اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چین گرفتن اعتراف با شکنجه را ممنوع کرد


دادگاه عالی خلق چین پس از سال‌ها فشار بین‌المللی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد استفاده از شکنجه برای گرفتن اعتراف از متهمان ممنوع است.

عصر ایران: دادگاه عالی خلق چین پس از سال‌ها فشار بین‌المللی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد استفاده از شکنجه برای گرفتن اعتراف از متهمان ممنوع است.
 
 گرفتن اعتراف از متهمان با شکنجه در چین مسئله‌ای بود که مدت‌ها سبب محکومیت بین‌المللی این کشور می‌شد.
 
دادگاه عالی چین در بیانیه‌ای در وب‌ سایت خود اعلام کرد: تحقیقات از متهم و گرفتن اعتراف از طریق شکنجه و همچنین انجام اقداماتی نظیر سرما دادن، گرسنگی دادن، تشنگی دادن، سوزاندن و خسته کردن متهم و دیگر شیوه‌های غیرقانونی به منظور گرفتن اعتراف باید برچیده شود.
 
دادگاه عالی خلق چین همچنین در بیانیه خود قوانین سخت‌گیرانه‌تری را درباره صدور مجازات مرگ برای متهمان وضع و تاکید کرد: باید برای این مجازات شواهد کافی ارائه شود و تنها قضات با تجربه باید محاکمه‌های مربوط به مجازات مرگ را قضاوت کنند.
 
چند روز پیش دولت چین اعلام کرد که تلاش دارد تعداد جرایم دارای مجازات اعدام در این کشور را کاهش دهد.
 
بیانیه دادگاه عالی خلق چین بخشی از یک بیانیه کلی‌تر به منظور مشخص کردن اتهامات واهی در پرونده‌های قانونی بوده و چند روز پیش از آن نیز مقامات چین دست به برخی اصلاحات از جمله برچیدن اردوگاه‌های کار اجباری و حذف نفوذ سیاسی در دادگاه‌ها زدند.
 
با این وجود استقلال قوه قضاییه در چین از آنجا که دادگاه‌ها باید در نهایت به حزب کمونیست پاسخگو باشند، چندان پررنگ نیست.
 
نیکلاس بکلین، یک مقام دیده‌بان حقوق بشر، گفت: مشکل در چین همواره مربوط به اجرای این احکام است. در نظام قضایی چین، سیستم امنیتی قدرتمندترین نهاد است و نظارت کمی بر اینکه چطور این سیستم قدرت خود را اعمال می‌کند، وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
شکنجه و اعتراف کشی از داعشی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزه گرفتن در چین ممنوع شد


دولت چین با صدور دستورالعملی، روزه گرفتن دانش‌آموزان و کارمندان ادارات دولتی را در نواحی مسلمان‌نشین شمال‌غرب این کشور ممنوع کرد.

خبرگزاری فارس: دانش‌آموزان و کارمندان دولت در شمال غرب چین که محل زندگی اقلیت مسلمان این کشور است، توسط دولت مرکزی از روزه گرفتن منع شده‌اند.

بر روی پایگاه‌های اینترنتی مدارس، ادارت دولتی و دفاتر محلی حزب حاکم چین در استان سین‌کیانگ اطلاعیه‌ای منتشر شد که ادعا می‌کرد برای حفاظت از سلامت افراد و جلوگیری از استفاده از این فریضه به عنوان عاملی برای ترویج دین، روزه گرفتن ممنوع می‌باشد. در این بیانیه به اعضای حزب حاکم نیز دستور داده شده که از روزه گرفتن پرهیز کنند.

ممنوع کردن روزه، رویه جاری دولت چین در سال‌های اخیر بوده ولی امسال با توجه به ناآرامی‌های اردیبهشت ماه که پس از بازداشت 380 مسلمان کلید خورده بود، انتظار می‌رود اقدامات این‌چنینی برعلیه اقلیت «ایغور» با شدت بیشتری اجراء شود.