلم است، هیچ توجیه قانونی برای بمباران ها در یمن و کشتار غیر نظامیان وجود ندارد و بر اساس قوانین بین المللی، هیچ غیر نظامی نباید عمداً هدف حمله قرار گیرد. ائتلاف نظامی یکساله سعودی ها اعلام کرده که کمیته های مردمی و متحدانش هدف اصلی حملات آنها هستند، ولی در واقع، این غیر نظامیان هستند که پیوسته قربانی این حملات و بمباران ها می شوند.

*****

همزمان، در لندن تظاهراتی در اعتراض به حمایت های انگلیس از عربستان سعودی برگزار شده است. بر اساس گزارش شبکه خبری «المیادین»، یمنی ها و عرب های ساکن لندن، روز شنبه با تجمع در مقابل مقر نخست وزیری این کشور تظاهراتی با شعار «جنایت علیه یمن با سلاح های انگلیسی را متوقف کنید»، برگزار کردند. تظاهر کنندگان، پیام اعتراض کودکان یمنی را که خواستار توقف جنگ و ممنوع کردن ارسال سلاح های انگلیسی به عربستان سعودی بودند، به دفتر نخست وزیری این کشور تسلیم کردند. یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات اظهار داشته: «پیام کودکان یمنی این است که مدارس ما ویران شده است. ما در کشور خود احساس امنیت نداریم در حالی که کودکان شما در انگلیس در امنیت کامل به مدرسه می روند».

*****

اما در مطلبی درباره سوریه، خبرگزاری «اسپوتنیک» از تغییر رویکرد دولت آمریکا نسبت به سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه خبر داده است؛ هرچند، مقامات آمریکایی این موضوع را انکار کرده اند. به نوشته اسپوتنیک، به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا در راهبرد خود در قبال سوریه تغییری اساسی داده است. سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به مسکو پایتخت روسیه و افزایش فعالیت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در عراق نشان می دهد واشنگتن چندان نگران سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیست و در عوض بر شکست گروه داعش متمرکز شده است. در همین راستا، بنا بر پیش نویس یک سند مشترک، طرف های شرکت کننده در مذاکرات صلح سوریه در ژنو، از اشاره به اسد در بیانیه خودشان خودداری خواهند کرد.

*****

حمله نیروهای ائتلاف آمریکایی به مواضع ارتش عراق و کشته شدن 30 نیروی عراقی، از جمله دیگر موضوعات مهم 24 ساعت اخیر به شمار می رود. بر اساس گزارش «الجزیره»، 30 تن از نیروهای ارتش عراق، روز شنبه در حمله اشتباهی هواپیماهای ائتلاف غربی در استان نینوا در شمال غربی عراق کشته شدند. حمله جنگنده های ائتلاف غربی به نیروهای ارتش عراق در حالی صورت می گیرد که به گفته مقام های عراقی، نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی استان نینوا تا کنون ده روستا را در حد فاصل منطقه قیاره و شهرستان مخمور واقع در جنوب موصل، از چنگال عناصر گروه تروریستی داعش آزاد و پاکسازی کرده اند.

*****

در نهایت، در مطلبی درباره رقابت های انتخاباتی در آمریکا، شبکه خبری «فاکس نیوز» از اعتراض ها به اظهارات یکی از نامزدهای جمهوری خواه علیه مسلمانان خبر داده است. بر اساس این گزارش، اظهارات نژاد پرستانه نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره مسلمانان با واکنش شدید مقامات و مردم این کشور روبرو شده است. تد کروز در سخنرانی خود در جمع هوادارانش، پلیسی کردن و کنترل شدید محلات مسلمان نشین و جامعه مسلمانان آمریکا را خواستار شده بود که عده زیادی از جمله کمسیر پلیس نیویورک و شهردار این شهر، این اظهارات را محکوم کردند. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز اعتراض خود را به این اظهارات اعلام کرده است.

 

 اخبار  بین الملل  -  تابناک