اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چین از سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز ایران دست کشیده است



 

 

 

چین از سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز ایران دست کشیده است

 

رویترز ادعا کرد که چین سرمایه گذاری خود را در پروژه های گاز و نفت ایران را متوقف کرده است.

عقب نشینی پکن در سرمایه گذاری در ایران باعث دلخوری ایران شده است.

رویترز نوشت: با توجه به ایتکه چین تنها قدرت بزرگ در جهان است که می تواند در ایران سرمایه گذاری کند، تهران نیاز دارد که این کشور  به سرمایه گذاری خود در پروژه های نفت و گاز ادامه دهد.  از دست دادن این کشور برای ایران ریسک زیادی دارد.

کاهش سرمایه گذاری پکن در ایران برای کاهش تنش بین چین و امریکا از اواخر سال 2010 شروع شد. چین در پی جلوگیری از تحریم شرکت های این کشور توسط امریکا است.

همچنین، اوباما و اعضای کابینه اش چین را تحت فشار گذاشته اند تا این کشور در جلوگیری از فعالیت های هسته ای ایران کمک بشتری کند. جو بایدن معاون اوباما در سفری که به چین داشت در این باره مذاکراتی با مقامات این کشور داشت.

تهران به شرکت های چینی هشدار داده ست که انها نیاز دارند که در پروژهای انرژی ایران تا پایان کار حضور داشته باشند.  تنش های تجاری بین ایران و چین بر سر شروط چینی ها در سال جاری افزایش یافته است..../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
تیزر تبلیغاتی شرکت ملی گاز ایران (دست آورد های گاز)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش رویترز از حضور زیمنس در پروژه های نفت و گاز ایران



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,مدیرعامل زیمنس

گروه صنعتی زیمنس آلمان در حال افزایش تلاش‌های خود برای بدست آوردن پروژه های مختلف در ایران است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس در دیدار مدیرعامل زیمنس به وزیر نفت و دیگر مقامات دولت ایران در تهران در روز گذشته، این شرکت آلمانی بدنبال افزایش حضور خود در پروژه های اقتصادی ایران از جمله صنعت نفت است.

زیمنس در بیانیه ای با اشاره به حضور خود در ایران به ویژه در بخش انرژی و حمل و نقل ریلی از سال 1868، گفت: ما می‌خواهیم آنچه را که در ایران رها کردیم دوباره برداریم. ما تقاضای زیادی را در ایران مشاهده می‌کنیم.

زیمنس در سال 2010 تجارت جدید با ایران را متوقف کرد ولی ماه گذشته با پیش بینی لغو تحریمها علیه ایران قراردادی را برای کار در پروژه های زیرساختهای ریلی ایران به ارزش 1.5 میلیارد یورو امضا کرد.

زیمنس افزود: ما هرگز ایران را ترک نکردیم و به تعهدات‌مان در مقاطع زمانی مختلف و در عین حال مقررات بین المللی پایبند هستیم. ما اکنون در حال افزایش تلاشهای خود هستیم تا این سنت دیرینه را ادامه دهیم.

این در حالیست که شرکت مدیرعامل بخش نفت و گاز جنرال الکتریک رقیب دیرینه زیمنس نیز در ماه جاری به ایران سفر کرد.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پس از دیدار با جو کیسر مدیرعامل زیمنس آلمان گفت، زیمنس متعهد شده که تحویل کمپرسورها و توربین های استخراج گاز طبیعی به ایران را سرعت ببخشد.

وی افزود: ایران باید گاز بیشتری استخراج کند و به خرید ماشین آلات گردان و کمپرسورهای چاه نفت احتیاج دارد و زیمنس میتواند شریک خوبی برای ایران در این زمینه باشد.

بخش نفت و گاز زیمنس که سال گذشته با خرید شرکت درسرلند با قیمت 7.8 میلیارد دلار بیش از پیش تقویت شد، از کاهش قیمت نفت که باعث کاهش سرمایه گذاری های این شرکت در پروژه های جدید به ویژه در آمریکا شده لطمه خورده است.

ایران یکی از دارندگان بزرگترین دخایر گاز طبیعی جهان است.

زنگنه به زیمنس گفته که این شرکت میتواند سرمایه گذاری مشترکی را با یک شرکت ایرانی شروع و به بازارهای منطقه که از این برند استفاده می‌کنند، تجهیزات لازم را صادر کند. زیمنس در حال حاضر قصد دارد با شرکت همکاری کند.

این شرکت آلمانی افزود: نمی‌تواند درباره مشتریان خود، قراردادها یا توافقات اظهارنظر کند.


 اخبار اقتصادی  -  ایسنا