اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه کسانی بیمه رایگان می‌شوند؟/زمان ثبت‌نام افراد فاقد بیمه اعلام شد.



اخبار,اخبار اجتماعی,ثبت‌نام افراد فاقد بیمه

 
اخباراجتماعی - بیمه سلامت: تمام افراد فاقد بیمه اعم از یارانه بگیر و انصراف دهندگان بیمه رایگان می‌شوند

وی در خصوص آخرین آمار افراد فاقد بیمه در سطح کشور گفت: آمارها متفاوت است اما بین 6 تا 10 میلیون نفر فاقد بیمه در سطح کشور وجود دارند.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی گفت: تمام افراد فاقد بیمه اعم از یارانه بگیر و انصراف دهندگان بیمه رایگان می‌شوند.

سید مهدی میرشاه‌ولد در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ثبت‌نام اولیه افراد فاقد بیمه اظهارداشت: این افراد می‌توانند در نخستین روز اردیبهشت‌ماه با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت ایران اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: بعد از ثبت‌نام افراد، سازمان بیمه سلامت استعلامی را از بانک اطلاعات بیمه‌ای خواهد گرفت و چنانچه فرد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای باشد مراحل بعدی برای پوشش بیمه‌ای انجام خواهد شد.

میرشاه‌ولد خاطرنشان کرد: نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان نیست و پس از ثبت‌نام و از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می‌شود تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر بیمه سلامت همگانی خود را دریافت کنند.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هیچ‌یک از افراد فاقد بیمه چه آن دسته‌ از افرادی که متقاضی یارانه باشند و چه آن دسته از افرادی که از دریافت انصراف داده‌اند ریالی بابت پوشش بیمه سلامت همگای پرداخت نخواهند کرد.

وی در خصوص سرانه بیمه سلامت همگانی گفت: قرار است این رقم توسط دولت تامین شود و سالانه 258 هزار تومان پرداخت شود.

وی در خصوص آخرین آمار افراد فاقد بیمه در سطح کشور گفت: آمارها متفاوت است اما بین 6 تا 10 میلیون نفر فاقد بیمه در سطح کشور وجود دارند .

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی تاکید کرد: هیچ تفاوتی در ارائه خدمات در بین دفاتر بیمه سلامت همگانی با سایر صندوق‌ها ندارد و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به تمامی مراکز و بیمارستانها خدمات خود را دریافت کنند.
 اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
کسانی که از یارانه انصراف دهند، بیمه رایگان می‌گیرند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان ثبت‌ نام افراد فاقد دفترچه بیمه


رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان ضمن اعلام این خبر که مقدمات لازم برای بیمه شدن شش میلیون ایرانی فراهم شده است، گفت: عملیات ثبت‌نام افراد فاقد دفترچه بیمه درمان از اول اردیبهشت ماه کلید می‌خورد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان ضمن اعلام این خبر که مقدمات لازم برای بیمه شدن شش میلیون ایرانی فراهم شده است، گفت: عملیات ثبت‌نام افراد فاقد دفترچه بیمه درمان از اول اردیبهشت ماه کلید می‌خورد.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه دولت تا سقف 800 میلیارد تومان را برای بیمه همگانی ایرانیان اختصاص داده است، اظهار کرد: در بند الف ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه، تکلیف شده است که پوشش همگانی و اجباری بیمه آحاد جامعه که فاقد دفترچه بیمه هستند، فراهم شود.

وی افزود: بر اساس قانون باید افرادی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، درآمدی ندارند، بیکارند و از توانایی پرداخت حداقلی حق بیمه و دریافت دفترچه برخوردار نیستند، صاحب دفترچه شوند و سازمان بیمه سلامت ایرانیان مکلف است نسبت به بیمه کردن همه افراد فاقد دفترچه بیمه اقدام کند.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به اینکه افراد می‌توانند داوطلبانه برای دریافت دفترچه بیمه اقدام کنند، گفت: در غیر این صورت کنترل‌هایی اعمال شده که در مراحل بعدی انتخاب واحد در دانشگاه، ثبت‌نام در مدارس و مانند آن منوط به ارائه دفترچه بیمه باشد.

وی افزود: هدف‌گذاری ما در ابتدا پوشش پنج تا شش میلیون نفر است. البته آمارها در خصوص افراد فاقد دفترچه بیمه متفاوت است. برخی عنوان می‌کنند 22 درصد جمعیت شهری فاقد بیمه‌اند و برخی دیگر آمار شش تا هشت درصدی را اعلام می‌کنند. به هر حال محدودیت مالی در این خصوص وجود ندارد و اگر جمعیت افراد فاقد بیمه بیش از این تعداد بود، می‌توانیم آن‌ها را نیز بیمه کنیم.

محسنی بندپی در ادامه به اعلام آخرین اخبار از تعیین تعرفه‌های درمانی در سال 93 پرداخت و گفت: تعرفه‌های بخش دولتی مشخص و در جلسه شورای عالی بیمه تصویب شده است و اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیئت وزیران قرار دارد.

رئیس سازمان بیمه سلامت افزود: مقدمات و جمع‌بندی اولیه برای تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی نیز انجام شده است و بزودی نهایی می‌شود و در دستور کار شورای عالی بیمه که احتمالا اوایل اردیبهشت ماه تشکیل جلسه قرار می‌دهد، قرار خواهد گرفت.