اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه کسانی می‌توانند ۱۰۰ درصد اجاره ماهانه پرداخت کنند؟ / اوضاع اجاره بهای مسکن



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

چه کسانی می‌توانند ۱۰۰ درصد اجاره ماهانه پرداخت کنند؟ / اوضاع اجاره بهای مسکن

روزنامه دنیای اقتصاد : اگرچه در برخی از فایل‌های واحدهای مسکونی لوکس و سوپرلوکس اجاره‌ای به نقل از مالک عنوان شده است که واحد مذکور با شرایط دریافت اجاره ماهانه بدون ودیعه به متقاضی تحویل داده می‌شود، اما چنین شرایطی برای واحدهای متراژ کوچک در اغلب محله‌های تهران از نظر مشاوران املاک بعید به نظر می‌رسد.

تعدادی از بنگاهداران مسکن درباره این نوع شرایط اجاره در بازار مسکن (تعیین پرداخت اجاره ماهانه در ازای هر ماه یا پرداخت اجاره 12 ماه در ابتدای قرارداد بدون مبلغ‌ودیعه) اظهارات متفاوتی ارائه کردند که به این شرح است:

عدم اطمینان موجران به مستاجران

مالکان از اینکه مبلغ ودیعه دریافت نکنند و اجاره ماهانه را هم یکجا از مستاجر تحویل بگیرند، مشکلی ندارند؛ چراکه با مستاجرشان بی‌حساب می‌شوند اما مساله‌ای که باعث می‌شود چنین اقدامی از سوی موجران صورت نگیرد عدم اعتماد به مستاجر است.

دلال مسکن در خیابان رودکی با اشاره به این موضوع گفت: به اصطلاح مالکان آینده بین هستند؛ یعنی اینکه آنها تصور می‌کنند اگر مستاجرشان با این شرایط پرداخت اجاره بها، واحدشان را در زمان اتمام قرارداد تخلیه نکند یا اینکه مستاجر واحد استیجاری را متحمل خسارت کند و همچنین هزینه‌های پرداختی همچون قبوض برق، گاز، تلفن و حتی شارژ ساختمان را پرداخت نکند مبلغی برای تضمین پرداخت هزینه ها در اختیار ندارند، مگر اینکه رهن دریافت کرده باشند.

وی در ادامه افزود: اگر هر یک از این احتمالات اتفاق بیفتد به‌طور یقین مالک ضرر خواهد کرد، زیرا مبلغی به عنوان ودیعه نزد موجر در امانت نیست که این هزینه ها را از این طریق پرداخت کند.این بنگاهدار همچنین تاکید کرد : اگر چنین پیشنهادی در بازار اجاره از سوی هر یک از طرفین قرارداد مطرح شود و به سرانجام هم برسد معمولا مالکان یک فقره چک به منظور «چک تخلیه» دریافت می‌کنند یا اینکه درصدی را به اجاره ماهانه اضافه می‌کنند برای تامین هزینه برای خسارت احتمالی از سوی مستاجر.

اجاره بدون پرداخت ودیعه توسط افراد خاص

در خیابان بلوار فردوس مشاوران املاک  گفت: چنین پیشنهادی (پرداخت اجاره ماهانه بدون ودیعه برای اجاره واحد مورد نظر) در بازار اجاره بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد، اما به‌طور یقین اغلب مستاجرانی که چنین پیشنهادی به مالک می‌دهند از شرایط خاصی برخوردار هستند.وی در این رابطه عنوان کرد: مستاجرانی که افراد مجرد یا مطلقه هستند چنین نحوه پرداخت اجاره بها را عنوان می‌کنند البته اکثر آنها برای جلب رضایت موجران اظهار می‌کنند بین 2 تا 3 میلیون پیش پرداخت ارائه خواهند کرد./دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
افزایش شاخص اجاره بهای مسکن در مناطق شهری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجاره‌ بهای مسکن 10 درصد کاهش یافت



اخبار,اخبار اقتصادی,اجاره بهای مسکن


اخبار اقتصادی - اجاره‌ بهای مسکن 10 درصد کاهش یافت

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرد: به طور قطع تا پایان بهار سال آینده ثبات اجاره بها باقی خواهد ماند و مشاوران‌ املاک، موجران و البته مستاجران شاهد افزایش نرخ‌ها در این بخش نخواهند بود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران از کاهش 10 درصدی قیمت اجاره‌ بها نسبت به نیمه اول سال خبر داد و پیش‌بینی کرد: رشد اجاره بها در سال آینده کمتر از نرخ تورم باشد.

به گزارش ایسنا حسام عقبایی با اشاره به روند کاهشی قیمت‌ها در بازار مسکن در حوزه خرید و فروش آپارتمان و اجاره‌ اظهار کرد: بررسی‌های آماری و میدانی در شهر تهران نشان می‌دهد بازار اجاره مسکن هم به لحاظ نرخ‌ها و هم از نظر حجم معاملات در حالت ثبات‌ نسبی قرار گرفته و جو ملتهب و متراکم ماه‌های اخیر را ندارد.

وی افزود: کاهش قیمت مسکن در بخش خرید و فروش یکی از عوامل کاهش اجاره‌ بها در سال جاری بوده است؛ به گونه‌ای که معمولا همه ساله بازار اجاره در پاییز و زمستان با ثبات قیمتی و کاهش حجم معاملات همراه می‌شود و در این بازار هرچه به سمت عید نوروز و آغاز سال جدید پیش می‌رویم تحرکات ضعیف‌تر می‌شود.

عقبایی گفت: از آنجاکه مستاجران در آستانه سال جدید تمایلی به جابجایی ندارند نقل و انتقالات در بازار اجاره به بعد از اردیبهشت ماه موکول می‌شود و معمولا از تیرماه شدت می‌گیرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرد: به طور قطع تا پایان بهار سال آینده ثبات اجاره بها باقی خواهد ماند و مشاوران‌ املاک، موجران و البته مستاجران شاهد افزایش نرخ‌ها در این بخش نخواهند بود.

وی تصریح کرد: باید منتظر ماند و دید که سیاست‌های دولت در بخش مسکن در سال آینده به چه سمت و سویی هدایت خواهد شد اما آنچه از هم اکنون برای اجاره بها در سال جاری قابل پیش‌بینی است این است که رشد اجاره بها در ادامه سال 93 کمتر از رقم تورم خواهد بود.

به گفته عقبایی هر چند درپی کاهش اجاره بها، مستاجران زیادی در بازار اجاره به دنبال مسکن نیستند و تقاضا در این فصل معمولا از عرضه واحدهای مسکونی اجاره‌ای کمتر است اما این کاهش نرخ، در ثبات اجاره بها طی ماه‌های آینده و تقاضای موجود در بازار اجاره بی‌تاثیر نیست.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: هم اکنون عرضه واحدهای استیجاری به طور عام بیش از تقاضای موثر در این بازار است.
اخبار اقتصادی - ایسنا