اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چگونه وزیر هاشمی، قذافی را دست انداخت



 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :عیسی كلانتری وزیر كشاورزی دولت سازندگی چند سال قبل در مصاحبه با اعتماد گفته بود: درسال 1374 وقتی در لیبی بودم، در آن تاریخ زمان برنامه ریزی دولتشان بود. از تلویزیون مشاهده كردم وقتی بودجه را در حضور آقای قذافی جمع بندی می‌كردند، ایشان رفت كنار تخته جلوی در مجلس و گفتند كه شتر حیوان مظلومی است و برای رفع این مظلومیت باید وزارت شتر داری بوجود بیاوریم. همان جا و همان لحظه رییس سازمان دامپزشكی را كرد وزیر وزارتخانه شتر داری. درصدی از بودجه وزارت كشاورزی و درصدی از سایر بودجه‌ها را را به وزارت شتر داری اختصاص داد و این وزارتخانه تثبیت شد و نماینده‌ها هم شروع كردند به دست زدن...

گفته شده این از شیطنت‌های خود عیسی كلانتری بوده كه قبل از این جلسه به قذافی گفته راه حل مشكل شتر در كشورتون اینست كه وزارت شترداری تاسیس كنید.‏../انتخاب


ویدیو مرتبط :
نخست وزیر را پس از تقدیم دسته گل بیرون انداخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دادگستری: برخی برای رسیدن به مقام حاضرند همه چیز را از دست بدهند



 

 

  وزیر دادگستری: برخی برای رسیدن به مقام حاضرند همه چیز را از دست بدهند

به گزارش ایسنا سیدمرتضی بختیاری در دیدار جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان مرآت ضمن تشریح وظایف وزارت دادگستری طبق اصل 160 قانون اساسی تصریح كرد: وزرا باید پاسخگوی مجلس باشند و ما اعلام كرده‌ایم كه اگر نمایندگان در هر مورد از قوه قضاییه سوالی داشته باشند، پاسخ خواهیم داد، منتهی وزیر دادگستری الزامی به پاسخگویی ندارد.

وی با تشریح شرایط فعلی منطقه و جهان خاطرنشان كرد: تجربه انقلاب اسلامی باعث شد، تا سرفصل جدیدی در تاریخ بشریت با رویكرد دینی به وجود آید. امام خمینی(ره) دین را به میدان جامعه بشری آورد و به این وسیله منافع استكبار را به خطر انداخت.

وی با اشاره به ترفندهای دشمن برای زمین‌گیر كردن انقلاب اسلامی، به محاصره اقتصادی، اقدامات منافقین و تحمیل جنگ بر ملت ایران در سال 59 اشاره كرد و افزود: در جریان جنگ تحمیلی كشوری مانند فرانسه پنج میلیارد دلار اسلحه در اختیار عراق گذاشت و از سوی دیگر پنج میلیارد دلار نیز به این كشور وام داد. علاوه بر این میراژها و جنگنده‌های زیادی را با خلبان به اجاره عراق درآورد. كشورهایی مانند عربستان و كویت نیز در آن زمان بیش از 40 میلیارد دلار در اختیار عراق گذاشتند و در این میان تنها سوریه از ایران حمایت می‌كرد.

بختیاری گفت: دشمن با به كارگیری تمام ترفندها در طول 30 سال نتوانست به هدف خود دست یابد تا این‌كه در نهایت تلاش كردند اساس انقلاب را هدف قرار دهند. با این حال بزرگترین افتخار ما این است كه در طول این سال‌ها مردم با مقاومت و تحمل بدترین خیانت‌ها و شرارت‌های دشمن، سرافراز از همه‌ صحنه‌ها بیرون آمدند و دست از شعارها و ارزش‌های خود برنداشتند.

وی با بیان این‌كه «همه موفقیت ما ناشی از اسلام است»، اقدامات دشمن را در راستای مبارزه با اسلام دانست و افزود: در حال حاضر 18 هزار شبكه در جهان علیه اسلام تبلیغ می‌كنند؛ اما جمهوری اسلامی همچنان با قوت پای آرمان‌های خود ایستاده و مشكلات را تحمل می‌كند.

وزیر دادگستری ادامه داد: هرچه از عمر انقلاب می‌گذرد كینه و عداوت دشمنان بیشتر می‌شود؛ اما موج اسلام‌خواهی و خیزش اسلامی نیز در دنیا گسترش یافته و همگی این‌ها نشان دهنده تحقق وعده‌های الهی است كه البته مسوولیت ما را سنگین‌تر می‌كند.

وی خطاب به دانش‌آموزان با بیان این‌كه «تجربه بهترین سرمایه برای انسان است» اظهار كرد: انبیای الهی پیام‌آوران مكتب توحید در جوامع خود بودند و در برابر نهضت‌های انبیاء نیز صف‌آرایی‌های زیادی صورت گرفت. ما با مطالعه قصص قرآنی می‌توانیم به گونه‌ای عمل كنیم كه حقه‌بازی فتنه‌گران اثری نداشته باشد.

وی با تاكید بر لزوم بهره‌گیری از تجارب، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها خاطرنشان كرد: تاریخ برای آینده‌ ما بزرگترین سرمایه است و یقین دارم كسانی كه تاریخ اسلام و قصص انبیاء را بخوانند، امكان ندارد كه از چند نهیب آمریكا بترسند و رنگ ببازنند. شاید ما در بعد نظامی كمتر بتوانیم اعلام وجود كنیم؛ اما در ابعاد اجتماعی، علمی و عرصه‌های دیگر حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

وزیر دادگستری با اشاره به استقبال مردم لبنان از رییس‌جمهور نیز تصریح كرد: اگر در هر كدام از كشورهای اسلامی چنین زمینه‌ای به وجود آید و مسوولان‌شان ممانعتی نكنند، شاهد این قبیل استقبال‌ها خواهیم بود زیرا مردم دنیا آگاه شده‌اند. در حال حاضر تمام مكتب‌های دست‌ساز بشریت به بن‌بست رسیده و آن‌چه جوابگوی نیازهاست، دین مبین اسلام است.

بختیاری با تاكید بر ضرورت پیروی از عقل و پرهیز از هوای نفس برای رسیدن به موفقیت‌ها گفت: گاه برخی افراد برای رسیدن به پست و مقام حاضرند همه چیز را از دست بدهند. این هوای نفس مانع رشد انسان است. اگر می‌خواهیم به حیات طیبه و جامعه‌ای شایسته دست یابیم باید با پیروی از عقل، هوای نفس را كنار بگذاریم.