اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ژاپن رکورد پر سرعت ترین قطار دنیا را شکست



اخبار , اخبار گوناگون,سریع ترین قطار مسافربری جهان,تصاویر پرسرعت ترین قطار دنیا

 

ژاپن با تولید سریع ترین قطار مسافربری جهان توانست رکوردی دیگر در صنعت حمل و نقل به ثبت برساند.


این قطار در آزمون روز سه شنبه حدود 300 کیلومتر را در 40 دقیقه پیمود.

یاسوکازو اِندو، مدیر مرکز آزمایش شبکه ریلی مرکزی ماگلِو در ژاپن می گوید: «این قطار مانند نمونه های تجاری که استفاده می کنیم طراحی شده است. بنابراین راحتی مسافران در این قطار پرسرعت افزایش یافته است. به نظرم چنین نتیجه آزمونی باید منجر به استفاده تجاری در آینده شود.»

ژاپن قصد دارد این قطار را با سرعت 603 کیلومتر در ساعت در سال 2027 میلادی وارد شبکه حمل و نقل ریلی کند. این قطار مسیر توکیو تا ناگویا را خواهد پیمود.

اخبار گوناگون - یورو نیوز / خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
قطار مغناطیسی ژاپنی رکورد سرعت روی ریل را شکست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطار مغناطیسی ژاپن رکورد جهان را شکست


ژاپنی‌ها بار دیگر موفق شدند تا رکورد سرعت قطارهای مغناطیسی را شکسته و نام خود را دوباره سر زبان‌ها بیندازند.

zoomit.ir - حسین خلیلی صفا: ژاپنی‌ها بار دیگر موفق شدند تا رکورد سرعت قطارهای مغناطیسی را شکسته و نام خود را دوباره سر زبان‌ها بیندازند. کمپانی قطار مرکزی ژاپن موفق شد تا با معرفی قطار مغناطیسی جدید خود رکورد ۱۲ ساله‌ سرعت قطارها را با رسیدن به سرعت ۵۹۰ کیلومتر در ساعت بشکند.

قطار مغناطیسی ژاپن با سرعت 590 کیلومتر در ساعت، رکورد جهان را شکست

کمپانی قطار مرکزی ژاپن در پنجشنبه‌ای که گذشت موفق شد تا رکورد سرعت ۵۹۰ کیلومتر در ساعت را به نام خود ثبت کند. قطار ژاپنی‌ها موفق شد تا پس از طی مسیر آزمایشی در یاماناشی ژاپن به سرعت مورد نظر دست یافته و رکورد پیشین را که ۵۸۱ کیلومتر در ساعت بود، بشکند. کمپانی قطار مرکزی ژاپن به وال‌ استریت ژورنال اعلام کرد که احتمالا این رکورد زمان زیادی پایدار نخواهد بود. سه شنبه‌ی هفته‌ی پیش رو آزمایش دیگری انجام خواهد شد و هدف از آن رسیدن به سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت است.

این کمپانی اعلام کرده که در زمان انجام آزمایش مورد نظر تنها ۲۷ نفر از تکنسین‌های این کمپانی درون قطار حضور داشته‌اند و از این‌رو در زمان آغاز به کار رسمی این قطار با حداکثر ظرفیت ممکن است شاهد رقم خوردن چنین سرعت‌هایی نباشیم. این قطار بطور رسمی از سال ۲۰۲۷ میلادی در ژاپن آغاز به کار خواهد کرد. مسئولین این کمپانی امیدوارند تا این قطار بتواند مسیر بین ناگویا تا توکیو را با ۵۰۵ کیلومتر در ساعت طی کند. فاصله‌ی این دو شهر از هم ۲۸۴ کیلومتر است که با توجه به سرعت فوق‌العاده‌ی این قطار می‌توان در کمتر از ۴۰ دقیقه این مسیر را طی کرد. ژاپنی‌ها درصدد صادر کردن فناوری قطارهای مغناطیسی به خارج از مرز ژاپن هستند و از این‌رو برای ساخت مسیر بین نیویوک تا واشنگتن نیز سرمایه‌گذاری خواهند کرد.