اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چی ارزان شده که خودرو ارزان شود؟!


دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: قیمت چه کالایی در کشور کاهش یافته که توقع دارند خودرو ارزان شود.

خبرگزاری ایسنا: احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: برخی نمایندگان مجلس درباره‌ ضرورت کاهش قیمت خودرو صحبت می‌کنند در حالی که اهداف دیگری در این زمینه دارند.

وی با بیان این‌که این نمایندگان که دغدغه مردم را دارند چرا در مورد قیمت گوشت، مرغ و غذای روزمره مردم صحبت نمی‌کنند،‌خاطر نشان کرد: در این شرایط بگویند قیمت چه کالایی در کشور کاهش یافته که ما هم بتوانیم قیمت خودرو را کاهش دهیم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در سال‌های گذشته قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای ارز مبادله‌ای صورت گرفت اما خودروسازان از ارز آزاد استفاده می‌کردند، بنابراین هم‌اکنون که نرخ ارز آزاد مقداری کاهش یافته امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.

وی که روز گذشته در در تالار گفت‌وگوی صنعت خودرو سخن می‌گفت، افزود: در سال‌های 1390 تا 1393 قیمت آلومینیوم از 1700 به 6500 تومان، ورق فولادی از 700 به 2200 تومان و قیمت مس از 6600 به 22 هزار و 600 تومان افزایش یافته است.

نعمت‌ بخش با بیان این‌که از سال 1384 تا 1392 قیمت سکه هشت برابر، قیمت آپارتمان 6.6 برابر و قیمت دلار 3.9 برابر شده است، تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی قیمت گوشت 5.6 برابر، قیمت شکر 4.5 برابر، قیمت بربری 6.7 برابر و قیمت گازوئیل 8.3 برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: به ‌طور کلی از سال 1384 تا 1392 شاخص عمومی قیمت‌ها 3.6 برابر افزایش یافته است. اما در این مدت قیمت خودرو تنها 2.5 برابر شده است بنابراین چرا تنها به افزایش خودرو ایراد می‌گیرند.


ویدیو مرتبط :
خودرو ارزان نمی شود و نباید ارزان بشود!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهار خودرو ارزان شد



 

 

 

خودرو

 

 

 

اگرچه بازار خودرو کشور معمولا در دی ماه هر سال با رونقی نسبی روبه‌رو می‌شود، اما امسال خبری از این رونق نبوده و به قول نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، بازار جانی ندارد. البته در هفته جاری، برخی خودروها مانند تندر-90 مدل E1 با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

آن‌طور که خبر می رسد، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت، اصلی‌ترین دلیل «بی‌جانی بازار» به حساب می‌آید و همین موضوع، مشتریان در مورد خرید خودرو مردد و نسبتا بی‌رغبت کرده است. این در شرایطی است که بازار خودرو کشور معمولا در دی ماه با رونقی نسبی روبه‌رو می‌شد و این رونق در اسفند ماه به اوج خود می‌رسید. با شرایط فعلی، فعالان بازار امید چندانی به «شب عید» نیز نداشته و به رونق گرفتن خرید و فروش خودرو در واپسین روزهای سال نیز به دیده تردید می‌نگرند.

کاهش قیمت تندر، پارس، پراید و 207

اما سری هم به بازار خودرو کشور بزنیم و ببینیم اوضاع قیمت‌ها به چه شکل است. به گفته فعالان بازار، این هفته چهار خودرو پراید، پژو 207، پارس سال و تندر E1 و با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. در این بین، پارس سال با افت قیمتی 200 هزار تومانی، هم‌اکنون 17 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رسد. این خودرو، مدل جدید پژو پارس به شمار می‌رود و به همین دلیل حدود یک میلیون تومان از مدل قبلی پارس گران‌تر است. از پارس که بگذریم، پژو 207 نیز کاهش قیمت را به خود دید و 500 هزار تومان ارزان شد.

در حال حاضر، 207 اتومات قیمتی برابر با 19 میلیون و 900 هزار تومان دارد و مدل دنده‌ای آن نیز، با قیمت 18 میلیون تومان به فروش می رسد. 207 جدیدترین محصول ایران خودرو به حساب می‌آید، که اواخر سال گذشته رونمایی شد.

دیگر محصولی که این هفته طعم کاهش قیمت را چشید، پراید بود که حدود 50 هزار تومان ارزان شد.

به گفته فعالان بازار، این خودرو را حتی تا هفت میلیون و 650 هزار تومان نیز می‌توان خریداری کرد. جدای از پارس، 207 و پراید، تندر-90 مدل E1 نیز با افت قیمتی 200 هزار تومانی مواجه شد، به نحوی که هم‌اکنون با قیمت 13 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد.

تیبای 12 میلیونی

هر چند هنوز تیباهای زیادی وارد بازار نشده، اما آن‌طور که خبر می‌رسد، این محصول سایپا هم اکنون قیمتی برابر با 12 میلیون تومان در بازار دارد. تیبا که اولین خودرو ملی سایپا لقب گرفته، فعلا تیراژ بالایی ندارد و سایپا البته تحویل تیبا به ثبت‌نام‌کنندگان را آغاز کرده است. این خودرو قرار بود زیر 10 میلیون تومان قیمت داشته باشد.

آغاز پیش‌فروش تندر از شنبه

پس از ایران خودرو، پارس‌خودرویی‌ها نیز برای تندر-90 پیش‌فروش گذاشتند.آن‌طور که خبر می‌رسد، نمایندگی‌های پارس خودرو از شنبه، پیش‌فروش 1000 دستگاه تندر E2 را آغاز خواهند کرد. متقاضیان باید 10 میلیون تومان بابت ودیعه پرداخت کرده و مابقی پول (چهار میلیون و 195 هزار تومان) را در زمان تحویل خودرو که اردیبهشت و خرداد سال آینده است، بپردازند. هر مشتری مجاز است تنها یک تندر را ثبت‌نام کند. در حال حاضر تندر E2 قیمتی برابر با 15 میلیون و 550 هزار تومان دارد.

بازار سایر خودروها

سری هم به بازار سایر خودروهای داخلی بزنیم. در حال حاضر پژو 405 بنزینی، قیمتی برابر با 13 میلیون و 600 هزار تومان دارد و مدل دوگانه‌سوز آن، یک میلیون تومان گران‌تر به فروش می‌رسد. سمند LX بنزینی نیز 14 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و نوع مجهز به موتور پایه گازسوز (EF7) این خودرو نیز قیمتی برابر با 17 میلیون و 200 هزار تومان را داراست.

سورن هم 16 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. از بازار پژو 206 نیز این طور خبر می‌رسد که مدل تیپ 2 این خودرو 14 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و تیپ 6 نیز قیمتی برابر با 18 میلیون و 800 هزار تومان دارد. در میان مدل‌های صندوق‌دار 206 نیز، مدل V8 با قیمتی معادل 16 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می رسد و V9 نیز 19 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.

زانتیا هم که طی دو سه هفته گذشته، حدود 5/1 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده، در حال حاضر 30 میلیون و 500هزار تومان خرید و فروش می‌شود. مگان هم که روند کاهش قیمت آن، در هفته جاری متوقف شد، هم‌اکنون در مدل اتومات 31میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. نوع دنده‌ای این خودرو نیز 26 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد..../تحلیل:عصرایران