اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه کسی اصفهانی‌ها را خسیس کرد و ... ؟!



اخبار,اخبار اجتماعی ,صفات  اخلاقی

 

شاید فکر کنید که سیاست «اختلاف بینداز و حکومت کن» محصولی انگلیسی برای حکام جبار تاریخ بوده است لیکن اینگونه نیست بلکه، این ترفند ساخته و پرداخته ذهن مستبد می‌باشد و نیازی به فراگیری و آموزش ندارد.

طول تاریخ، شاهان به صرافت در می یافتند که برای استمرار حکومت، چاره‌ای جز اختلاف افکنی و نا‌آگاه نگه داشتن رعایایشان ندارند. لذا تمام هم خود را صرف تفرقه افکنی و عقب نگه داشتگی رعایا می‌کردند و هر‌گاه شرایطی برای ایجاد اتحاد و یا آگاهی مردم بوجود می‌آمد با ترفندی، آن را خنثی می‌کردند.

یکی از این ترفندهای پرکاربرد برای این سیاست، القا لقب‌ها و صفات ناپسند و مردم گریز توسط حکومت و عمال نامحسوس حکومتی، به یکی از طرفیین اتحاد یا آگاهی بخش بود. ازینرو عرب‌ها و شمالی‌ها و ترک‌ها و اصفهانی‌ها و غیره را به صفاتی ملقب می‌کردند که مبادا گروهی دیگر به این‌ها علاقه‌مند شده یا بپیوندد.

گسترش مراکز علمی و اموزشی در عهد صفویه و هجوم مردم ایران به اصفهان برای یادگیری علم، حکومت را به این صرافت انداخت که اگر جلوی هجوم ایرانیان برای علم آموزی گرفته نشود حکومتشان طولانی نخواهد بود! لذا در سرتاسر ایران شایعه شد که اصفهانی‌ها از شدت خساست، اب هم به غریبه نمی‌دهند چه برسد به نان! با این ترفند از خیل مشتاقان علم و دانش کاستند.

شمال نشینان ایران، اولین خانواده‌هایی بودند که اجازه تحصیل کلاسیک علمی را به دختران خود دادند لذا باید آن‌ها را بی‌غیرت جلوه می‌دانند که مبادا سایر نقاط ایران هم اجازه تحصیل به دختران بدهند!

عرب زبانان خوزستان، معمولا سر سازش با حکومت‌ها را نداشتند و چه خطری بالا‌تر از اینکه، سایر اقوام با آن‌ها متحد شوند ازینرو غذایشان سوسمار شد!

لر‌ها نیز در طول تاریخ به استثنای زندیه، با حکومت‌ها سر سازش نداشتند و به دلیل نزدیکیشان به سایر اقوام، و ترس از اتحادشان، به اقدامات غیر معقول متصف شدند!

ترکهای شمال و جنوب ایران نیز، هیچ‌گاه خواب آسوده برای شاهان مستبد نگذاشتند تا انجایی بیش رفتند که حاضر شدند در محاصره تبریز، غذای خر‌ها (کاه و یونجه) را بخورند و تسلیم مستبد نشوند.

از جان گرانبها‌تر چیست؟ اصفهانی‌ها بیشترین شهید را در طول ۸ سال دفاع مقدس را دارند...

برجسته‌ترین تیم پیوند کلیه دنیا، تحت سرپرستی یکی از همین لرهاست...

عرب زبانان خوزستان، حجت را در ۸ سال دفاع مقدس بر همه تمام کردند..

فراوانند متون روسی و انگلیسی که در رابطه با اقوام ترک ایرانی نوشته‌اند که در موقع دست اندازی به شمال و جنوب ایران، چه بر سرشان آورده‌اند...


  اخبار  اجتماعی  -   کاوه بهلولی قشقایی, فرارو 


ویدیو مرتبط :
‫پسته و آدم خسیس‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خورش ماست ، خورش اصفهانی ها



 

 

 

خورش ماست



مواد لازم : برای 6 نفر

 

 

مرغ
1 عدد
یا گوشت 0/5 کیلو
روغن 200 گرم
ادویه به مقدار کافی
فلفل
به مقدار کافی
زرده تخم مرغ
8 عدد
زعفران
1 قاشق چایخوری
ماست 2 لیوان
نمک به مقدار کافی

 

 

طرز تهیه :

 

 

ماست را روز قبل در کیسه پارچه ای بریزید تا آبش برود . مرغ یا گوشت را بپزید و سرخ کنید . آب مرغ یا گوشت را بگذارید غلیظ شود و با زعفران سائیده روی ماست بریزد و خوب به هم بزنید و فلفل و ادویه و نمک را بیفزایید و گوشت را در آن بچینید . یک ربع که جوشید ، زرده ها را با چنگال بزنید و در خورش بریزید و سریع هم بزنید که جذب بقیه مواد شود . شعله را کم کنید و بگذارید با حرارت ملایم 15 دقیقه بپزید .