اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چینی ها: تحریف نام خلیج فارس كار مقامات عرب بود ، ما بی تقصیریم!



 

 چینی ها: تحریف نام خلیج فارس كار مقامات عرب بود ، ما بی تقصیریم!

 

چینی ها: تحریف نام خلیج فارس كار مقامات عرب بود ، ما بی تقصیریم! / نخست وزیر چین: پیگیری می كنم

به دنبال درج نام خلیج ع ر ب ی در افتتاحیه شانزدهمین دوره بازی های آسیایی گوانگجو كه با اعتراض مقامات ایرانی مواجه شد،‌ مسوولان چینی تقصیر را به گردن اعراب انداختند.

در پی نمای نام جعلی خلیج ع ر ب ی به جای خلیج فارس در افتتاحیه بازی ها ، با پی گیری مسوولانه مقامات کمیته ملی المپیک ایران و سفارت جمهوری اسلامی ، مقامات چینی با عذرخواهی از مسوولان ورزش ایران عنوان کردند که این اقدام خارج حوزه برگزاری این بازی ها بوده است و مقامات عرب صاحب نفوذ در ورزش آسیا این موضوع را در برنامه افتتاحیه گنجانده اند!

این موضوع زمانی عینیت داشت که عرب های حاضر در ورزشگاه نسبت به این تحریف واکنش نشان دادند.

در حاشیه برپایی مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی گوانگجو تصاویری از نقشه آسیا و کشورهای  آسیایی در مسیر جاده ابریشم به نمایش درآمد که وقتی تصویر به موقعیت  ایران رسید به ناگاه دوربین به سمت جنوب كشورمان رفت که در این صحنه از واژه نامانوس و نام مجعول "خلیج ع رب ی” به جای خلیج فارس استفاده شده بود.

این موضوع به شدت توسط مسوولان ایرانی حاضر در مراسم محکوم شد و حتی زمانی که در اعتراض به چنین موضوعی قصد خروج از محل افتتاحیه را داشتند نخست وزیر چین که از نزدیک شاهد این مسئله بود از مسوولان کشورمان خواهش كرد که به محل افتتاحیه بازگردند تا وی این مسئله را پی گیری کند.

ازسوی دیگر سفارت ایران نیز در یادداشت رسمی نسبت به اقدام غیر مسوولانه برگزارکنندگان افتتاحیه اعتراض کرد..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
زود باشید به خلیج فارس رای بدین نه خلیج عرب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احضار سفیر چین در پی تحریف نام خلیج فارس



 

احضار سفیر چین در پی تحریف نام خلیج فارس

 

سخنگوی وزارت خارجه از احضار سفیر چین و اعلام مراتب اعتراض ایران نسبت به استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس خبر داد.

به گزارش مهر ، رامین مهمانپرست در نشست خبری امروز سه شنبه خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر واکنش ایران نسبت به جعل نام خلیج فارس در مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی در گوانگجو چین، اعلام کرد که تهران با احضار سفیر چین در ایران نسبت به این اقدام به شدت اعتراض و انتقاد کرده است .

در پی جعل نام خلیج فارس در مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی در گوانگجو ، این اقدام در مجلس شورای اسلامی نیز با واکنش نمایندگان مواجه شد و جمعی از آنان به وزیر امور خارجه دراین باره تذکر کتبی دادند.