اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه کسانی بسته‌ امنیت غذایی می گیرند؟


در حالی که قرار بود قبل از ماه رمضان بسته‌های امنیت غذایی به خانواده‌های نیازمند داده شود این امر با کمی تأخیر قرار است تنها به مددجویان دستگاه‌های حمایتی(بهزیستی و کمیته امداد) که حدود 16 میلیون نفر هستند داده شود.

خبرگزاری فارس: در حالی که قرار بود قبل از ماه رمضان بسته‌های امنیت غذایی به خانواده‌های نیازمند داده شود این امر با کمی تأخیر قرار است تنها به مددجویان دستگاه‌های حمایتی(بهزیستی و کمیته امداد) که حدود 16 میلیون نفر هستند داده شود.

علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس و در پاسخ به این پرسش که بسته‌های امنیت غذایی چه زمانی به خانواده‌های نیازمند داده خواهد شد، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود قبل از ماه رمضان این بسته‌ها در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

این در حالی است که با گذشت بیش از یک دهه از ماه رمضان هنوز خبری از توزیع بسته‌های امنیت غذایی نیست.

یک منبع آگاه در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:مسئولان در تلاش  هستند که در طی روزهای آتی این بسته‌ها را توزیع کنند.

بر همین اساس و بازهم طی اخبار به دست آمده قرار است که بسته‌ها به 16 میلیون نفر از مددجویان دستگاه‌های حمایتی( بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)) داده شود.


ویدیو مرتبط :
چه کسانی مورد شفاعت قرار می گیرند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه کسانی بسته غذایی می‌گیرند؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,سبد کالا

 

اخبار اقتصادی - چه کسانی بسته غذایی می‌گیرند؟

وزیر رفاه از توزیع مرحله دوم بسته‌های امنیت غذایی میان بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از نیازمندان و مددجویان دستگاه‌های حمایتی خبر داد. توزیع این اقلام همانند گذشته از طریق برخی فروشگاه‌ها انجام می‌گیرد.

با فعالیت دولت یازدهم، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه این وزارتخانه جهت شناسایی افراد نیازمند برای حمایت بیشتر خبر داده بود.

وی از همان ابتدا از طرحی تحت عنوان توزیع سبد کالا خبر داد که در ادامه نام این طرح به بسته‌های امنیت غذایی تغییر نام پیدا کرد.

علی ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در تاریخ ۲۵مهر ماه در خصوص توزیع بسته‌های امنیت غذایی اظهار داشت: در مرحله نخست از توزیع بسته‌های امنیت غذایی حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از نیازمندان، مددجویان کمیته امداد در بهزیستی از این تسهیلات استفاده کردند که در مرحله دوم نیز بنا داریم ۵۰۰ هزار نفر به تعداد افراد دریافت کننده بسته‌های امنیت غذایی اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم با هماهنگی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، مرکز آمار و سایر دستگاه‌ها شناسایی افراد نیازمند و کم درآمد آغاز شده است که در هفته جاری توزیع بسته‌های غذایی آغاز خواهد شد.

ربیعی با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه‌ای را به اقشار کم درآمد و نیازمند دارد، گفت: در ابتدای سال پیش‌بینی کردیم که در ۴ مرحله بسته‌های امنیت غذایی را به نیازمندان، مددجویان دستگاه‌های حمایتی توزیع کنیم که این کار تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: اقلام در نظر گرفته شده برای بسته‌های امنیت غذایی، پروتئینی و لبنی هستند که به زودی نحوه توزیع آنها به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

علی رغم اینکه ماه مهر به پایان رسید اما هنوز خبری از توزیع بسته‌های امنیت غذایی نشده است و وقتی دلیل آن را از مسئولان وزارت رفاه جویا شدیم، تأکید داشتند که مشکلی برای این موضوع نیست و حتی اعتبارات آن نیز تأمین شده و به زودی ساز و کار آن اعلام می‌شود.

در همین خصوص نیز حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به ارسال اسامی مددجویان این نهاد به وزارت رفاه برای دریافت بسته های امنیت غذایی گفت: ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این افراد معرفی شده‌‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نیازمندان غیر تحت پوشش این نهاد نیز معرفی خواهند شد یا خیر؟ افزود: در این مرحله برنامه‌ای برای این کار نداریم.

انواری همچنین در خصوص نحوه دریافت بسته های امنیت غذایی گفت: نحوه آن همانند گذشته از طریق کارت‌های یارانه خواهد بود.

در همین رابطه نیز همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به توزیع مرحله دوم بسته‌های امنیت غذایی خاطر نشان کرد: در این مرحله نیز همانند مرحله نخست تمامی مددجویان بهزیستی بسته امنیت غذایی می‌گیرند.

وی اضافه کرد: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تمهیدات لازم را برای این مرحله نیز اتخاذ کرده است به طوری که نحوه توزیع همانند گذشته و از طریق فروشگاه‌های مورد قرار داد خواهد بود.

اخبار اقتصادی - فارس