اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

کاترین اشتون در کورس مذاکره با ایران می ماند/موگرینی در نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 حضور دارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - کاترین اشتون در کورس مذاکره با ایران می ماند/موگرینی در نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 حضور دارد

اتحادیه اروپا اعلام کرد کاترین اشتون، مسئول پیشین سیاست خارجی این اتحادیه به عنوان مشاور فدریکا موگرینی جانشین خود به مذاکرات با ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران ادامه می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، بخش دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد « فدریکا موگرینی تصمیم گرفت کاترین اشتون را به عنوان مشاور ویژه خود منصوب کند و وظیفه او تسهیل مذاکرات هسته ای با ایران است .»

کاترین اشتون انگلیسی به عنوان مسئول بلند پایه امور خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه پنج به اضافه یک ( آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان ) در این مذاکرات حضور خواهد داشت.

مذاکرات تهران و قدرت های بزرگ 24 نوامبر بعد از یک سال مذاکرات فشرده به منظور رسیدن به توافق نهایی تا تابستان 2015 تمدید شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، انتصاب اشتون که هلگا اشمید مدیر سیاسی دستگاه دیپلماتیک اتحادیه اروپا او را همراهی خواهد کرد قرار است زمینه را برای تضمین ادامه مذاکرات فراهم می کند که لازمه آن تعهد همه جانبه است .»

فدریکا موگرینی اول نوامبر به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جانشین کاترین اشتون شد. در همین حال وزیر امور خارجه سابق ایتالیا زمانی که نشست ها در سطح وزیر برگزار شود در مذاکرات و در دیدارها با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران شرکت خواهد کرد.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نشست خبری وزیران خارجه ایران و بلژیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشست نیم ساعته وزیران خارجه 1+5 پیش از آغاز مذاکره با ایران



نشست وزیران خارجه 1+5 پیش از آغاز مذاکره با ایران ,  اعضای 1+5

نشست نیم ساعته وزیران خارجه 1+5 پیش از آغاز مذاکره با ایران

نشست مقدماتی وزیران کشورهای عضو 1+5 بدون حضور ایران در ساعت 16 (به وقت محلی) در نیویرک آغاز می‌شود.

 اعضای 1+5 در نشست مقدمات نیم ساعته‌ای با یکدیگر درباره مذاکره با ایران رایزنی می‌کنند.

در این نشست وزیران خارجه این کشورها حضور دارند.

قرار است پس از پایان این نشست نیم ساعته نشست با ایران آغاز شود.

جان‌ کری وزیر خارجه آمریکا، ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه، گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و وانگ یی وزیر خارجه چین در این نشست به همراه کاترین اشتون حضور خواهند داشت.

هم‌چنین در این نشست محمدجواد ظریف وزیر خارجه، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر خارجه، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه ترکیب تیم مذاکره کننده ایران را تشکیل می‌دهند./ایسنا