اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چگونه می‌توان منشأ پول را ناپاک ندانست؟!


امیر فضل اللهی در روزنامه ابتکار نوشت: در راستای این که روز گذشته محمدرضا باهنر یک نشست خبری برگزار کرد تا درباره پول هایی که گفته می‌شود محمدرضا رحیمی به نمایندگان مجلس هشتم داد، توضیح دهد و ملت را از اشتباه بیرون بیاورد که یک وقت فکر نکنند، نمایندگان شان در مجلس، از کسی پول گرفتند که این روزها به خاطر«تحصیل پول نامشروع» به زندان محکوم شده است.

امیر فضل اللهی در روزنامه ابتکار نوشت: در راستای این که روز گذشته محمدرضا باهنر یک نشست خبری برگزار کرد تا درباره پول هایی که گفته می‌شود محمدرضا رحیمی به نمایندگان مجلس هشتم داد، توضیح دهد و ملت را از اشتباه بیرون بیاورد که یک وقت فکر نکنند، نمایندگان شان در مجلس، از کسی پول گرفتند که این روزها به خاطر«تحصیل پول نامشروع» به زندان محکوم شده است، ما هم تلاش می‌کنیم به رساندن منظور ایشان به مردم کمک کنیم، چون انتخابات بعدی نزدیک است و ممکن است که مردم تحت تاثیر این حرف ها قرار بگیرند.

در بخشی از این نشست خبری خبرنگاری از باهنر پرسید که وکیل آقای رحیمی مطرح کرده که شما از نمایندگانی هستید که از ایشان برای انتخابات پول دریافت کردید این موضوع چقدر صحت دارد؟‌

باهنر در پاسخی کاملا مرتبط با سوال گفت: حکمی بر علیه آقای رحیمی معاون اول دولت دهم صادر شده و ایشان محکوم شده است که باید دوران محکومیتشان را طی کنند، بنده در این موضوع نه دخالت می‌کنم و نه حرفی دارم. باهنر در ادامه ماشین حساب خود را بیرون آورد و همزمان با حساب و کتاب، گفت: این طور مطرح شده که آقای رحیمی پولی گرفته و آن را به تعدادی از کاندیداها داده است، مثلا به هر کاندیدا از این میزان پول به طور میانگین 5 میلیون می‌رسد که این مبلغ 5 درصد هزینه‌هایشان است، احتمالا کاندیداها هم نمی‌دانستند منشا این پول ناپاک است.

حالا نگارنده این سطور می‌تواند دستورالعملی را تدوین کند تا هرکس که می‌خواهد همینطوری از کسی پول بگیرد وهیچ گاه گمان نبرد که پرداخت کننده فکر بدی درسر دارد و یا پولش از منشا ناپاکی به دست آمده است:

1- همین که تا زمان تحویل،پول دهنده زندان نرفته باشد کافی است. مثلا در آن زمان از میان بابک زنجانی،شهرام جزایری و محمدرضا رحیمی، تنها شهرام جزایری پولش منشا ناپاکی داشت. البته از این به بعد بابک زنجانی و محمدرضا رحیمی هم مشمول این موضوع هستند.

2- هنگام دریافت پول، درباره علت پرداخت آن، از پرداخت کننده سئوالی نکنید! همین که او هیچ نمی‌گوید کافی است و شما با خیال راحت پول را بگیرید و مصرف کنید.

3- هیچ گاه به این که پول از کجا آمده، کاری نداشته باشید! به شما چه مربوط است؟ یک نفر دوست دارد پولش را بریزد توی جوب. شما پولتان را بگیرید و بروید. این طوری از منشا پول خبردار نمی‌شود،چه رسد به پاکی یا ناپاکی آن.

4- اگر به غیر از شما، به دوستان شما هم پول پرداخت شده باشد، سعی کنید با آن ها درباره همه چیز حرف بزنید، غیر از آن پول. چرا که ممکن است در حین صحبت های شما با همدیگر، نکته ای درباره منشا، آن پول و ناپاکی آن گفته شود.

5- اگر زمانی بخت یار نبود و همه چیز افشا شد و یا پرداخت کننده پول نامردی کرد و همه چیز را گفت و شما مجبور شدید در این باره نشست خبری برگزار کنید و به سئوالی در این باره پاسخ دهید، این جمله پاسخ خوبی است وسئوال کننده را به گونه ای مبهوت خواهد کرد که مجبور است، قانع شود. بگویید: «بنده در این موضوع نه دخالت می‌کنم و نه حرفی دارم.»


ویدیو مرتبط :
پول را نمی توان خورد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قالیباف: برخی مسئولیت‌ها را با پول نفت هم نمی‌توان اداره کرد



در همایش شوراها و مدیریت محلی در افق چشم‌انداز

قالیباف: برخی مسئولیت‌ها را با پول نفت هم نمی‌توان اداره کرد

نظامی استوار است که بنیادش بر رضایت مردم باشد

شهردار تهران ادامه داد: برخی احتمال خطای مردم را دلیل عدم مشارکت آنها در مسائل مهم جامعه می دانند اما مگر من مسئول خطا نمی کنم.

 

شهردار تهران گفت: برخی به دنبال مدیریت واحد شهری هستند اما آنها بدون مطالعه حرف می زنند. من چگونه مسئولیت آب و برق را برعهده بگیرم وقتی برخی ها نمی توانند با پول نفت آن را اداره کنند.

 

محمد باقر قالیباف در همایش شوراها و مدیریت محلی در افق چشم‌انداز که صبح چهارشنبه در سالن همایشهای ایران سبز برگزار شد، با انتقاد از کسانی که به دنبال مدیریت واحد شهری هستند گفت: شهرداری توان پرداخت حقوق کارگران خود را هم ندارد چگونه 23 وظیفه ای که در مدیریت شهری آن را قرار است به شوراها و شهرداریها واگذار کنند بر عهده بگیریم.

 

وی ادامه داد: ما نباید موضوعات را متمرکز و سلسله مراتبی حل کنیم بلکه باید به سوی هدفگرایی و مسئله محوری برویم.

 

قالیباف با بیان اینکه یکی از موضوعات و دغدغه حکومتها گونه حکومتهاست، گفت: دولتهای ملی بر اساس نیاز به برقراری امنیت شکل می گیرند در نظام ما نیز گونه حکومت مردم سالاری و نظام جمهوری مبتنی بر اسلام است که بر اساس باورهای ما عقبه استراتژیک ما مردم هستند.

شهردار تهران با انتقاد از نظامهای سلسله مراتبی و یکسویه، گفت: نگاه یک سویه به موضوعات

 

” باید مردم را در تصمیم‌گیر‌ی‌ها و مسائل اقتصادی شریک کنیم. مردم دارای عقل هستند با خود نمی گویند وقتی زمان دفاع مقدس است آنها را برای دفاع به میدان می خواهند اما زمانی که مسئله اقتصاد و قدرت است می گویند مردم بلد نیستند. “

 

سبب می شود موضوعات فرد محور و مسئله محور جلو رود در حالیکه ما باید هدفگرایی را اصل قرار دهیم. در این نظامها فردی خلاق ناگهان گل می کند و با رفتن او از نظام مدیریتی دوباره همه چیز به حالت سابق بر می گردد که این بیشترین ضربه را به جامعه می زند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید از نظام رعیت اربابی فاصله بگیریم، گفت: باید مردم را در تصمیم‌گیر‌ی‌ها و مسائل اقتصادی شریک کنیم. مردم دارای عقل هستند با خود نمی گویند وقتی زمان دفاع مقدس است آنها را برای دفاع به میدان می خواهند اما زمانی که مسئله اقتصاد و قدرت است می گویند مردم بلد نیستند.

 

شهردار تهران ادامه داد: برخی احتمال خطای مردم را دلیل عدم مشارکت آنها در مسائل مهم جامعه می دانند اما مگر من مسئول خطا نمی کنم.

 

قالیباف با بیان اینکه تصمیمات محله ای باید به عهده شورایاران گذاشته شود، گفت: نظامی استوار است که بنیادش بر رضایت مردم استوار باشد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه مهمترین چالشی که در کشور وجود دارد فاصله تصمیم گیری بین تغییر و تدبیر است، گفت: هر نظامی که در مقابل تغییر بایستد محکوم به شکست است ما باید تغییرات را بپذیریم و آن را کنترل و مدیریت کرده و به سمت مبانی و آرمانهای اسلامی خودمان سوق دهیم.

 

وی از تدبیر به موقع به عنوان یکی از ابزارهای مهم مدیریتی نام برد و گفت: در مسئله سیل اخیر اگر تدبیر به موقع نبود با خسارتهای جانی بسیاری روبرو می شدیم.

قالیباف با بیان اینکه بخشی از اداره امور کشور تولی گری است که در هر سطحی باید در اختیار دولت باشد، گفت: در بخش تصدی گری باید مسئولیتها را به عهده مردم بگذاریم.

شهردار تهران با اشاره به کارنامه شورای شهر اول، گفت: بدون نگاه سیاسی این نقد را می کنم اما اگر همان اختلافات سیاسی قبل و همان دعواها در شوراها ادامه داشت مردم همچنان در شوراها مشارکت داشتند؟

 

به گزارش مهر، وی با اشاره به حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: مجلس هشتم به طور سرجمع از شورا و شهرداری حمایتهای خوبی کرد که جای تشکر دارد اما آنها باید بدانند برخی از تصمیم گیریها را باید بر عهده مدیران محلی بگذارند و به مصوبات شورای عالی استانها توجه بیشتری داشته باشند./آفتاب