اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه کسی با نام خانم سخنگو در فیس‌بوک سوء استفاده می‌کند؟



مرضیه افخم ,خانم سخنگو در فیس‌بوک

چه کسی با نام خانم سخنگو در فیس‌بوک سوء استفاده می‌کند؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان از افشای نام فرد سوء‌استفاده‌کننده از نام وی در ایجاد صفحه فیس‌بوک و پیگیری‌ها برای بستن این صفحه دروغین خبر داد.

"مرضیه افخم"  درباره هویت شخص سوء‌استفاده‌کننده از نام سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در صفحه مجازی فیس‌بوک، اظهار داشت: "امیر فرشاد ابراهیمی"، وبلاگ‌نویس سابق که اکنون خارج از کشور به سر می‌برد، صفحه فیس‌بوکی را به نام من در شبکه مجازی ایجاد کرده که پس از تکذیب چنین صفحه‌ای از سوی بنده، فرد سوء‌استفاده کننده اقدام به افشای نام خود می‌کند.
 
وی ادامه داد: چندی پیش در رسانه‌ها اعلام کرده بودم صفحه‌ای که به نام من در فیس‌بوک راه‌اندازی شده است، متعلق به من نیست و به طور قطع این مسئله را از طریق کانال‌های حقوقی دنبال خواهم کرد.

گفتنی است؛پس از انتشار تکذیب رسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، "امیر فرشاد ابراهیمی" ایجاد کننده این صفحه اقدام به انتشار مطالب ضد انقلاب و وهن جمهوری اسلامی کرده است.
 
همچنین پس از اطلاع کاربران از غیرحقیقی بودن این صفحه، فرد سوء‌استفاده‌کننده با واکنش جدی و قاطع کاربران مواجه شد و پس از آن انتخاب خود را از پسندیدن صفحه مذکور لغو کردند. /باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
حکم استفاده از فیس بوک و یوتیوب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیس بوک؛محلی مناسب برای سوء استفاده جنسی از کودکان *سند



دیلی میل گزارش داد؛

فیس بوک؛محلی مناسب برای سوء استفاده جنسی از کودکان *سند

تصاویر بچه هایی که به زور مورد تجاوز و سوء استفاده جنسی قرار می گیرند در شبکه فیس بوک قرار گفته است، شبکه فیس بوک نه تنها هنوز نتوانسته جلوی این گونه موارد را بگیرد بلکه تبدیل به محل دنج و راحتی برای تجارت تصاویر و فیلم و حتی سکس کودکان شده است.

 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، روزنامه انگلیسی دیلی میل 8 می (19 اردیبهشت) نوشت: تصاویر بچه هایی که به زور مورد تجاوز و سوء استفاده جنسی قرار می گیرند در شبکه فیس بوک قرار گفته است.

 

گزارشگر دیلی میل با گفتن این خبر که چگونه بچه ها با چهره های بدون پوشش در این شبکه توسط دلالان جنسی کودکان به فروش می رسند همه را در شوک و حیرت فرو برد.

شبکه فیس بوک بالغ بر 901 میلیون کاربر در آن عضویت دارند و یکی از بزرگترین وب سایت اشتراک گذاری عکس و فیلم در دنیا می باشد. (بنا بر آمار ماه مارس 2012)

 

اما علیرغم تلاش های زیاد این شبکه برای سانسور تصاویر و فیلمهای مبتذل از بچه ها، این شبکه نه تنها هنوز نتوانسته جلوی این گونه موارد را بگیرد بلکه تبدیل به محل دنج و راحتی برای تجارت تصاویر و فیلم و حتی سکس کودکان شده است.

تحقیقی که توسط شبکه وی ان دی کام صورت گرفته نشانگر این است که شکارچیان سکس کودکان امنیت و به طور کل فلسفه و مبنای این شبکه اجتماعی را برهم زده و زیر سوال برده اند.

 

تمامی موارد غیر اخلاقی مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان در فیس بوک با تمام اسناد و مدارک تحویل اف بی آی شده است ولی وجود چنین مواردی برای این شبکه کاملا عادی بوده و اظهار داشته اند که دسترسی به عاملین این هرزه گری ها سخت و دشوار می باشد.

البته در ماه می گذشته مایکروسافت اقدام به ساخت برنامه دی ان ای تصویری کرد که در پیدا کردن مجرمین اینترنتی یاریگر بود ولی میزان بسیار بالای کاربران امکان جستجو را عملا دشوار کرده است، چرا که روزانه نزدیک به 200 میلیون نفر در شبکه در حال انتقال فایلهای مختلف به یکدیگر می باشند.

تنها کاری که فیس بوک انجام داده، اقدام به انتشار اسامی گروههای مستهجن در این شبکه کرده است.

سخنگوی فیس بوک ایان مکنزی گفت که ما هرزه نگاری کودکان را طبقه بندی کرده و در وب سایت قرار داده ایم .

 

وی در ادامه گفت:« ما برای جلوگیری از اینگونه موارد دست به اقداماتی چون ایجاد تیم های متخصص برای جستجوی عاملین این سایت ها، ادغام و کنار هم قرار دادن تصاویر دی ان ای گرفته شده از تمام متخلفین، تکنولوژی جدیدی که تمامی عکس ها را اسکن کرده و محل دقیق و کشوری که کودکان در آنجا مورد تجاوز قرار گرفته اند را نشان می دهد!»/جام نیوز


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب