اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ژوزه مانوئل: جوجه را آخر پاییز می شمارند!


سرمربی پرسپولیس می گوید داور هم مثل بازیکن اشتباه می کند و باید به تصمیم او احترام گذاشت.

خبرآنلاین: سرمربی پرسپولیس می گوید داور هم مثل بازیکن اشتباه می کند و باید به تصمیم او احترام گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین؛وعده پیروزی در بازی با گهر را داده بود.اما او و تیمش شانس آوردند که مقابل نماینده لرستان شکست نخوردند.مانوئل در مورد وعده ای که داده بود حرف می زند و می گوید:«ای را قبول دارم که در نیمه اول خوب نبودیم،اما در نیمه دوم بهتر شدیم.لطفا با این سوالات جو را خرا ب نکنید.»

او با بیان اینکه پرسپولیس در این بازی چند موقعیت خوب گلزنی را از دست داد حرف هایش را ادامه می دهد:«ما وقتی گل دوم را نمی زنیم و بازی را دو بر صفر نمی کنیم حریف خودش را باور می کند و به سمت دروازه ما حمله می کند.ضمن اینکه پس از اخراج پولادی هرگز ناامید نشدیم و شانس ها گلزنی دیگر هم داشتیم.به عقیده من گهر غیر از آن گل شانس دیگری نداشت.البته من از تیم خودم ایراد می گیرم که نتوانستیم گل بزنیم.»

شوت سرکش محد پروین و توپی که خیلی ها بر این عقیده اند از خط دروازه عبورکرده است.ژوزه در این مورد هم نظر می دهد:« این تصمیم داور است. ما مساوی کردیم و اگر آن توپ گل شده باید آن را گل اعلام کنند اما این اتفاق نیفتاد. در 90 دقیقه آنها فقط 2 شوت به سمت دروازه ما زدند. داور در نیمه دوم یک پنالتی ما را نگرفت. داور هم مثل مربی و بازیکن اشتباه می‌کند و باید به تصمیم او احترام گذاشت.»

حضور هواداران در ورزشگاه و اظهار نظر سرمربی پرسپولیس دراین مورد.آنجا که می گوید:«تماشاگران خیلی به ما کمک کردند و من خیلی ناراحتم که پیروز نشدیم. می‌خواستیم پیروز شویم اما شانس نداشتیم. بازیکنان با آرامش کار خود را ادامه می‌دهند تا آن فوتبالی که باید انجام بدهیم را ارائه کنیم. به بازیکنانم به خاطر بازی در نیمه دوم تبریک می‌گویم. من تا آخر پای بازیکنانم ایستاده‌ام و به آنها ایمان دارم. اگر آرامش داشته باشیم موفق می‌شویم.»

اما حرف های پایانی سرمربی پرسپولیس.او در پاسخ به این سوال که افتخارات زیادی داشته است اما عملکرد پرسپولیس رضایت‌بخش نیست و هیچ ماست‌فروشی نمی‌گوید ماست من ترش است، این واکنش را نشان داد:« من یک بار در اولین نشست خبری‌ام گفتم که هفته‌های اول سخت است. نباید دوباره حرف‌هایم را تکرار کنم. نتایج خوب نیست و باید نتایج را عوض کنیم. 12 سال پیش در مصر باید تیمی را درست می‌کردم تا قهرمان شود. اوایل سخت بود و در بازی آخر ما قهرمانی را از دست دادیم اما به لیگ قهرمانان آفریقا رفتیم و سوپرجام آفریقا را هم بردیم. من هم به شما یک ضرب‌المثل می‌گویم که جوجه را آخر پاییز می‌شمارند.»


ویدیو مرتبط :
مانوئل ژوزه دردسر تازه پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جوجه ها از سمت چپ می شمارند!



 

جوجه ها از سمت چپ می شمارند!

 

محققان در دانشگاه ترنتو ایتالیا با انجام آزمایشهایی ساده دریافتند جوجه ها نیز مانند انسان شمارش اجسام را از چپ به راست انجام می دهد.

 


محققان به منظور بررسی غریزی یا اکتسابی بودن این رفتار در جوجه ها به آنها یاد دادند پاداش غذای خود را از میان ۱۶ ظرف بیابند.



در حالی که ظرفهای چهارمی و ششمی پر از غذا به رنگ سیاه و مخزن های خالی سفید رنگ بودند.



اما مخازن سیاه نیز به تدریج به رنگ سفید تغییر رنگ می دادند تا جوجه ها مجبور شوند برای یافتن مکان دقیق ظرفهای پر از غذا، آنها را شمارش کرده و از روی شماره آنها را بیابند.

 


برای آموزش دادن جوجه ها، ظرفهای غذا در ردیفی به دور از جوجه ها چیده شد و سپس با گردشی ۹۰ درجه ای ردیف ۱۶ تایی ظرفهای غذا در برابر جوجه ها قرار می گرفت تا جوجه ها بتوانند تصمیم بگیرند از کدام سمت شمارش ظرفها را آغاز کنند.



نتایج این آزمایش نشان داد جوجه ها همیشه برای یافتن ظرفهای چهارمی و ششمی از ردیف ظرفها، شمارش را از چپ به راست آغاز می کنند تا جایزه خود را بیابند.



این رفتار در میان انسانها نیز رواج دارد و حتی در زبانی مانند فارسی که از سمت راست نوشته و خوانده می شود، نوشتن اعداد متفاوت بوده و از چپ به راست انجام می گیرد.



محققان معتقدند انسان و حیوانات به صورت غریزی از سمت چپ به راست شمارش می کنند زیرا نیمکره راست مغز که اطلاعات میدان دید سمت چپ را پردازش می کند، انجام فعالیتهای بصری را به عهده دارد.



از این رو اینطور به نظر می رسد رفتار شمارش اعداد از سمت چپ بیشتر رفتاری غریزی باشد تا اکتسابی.... / خبرگزارى مهر