اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چوب «حراج ملی» در دست آتیلا پسیانی


آتیلا پسیانی مراسم دومین دوره «حراج ملی» را که به عرضه آثار هنری از جمله نقاشی، تذهیب، خوشنویسی و مینیاتور می پردازد، برگزار می‌کند.

خبرگزاری مهر: دومین دوره حراج ملی روز ۱۷ مهر ماه برگزار می‌شود و اجرای مراسم آن بر عهده آتیلا پسیانی است.

سال گذشته بهرام رادان این وظیفه را بر عهده داشت.

«حراج ملی» به عرضه آثار هنری ایرانی از جمله نقاشی، نقاشی‌خط، تذهیب، خوشنویسی، مینیاتور، صنایع‌ دستی، فرش دستباف و سوخت‌چرم اختصاص دارد و مجموعه‌داران و هنردوستان می‌توانند آثار مورد علاقه خود را در این مراسم خریداری کنند.

در دوره نخست «حراج ملی» ۴۴ اثر هنری در زمانی کمتر از سه ساعت با مبلغی بیش از شش میلیارد تومان به علاقه‌ مندان عرضه شد.

زهرا محمودوند مدیر حراج ملی پیش‌بینی کرده است که در حراج امسال، رکورد فروش آثار هنری در برخی زمینه‌های هنری جابه‌جا شود و آثار فاخری در زمینه‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، مینیاتور و تذهیب با قیمت‌های چشم‌گیری عرضه شود.

به گفته وی، یک اثر از محمود فرشچیان، خط میرعماد و میرعلی هروی و همچنین آثاری از آیدین آغداشلو و کمال‌الدین بهزاد از مهم‌ترین آثاری هستند که هنردوستان و مجموعه‌داران می‌توانند برای خریدن آن‌ها رقابت کنند.


ویدیو مرتبط :
آتیلا پسیانی فیلم می سازد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتیلا پسیانی همراه با بازیگران مطرح اروپا روی صحنه می‌رود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آتیلا پسیانی همراه با بازیگران مطرح اروپا روی صحنه می‌رود

نمایش «آنتیگونه» به کارگردانی همایون غنی‌زاده با حضور بازیگران مطرح تئاتر کشور استونی و آتیلا پسیانی از اواخر مردادماه در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌‌رود.

به گزارش مهر، نمایش «آنتیگونه» اثری است که همایون غنی‌زاده آن را با حضور بازیگران مطرح تئاتر استونی در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه برد. این نمایش در بخش‌های کارگردانی، نویسندگی و بازیگری مرد مسابقه بین‌الملل جشنواره بیست و هشتم نامزد دریافت جایزه بود و جایزه بازیگری زن مسابقه بین‌الملل را از آن خود کرد. قرار است غنی‌زاده این اثر نمایشی را از اواخر مردادماه در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد و از اواسط اجرا آتیلا پسیانی جایگزین یکی از بازیگران خارجی این نمایش شود.

«آنتیگونه» با بالانویس فارسی برای مخاطبان اجرا می‌شود و پسیانی از زمان حضور در اجرا دیالوگ‌های خود را به زبان فارسی بیان می‌کند. نمایش «آنتیگونه» که با حضور غنی‌زاده در کشور استونی تولید شد در کشورهای فنلاند و استونی چندین اجرا داشت و طبق برنامه‌ریزی کمپانی تولیدکننده در کشورهای مختلف اروپایی نیز اجرا می‌شود. بازیگر مرد نمایش «آنتیگونه» برای بازی در این نمایش به عنوان بازیگر سال تئاتر استونی انتخاب شد./مهر