اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چگونگی تعیین اجاره زمین های ۹۹ ساله



 

 

زمین‌۹۹‌ساله , اجاره مسکن

 

 

وزیران عضو کارگروه مسکن به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را اصلاح کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس این اصلاحیه، مبلغ اجاره بهای سال اول اراضی مشمول برنامه ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، معادل بیست درصد قیمت منطقه ای زمین مسکونی متناسب با قدرالسهم هر متقاضی در سال اول است و این رقم برای سال های بعد تا (۹۹) سال، سالانه پنج درصد افزایش می یابد. قرارداد اجاره (۹۹) ساله امضا شده توسط وزارت راه و شهرسازی با متقاضی به منزله اجاره نامه رسمی است.

همچنین با اضافه شدن متن زیر به انتهای تبصره (۲) ماده(۱) آیین نامه، شرط سابقه سکونت برای روحانیون با تأیید مرکز مدیریت حوزه های علمیه، نیروهای نظامی و انتظامی با تایید فرماندهی استان مربوط یا حکم انتقال، الزامی نیست.

این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شده است..... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
سبک ترین ساختار فلزی دنیا که ۹۹٫۹۹% آن هوا است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واگذاری قطعی زمین‌های مسکن مهر ۹۹ ساله به مالکان



اخبار,اخباراقتصادی,مسکن مهر


اخبار اقتصادی  - واگذاری قطعی زمین‌های مسکن مهر ۹۹ ساله به مالکان

نمایندگان مجلس به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند نسبت به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله پروژه مسکن مهر اقدام کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان ماده الحاقی 36 به طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را مورد برسی و تصویب قرار دادند.

بهارستان‌نشینان در این ماده به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند در صورت درخواست مالکان نسبت به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای 99 ساله پروژه مسکن مهر به قیمت کارشناسی روز اقدام و درآمد حاصله را به حساب خزانه واریز کند.

به موجب مصوبه مجلس مقرر شد 100 درصد درآمد حاصله از طریق بودجه سنواتی برای اجرای طرح‌های زیرساخت  (تاسیسات زیربنایی و روبنایی) مسکن مهر با اولویت همان مجموعه‌ها و یا شهرهای جدید به مصرف می‌رسد.

 

 اخباراقتصادی  - تابناک