اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه کسانی وام 10 میلیونی کالا می گیرند؟


نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی از جزئیات جدید زمان و نحوه پرداخت وام 10 میلیون کالا خبر داد.

خبرگزاری میزان: نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی از جزئیات جدید زمان و نحوه پرداخت وام 10 میلیون کالا خبر داد.

مرتضی میری در مورد خرید کارت، اظهار کرد: اگر قرار باشد در طرح وام 10 میلیونی کالا شهروندان متقاضی از فروشگاه های معمولی خرید کند که مانند قبل فاکتور صوری صادر و خرج تولید نمی شد و در طرح شاهد انحراف از مسیر صحیح خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته کالاهایی که ثبت نام کردند تا کنون در برندهای موجود حدود 28 کارخانه معتبر است.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: کارخانه ها استاندارد هستند و نمایندگی های آنها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی و اطلاع رسانی شده اند.

مردم از فروشگاه های مجاز خریداری کنند

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از فروشگاه های مجاز خرید کنند، اضافه کرد: اگر خرید از پوزهای معمولی باشد طرح به انحراف کشیده می شود اما قرار است پوزهای جدیدی راه اندازی شود که مخصوص و متصل به تولیدکننده باشد.

میری با اشاره به اینکه 31 استان و حدود 390 تا 400 شهرستان داریم، گفت: بنابراین باید این فروشگاه ها در شهرستان ها به خوبی و متعادل پخش شوند لذا 500 تا 600 نمایندگی در سطح ایران باید وجود داشته باشد.

مشمولان طرح

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: مرحله اول فقط اعلام کردند که کارمندان و بازنشستگان می توانند وام 10 میلیون دریافت کنند اما قرار است کارگران و قشر متوسط هم شامل وام شوند.

میری در خصوص استقبال از طرح وام 10 میلیونی کالا، اضافه کرد: فکر می کنم 10 میلیون نفر در سطح کشور تقاضا داشته باشیم و این وام با نرخ سود بانکی 12 درصدی است.

دولت تعداد وام را اعلام کند


وی افزود: دولت باید در ابتدا اعلام کنند که تعداد وام های اعطایی به چند نفر است و مانند وام 25 میلیونی خودرو بعد از اجرای طرح نگویند که وام تمام شد.

کارت های یکبار مصرف وام کالا

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: اگر کارت های مخصوص وام 10 میلیونی کالا یکبار مصرف باشند به هیچ وجه از لحاظ اقتصادی توجیه ندارد.

امکان تعویض کالا و پس دادن وجود ندارد

میری با بیان اینکه امکان تعویض کالاهای انتخاب شده وجود ندارد، اضافه کرد: مردم کالا و قیمت ها را مقایسه و دقت کنند و اتحادیه آمادگی  رسیدگی به مشکلات را دارد.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در مورد معضل فاکتورهای صوری و راهکار جلوگیری از آن، گفت: باید پوزهای مخصوص تولیدکننده راه اندازی شود که چنین اقدامی نیز بسیار سخت است.

بازار سیاه وام کالا

وی گفت: اخیرا در یکی رسانه ها مشاهده کردم که تولیدکنندگان اعلام کردند که وام 10 میلیون کالا را حدود 9 میلیون تومان خریداری می کنند اگر پوز مخصوص راه اندازی نشود شاهد چنین معضلاتی خواهیم بود.

میری افزود: پوز و کارت های مخصوص به گونه ای است که کارت ها فقط با پوز مشخص شده اعتبار دارد و نظر بنده این است که تجهیز اعتبار برای وام کالا از دورترین مناطق و محروم ترین باید صورت گیرد.

بازار تکان می خورد

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه اگر این طرح صحیح اجرا شود بازار را تکان می خورد، اضافه کرد: ایرانی کالای خوب ایرانی بخرید که این شعار اتحادیه است و لوازم خانگی با کیفیت و خوب زیاد داریم و کالای زیرپله ای وجود ندارد.

تلویزیون در این طرح نیست

وی با اشاره به اینکه بیش از 500 کارخانه تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: کالایی مانند تلویزیون در این طرح نیست، البته طرح بسته نشده است و امکان تغییر وجود دارد.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: 10 میلیون تومان با 12 درصد پرداخت می شود و مردم نیز نیاز دارند اگر درست اجرا کنند از وام خودرو بیشتر استقبال می شود.

انبارها پر است

میری در ادامه در خصوص وضعیت کارخانه ها اضافه کرد: انبار کارخانه ها پر است و اکنون با یک سوم ظرفیت فعالیت می کنند و اگر فروش خوب باشد دو شیفت کار می کنند.

وی در خصوص پل ارتباطی مردم با اتحادیه لوازم خانگی گفت: شماره های 66717548 و 66717549 از 9 صبح تا 2 بعدازظهر در خدمت و پاسخگوی مردم است.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص کالاهای موجود در طرح وام 10 میلیونی کالا افزود: اگر قیمت ها را اعلام کردند حتما آن را مقایسه کنند تا خرید خوبی داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
پرداخت وام 10 میلیونی خرید کالا به همه مردم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاریکاتور/ وام 80 میلیونی را چه کسانی می‌گیرند؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جزئیات تازه وام 80 میلیونی مسکن اعلام شد!.

 

اخبار اجتماعی - خبر آنلاین