اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه کسی روزنامه ایران را «چشم زده» ؟ / عکس



چه کسی روزنامه ایران را «چشم زده» ؟ / عکس

قربانی گوسفند در مقابل دو ساختمان روزنامه ایران. این جدیدترین تدبیر مدیران این موسسه مطبوعاتی برای دورکردن حاشیه از این موسسه بود. اقدامی که یک حاشیه دیگر برای ارگان رسمی دولت ایجاد کرده است.

یک سایت نزدیک به دولت، خبرداده است که پس از اتفاقات حاشیه ای و درگیری های مدیریتی در موسسه مطبوعاتی ایران، مدیران این موسسه 2 گوسفند را در مقابل دوساختمان این موسسه قربانی کرده اند. آن طور که این سایت خبرداده، یکی از این گوسفندان در مقابل ساختمان خیابان خرمشهر موسسه ایران قربانی شده است که این سایت تصاویر این قربانی را هم منتشر کرده است.

روزنامه ایران,اتفاقات عجیب درروزنامه ایران,قربانی گوسفند در مقابل دو ساختمان روزنامه ایران

 

روزنامه ایران,اتفاقات عجیب درروزنامه ایران,قربانی گوسفند در مقابل دو ساختمان روزنامه ایران

با این حال به نظر می رسد حاشیه های مدیریتی نمی خواهد این موسسه را رها کند. ماجرای برکناری یک شبه »کاوه اشتهاردی»، حاشیه های و درگیری های زمان مدیریت«علی اکبر جوانفکر» .ماجراهای مربوط به انتشار ویژه نامه «خاتون» و البته درگیری های مدیریتی اخیر بر سر برکناری یک مدیر ارشد این مجموعه از جمله مسایلی است که در تمام این سالها، موسسه مطبوعاتی دولت را کاملا به حاشیه برده است.

 

با این حال با توجه به پایان عمر دولت دهم و روی کار آمدن دولت جدید، تغییرات مدیریتی و ساختاری در روزنامه ایران قطعی به نظر می رسد و مشخص نیست با توجه به عمر کوتاه باقی مانده تا پایان کار تیم مدیریتی فعلی ارگان رسمی دولت، این اقدامات با چه توجیهی انجام می شود.

باید منتظر ماند و دید آیا قربانی این گوسفندان «قضا و بلا» را از موسسه ایران دور می کند؟

مجله مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
روزنامه نگار روزنامه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش روزنامه کانادایی از خانه های مصادره شده ایران در کانادا (+عکس)




 اخباراجتماعی - گزارش روزنامه کانادایی از خانه های مصادره شده ایران در کانادا (+عکس)

همسایه ها به این خانه نیمه متروکه که چمن آن هرس نشده و بامش به مرمت نیاز دارد " خانه آیت الله " ها می گویند و برخی همسایه ها می گویند رفت و آمدی به این خانه نمی شود و تنها برخی مواقع شب ها عده ای به صورت آرام و مخفیانه به خانه سر می زنند.

دادگاهی در کانادا در مارس سال جاری میلادی (اواخر اسفند 1392) با صدور حکمی یک خانه را در شمال شهر تورنتو و  یک ساختمان را در شهر اوتاوا کانادا برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم مصادره کرد.

به گزارش عصر ایران روزنامه تورنتو سان با انتشار گزارشی از وضعیت خانه ای که در خیابان " شپرد" در شمال تورنتو قرار دارد، نوشت همسایه ها به این خانه نیمه متروکه که چمن آن هرس نشده و بامش به مرمت نیاز دارد " خانه آیت الله " ها می گویند و برخی همسایه ها می گویند رفت و آمدی به این خانه نمی شود و تنها برخی مواقع شب ها عده ای به صورت آرام و مخفیانه به خانه سر می زنند.

تورنتو سان به نقل از " کالین استیونسون" وکیل ایران در پرونده توقیف دو ساختمان ایرانی در کانادا به نفع قربانیان تروریسم، می نویسد: ایران می خواهد بابت صدور حکم قبلی قاضی دادگاه مبنی بر توقیف این خانه ها برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم فرجام خواهی کند.

این وکیل کانادایی می گوید: ایران در دادگاه آتی مساله عدم ارتباط بنیادهای صاحب این دو خانه را با دولت ایران مطرح خواهد کرد . بر اساس گفته استیونسون هیچ شواهدی مبنی بر ارتباط بنیاد صاحب این خانه با دولت ایران وجود ندارد. استیونسون می افزاید: زمان دادگاه بعدی در ماه دسامبر امسال (آذر و دی) تعیین شده است.

تورنتو سان می نویسد، اسنادخانه خیابان شپرد تورنتو نشان می دهد این خانه در سال 2005  از سوی "بنیاد فرهنگ ایران" یک موسسه ثبت شده در کانادا که در آن موقع فاضل لاریجانی رایزن فرهنگی وقت سفارت ایران در کانادا مدیریت آن را بر عهده داشت به قیمت  827 هزار دلار خریداری شده است.

ساختمان مصادره شده ایران در  شهر اوتاوا نیز طبق اسناد مالکیت در سال 1998 از سوی "بنیاد فرهنگی فاطمه" به قیمت 1.6 میلیون دلار خریداری شد وسپس در سال 2001 به بنیاد " مبین " که مدیریت آن در اختیار "  محمدحسین عادلی" سفیر وقت ایران در کانادا بود، منتقل شده است.

دولت کانادا از سپتامبر 2012 (شهریور 1391) با قطع  روابط دیپلماتیک خود با ایران سفارت خانه خود را در تهران بست و کارکنان سفارت را از ایران خارج کرد.


خانه مصادره شده در خیابان شپرد در شمال تورنتو

اخبار,اخبار اجتماعی,ساختمان مصادره شده ایران

 اخباراجتماعی - عصر ایران