اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چوب حراج بر آبادانی کشور


در حالی که صادرات سیب‌زمینی جزو کم ارزش‌ترین کالاهای صادراتی از نظر اقتصاد آب است، صادرات این محصول در نخستین ماه امسال با افزایش 1479 برابری نسبت به مدت مشابه پارسال به 38 هزار و 400 تن رسید.

ایسنا: در حالی که صادرات سیب‌زمینی جزو کم ارزش‌ترین کالاهای صادراتی از نظر اقتصاد آب است، صادرات این محصول در نخستین ماه امسال با افزایش 1479 برابری نسبت به مدت مشابه پارسال به 38 هزار و 400 تن رسید.

در فروردین‌ امسال 38 هزار و 400 تن سیب‌زمینی به ارزش 15 میلیون دلار به 11 کشور همسایه ایران صادر شده است که این میزان 1479 برابر نسبت به فروردین‌ ماه سال گذشته که میزان صادرات این محصول صفر بود بیشتر شده است.

کشورهای مقصد سیب‌زمینی ایرانی ترکمنستان، ترکیه، عراق، روسیه، قزاقستان، کردستان، آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، امارات، تاجیکستان هستند که در این میان عراق با سهم حدود 66 درصدی نخستین بازار سیب‌زمینی ایرانی به شمار می‌رود، چرا که در نخستین ماه امسال 25 هزار و 438 تن سیب‌زمینی به ارزش 9 میلیون و 28 هزار دلار سیب‌زمینی به عراق صادر شده است.

جالب‌تر این‌که سال گذشته علی‌رغم صادر‌ نشدن سیب‌زمینی در نخستین ماه سال، قیمت این محصول در بهار به دلیل دیر رسیدن سیب‌زمینی به بازار همواره رو به افزایش بود و بازار سیب‌زمینی تا تیرماه همچنان پرنوسان بود و امسال مشخص نیست با این جهش سریع صادرات این محصول آب‌بر، سرنوشت بازار آن در داخل چه خواهد شد.

قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی صادراتی به کشور‌های همسایه در فروردین‌ماه امسال حدود 0.4 دلار بوده که با احتساب نرخ 3300 تومانی برای هر دلار، سیب‌زمینی صادراتی کیلویی 1320 تومان به خارجی‌ها فروخته شده است.

این در شرایطی است که کشور با بحران آب مواجه است و برای تولید هر کیلوگرم سیب زمینی به طور متوسط حدود 860 لیتر آب مصرف می شود که کارشناسان مرتبا بر کاهش کشت محصولات آب‌بر و صادرات آن در قالب "آب مجازی" تاکید دارند و می گویند" با توجه به نبود آمایش سرزمین و الگوی کشت مناسب و عدم برنامه‌ریزی صحیح برای ایجاد کشاورزی پایدار، هم‌چنان در نقاط خشک و نیمه خشک کشور به تولید محصولات آب‌بر همچون هندوانه و سیب زمینی می‌پردازیم که در صورت ادامه‌ این روند، دشت‌های کشور در آینده‌ نزدیک به بیابان‌های برهوت تبدیل خواهند شد".


ویدیو مرتبط :
چوب حراج ... !!! (گلشیفته فراهانی1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنان رییس دولت چوب حراج به حجاب و عفاف بود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رییس فراکسیون روحانیون مجلس:

سخنان رییس دولت چوب حراج به حجاب و عفاف بود

از سوی بیگانگان حرکتی سامان شده هدایت می شود که در کشور ما لیبرالیسم فرهنگی حاکم شود و گویا این دولت اصولگرا به این مطلب نرسیده که این لیبرالیسم فرهنگی که دشمن دامن می زند را با صحبت ها و چراغ سبزهاشان دامن نزنند

محمد تقی رهبر رییس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: این دولت با عملکردش در بحث حجاب به این موضوع لطمه زد ، آقایان با این حرف هایی که زدند و سخنان آقای احمدی نژاد مبنی بر اینکه گیر به دخترها و پسر ها ندهیم و اینگونه مصاحبه ها ، حجاب را با چالش مواجه کرد ؛ اینها اصلا درک نمی کنند که حرف و دغدغه ما کجاست و بحث دختر و پسر مدرسه ای نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی بیگانگان حرکتی سامان شده هدایت می شود که در کشور ما لیبرالیسم فرهنگی حاکم شود و گویا این دولت اصولگرا به این مطلب نرسیده که این لیبرالیسم فرهنگی که دشمن دامن می زند را با صحبت ها و چراغ سبزهاشان دامن نزنند ؛ صحبت های رییس دولت در مجلس درباره حجاب ، چوب حراج به حجاب و عفاف بود!

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: متاسفانه بنده به عنوان نماینده ای که شاهد حرف ها و عملکرد ها  بوده ام، می گویم این دولت که برای موضوع حجاب ، عفاف و فرهنگ تقصیر فراوان کرده است ، باید در محضر خدا پاسخگوی کوتاهی و تقصیر های خود باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: مجلس نهم وظیفه دینی و شرعی خود را انجام دهد و به جد پی گیر مساله حجاب شود ؛ مطالبات فرهنگی را پیگیر باشد تا دولتی بر سر کار بیاید که از نگاه لیبرالی عقب بکشد و نگاه ارزشی به مسائل داشته باشد.