اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چین 249 مقام تنبل را تنبیه کرد


چین در راستای مبارزه با فساد، 249 تن از مقاماتش را به خاطر "تنبلی" از جمله عدم خرج کردن بودجه‌های دولتی، تاخیر در اجرای پروژه‌ها و رها کردن زمین‌هایی که برای ساخت و ساز در نظر گرفته شده‌اند، تنبیه کردند.

خبرگزاری ایسنا: چین در راستای مبارزه با فساد، 249 تن از مقاماتش را به خاطر "تنبلی" از جمله عدم خرج کردن بودجه‌های دولتی، تاخیر در اجرای پروژه‌ها و رها کردن زمین‌هایی که برای ساخت و ساز در نظر گرفته شده‌اند، تنبیه کردند.

 بسیاری از مقامات چین که از بزرگترین سرکوب فساد در کشورشان ترسیده‌اند، در 18 ماه گذشته ترجیح داد‌ه‌اند پروژه‌های بزرگ را قبول نکنند تا از بررسی‌های دقیق مقامات مقابله با فساد در امان بمانند.

پکن دولت‌های محلی را به خاطر تنبلی و تعلل‌هایشان سرزنش کرده و بارها تهدید کرده که آنها را به خاطر بودجه‌های دست نخورد‌ه‌شان تنبیه خواهد کرد.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد، 249 مقام در 24 استان منطقه یا شهر اخراج شده یا به دنبال تحقیقاتی که از پایان مه تا اواسط ژوئن صورت گرفته تنزل درجه یا هشدار دریافت کرده‌اند.

در این گزارش به نقل از مقامات ناشناس آمده است: هدف از تنبیه این افراد، ارتقاء سطح کاری و مدیریت مساله تنبلی، تعلل و کاری انجام ندادن در دولت است و اطمینان حاصل کردن از این مساله که اهداف اقتصادی سال جاری میلادی طبق برنامه تحقق می‌یابند.

تا پایان اوت سال جاری میلادی، بودجه‌های دولتی خرج نشده به مبلغ 5 / 46 میلیارد دلار توسط دولت تصرف شده و اغلب در پروژه‌های ساخت و سازهای فوری و ارتقاء سطح زندگی مردم سرمایه‌گذاری شده است.

هنوز مشخص نیست که این رقم تصرف شده توسط کابینه دولت در هفته گذشته نیز 5 / 46 میلیارد دلار است یا خیر. دولت پیشتر اعلام کرد، بودجه‌های خرج نشده هرچه سریعتر سرمایه‌گذاری خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
گدا نگو بلا بود تنبل تنبل تنبل بود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری سه مقام ورزشی چین به اتهام فساد مالی



 

دستگیری سه مقام ورزشی چین به اتهام فساد مالی

پكن - سه نفر از مقام های مرتبط با فوتبال چین به اتهام فسادمالی و دریافت رشوه دستگیر شدند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ، روزنامه 'ورزش چین' نوشت: ' شیه یالونگ ' معاون سابق فدراسیون فوتبال چین از جمله دستگیر شدگان است.همچنین ' وی شائو خویی ' رییس سابق تیم ملی فوتبال و ' لی دونگ شونگ ' رییس سابق كمیسیون داوری فدراسیون فوتبال چین دو نفر دیگر از بازداشت شدگان هستند.

وزارت امنیت عمومی چین در این مورد اعلام كرد سه داور نیز مورد بازجویی قرار گرفته اند و به اتهام تبانی برای انجام مسابقات و دریافت رشوه مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

این چندمین بار است در ماه های گذشته شماری از مقام های فدراسیون فوتبال چین به جرم رشوه خواری دستگیر می شوند.

رییس فدراسیون فوتبال چین مدتی پیش عوض شد و تعدادی از داوران نیز به جرم فساد مالی دستگیر و محاكمه شدند.