اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه نیازی به سازمان هواشناسی؟! / مسئول کشته شدن 5 شهروند تهرانی کیست؟/استعفا یا عذرخواهی



اخبار,اخبار اجتماعی,سازمان هواشناسی


 اخبار اجتماعی - چه نیازی به سازمان هواشناسی؟! / مسئول کشته شدن 5 شهروند تهرانی کیست؟/استعفا یا عذرخواهی، حداقل انتظار مردم از رئیس سازمان هواشناسی

اگر قرار است سازمان مدعی «هواشناسی» کشور ، احتمالاً با مونیتور کردن اطلاعات هواشناسی رسانه های غربی ، به بیان «کپی - پیستی» وضعیت آب و هوایی کشور بپردازند ، و یا آنکه با عبارات کلیشه ی «...همراه با وزش باد، در برخی نقاط همراه با باران و در برخی نقاط همراه با....» در رسانه های مختلف - چون تلویزیون با ادا و اطواری شاذ - خودنمایی کنند و چنان اظهار فضل نمایند که گویی «پیش بینی هزاره» را بیان می فرمایند ، همان بهتر که در این سازمان تخته شود و بودجه ی آن در اختیار سازمان های دیگری قرار گیرد که حقیقتاً به مردم مظلوم ایران ، خدمات ارائه می دهند!

«روز دوشنبه ، هوای تهران در برخی ساعات روز ، بارش باران همراه با رعد و برق خواهد بود»

به گزارش انتخاب  ؛ اشتباه نکنید! تیتر فوق ، نظر سازمان هواشناسی در مورد استان خراسان نیست و یا از سوی سازمان های غیرمرتبط اورژانس یا میوه و تره بار ، اعلام نشده است! بلکه از سوی سازمانی اعلام شده که تخصص احتمالی اش «پیش بینی آب و هوای کشور» است ؛ بله ، سازمان هواشناسی!

دوشنبه عصر ، در حول و حوش ساعت 5 بعد از ظهر ، ناگهان هوای گرم و آفتابی ، زیر و رو شد  و طوفان و گردباد بی‌سابقه تهران را در نوردید! حجم این گرد و غبار در آسمان تهران - که 130 کیلومتر در ساعت بیان شده است - به‌حدی بالا است که میدان دید را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و آسمان شهر را تا حدی تاریک کرده که اتوموبیل ها ، برای تردد در شهر مجبور به روشن کردن چراغ های خود کردند.

در عین حال ، بر اثر سقوط درخت ، ریزش مصالح ساختمانی و حوادثی مشابه ، تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه، 5 نفر کشته و ۴۴ نفر مصدوم شدند.

سازمان هواشناسی چه کاره است؟
با این حال ، سازمان هواشناسی مانند روزهای گذشته، سرتیتر کلیشه ای «آسمانی صاف همراه با وزش باد و باران و...» را در اختیار رسانه ها قرار داد اما این بار، از بد حادثه ، پیش بینی سازمان مدعی هواشناسی کشور ، اشتباه از آب در آمد!

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز، در این مورد لب به انتقاد گشود و با انتقاد از عملکرد سازمان هواشناسی در پیش بینی طوفان امروز پایتخت گفت: اگر این سازمان درباره طوفان اطلاع رسانی کرده بود تلفات و خسارات کاهش می یافت.

احمد صادقی اظهار داشت: سازمان هواشناسی اطلاعیه یا هشداری در مورد وقوع طوفان در تهران صادر نکرد و متاسفانه آنها نتوانستند وقوع طوفان را پیش بینی کنند.در حال پیگیری هستیم تا مشخص شود این سازمان در این رابطه با این اتفاق مشکل فنی داشته یا کم کاری و مسامحه در میان بوده است. علت دقیق را پس از بررسی اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: اگر سازمان هواشناسی می توانست وقوع طوفان را پیش بینی کند بلافاصله با هماهنگی صدا و سیما و سایر رسانه ها هشدارهای لازم را صادر و مردم را در جریان قرار می دادیم. اگر پیش بینی ها درست و به موقع انجام شده بود قطعا تلفات و خسارات کاهش می یافت.

چه نیازی به سازمان هواشناسی؟!
اگر قرار است سازمان مدعی «هواشناسی» کشور ، احتمالاً با مونیتور کردن اطلاعات هواشناسی رسانه های غربی ، به بیان «کپی - پیستی» وضعیت آب و هوایی کشور بپردازند ، و یا آنکه با عبارات کلیشه ی «...همراه با وزش باد، در برخی نقاط همراه با باران و در برخی نقاط همراه با....» در رسانه های مختلف - چون تلویزیون با ادا و اطواری شاذ -  خودنمایی کنند و چنان اظهار فضل نمایند که گویی «پیش بینی هزاره» را بیان می فرمایند ، همان بهتر که در این سازمان تخته شود و بودجه ی آن در اختیار سازمان های دیگری قرار گیرد که حقیقتاً به مردم مظلوم ایران ، خدمات ارائه می دهند!

طبعاً فلسفه وجودی و وظیفه ذاتی این سازمان ، پیش بینی شرایط معمولی آب و هوایی چون «وزش باد در برخی نقاط و احتمال باران و . ...» نیست ، بلکه در چنین شرایطی است که نقش این سازمان برجسته می شود.

براساس روال و سیاق سازمان مدعی «هواشناسی»، بعید است این سازمان روش و منش پیچیده ی خود را اصلاح کند و سعی کند ، اطلاعاتی حقیقی در اختیار مردم قرار دهد. حداقل انتظار افکار عمومی از رئیس سازمان هواشناسی که همواره آمارها و تحلیل های وارونه از وضعیت آب و هوایی ارائه داده، استعفا یا عذرخواهی از مردم است.

با این حال، مشخص نیست مسئول کشته شدن 5 شهروند تهرانی کیست؟ چه کسی خسارات عمده به پایتخت را جبران می کند؟! 

اخباراجتماعی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
استعفا و عذرخواهی عمومی یک مدیر در کره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غلامرضا بهروان: استقلال اهواز مسئول اتفاقات بازی پرسپولیس است/عذرخواهی سازمان لیگ



 اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , غلامرضا بهروان

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص اتقاقات دیدار روز گذشته تیم های استقلال اهواز و پرسپولیس گفت: ما بارها درخواست برگزاری بازی در ورزشگاه غدیر را داشتیم اما میزبان نپذیرفت.

به گزارش  مهر، غلامرضا بهروان در خصوص اتفاقات دیدار روز جمعه تیم های استقلال اهواز مقابل پرسپولیس گفت: قبل از هر چیزی باید بگویم که روز گذشته بازی های زیادی برگزار شد. در انزلی، تهران و اهواز دیدارهایی را برگزار کردیم. من از مسئولان برگزاری مسابقات، نیروی انتظامی و امنیتی برای برگزاری رقابتهاتشکر می کنم.

وی اضافه کرد: در خصوص اتفاقات دیروز باید بگویم که برای سازمان لیگ خوشایند نیست. ما از ۱۰ روز قبل تماس های زیادی با هیات خوزستان داشتیم تا بخاطر حساسیت هفته های پایانی، این بازی را در ورزشگاه غدیر برگزار کنند. البته استقلال اهواز از ابتدا ورزشگاه تختی را برای خود انتخاب کرده بود اما ما بخاطر حساسیت کار از مسئولان درخواست کردیم و چندین بار هم این خواسته را تکرار کردیم اما میزبان این موضوع را نپذرفت و حتی نامه دادند که همه تمهیدات انجام گرفته و شورای تامین هم آن را تایید کرده است.

بهراوان در پاسخ به این سوال که اگر اتفاق ناگواری رخ می داد، پاسخگوی اصلی چه کسی بود، گفت: ما از این اتفاق ابراز تاسف می کنیم ولی این جزو وظایف میزبان است. روز گذشته بازی با تاخیر برگزار شد در حالی که تاکید ما بر برگزاری مسابقه سر ساعت مقرر است. ولی آن اتفاقات رخ داد و بعد از بازی عنوان شد که شخص فرماندار با اتوبوس پرسپولیس به فرودگاه رفت که این جای تشکر است.

وی یادآور شد: روز گذشته ۳۰ هزار تماشاگر برای این بازی رفته بودند در حالی که ظرفیت ورزشگاه ۱۵ هزار نفر بود. آن سنگ هایی که می آمد از کجا آمده بود؟ امنیت بازی و بازیکن و تماشاگر بر عهده میزبان است. خدای نکرده اگر برای یک بچه ای که به ورزشگاه می آید اتفاقی رخ می داد آنوقت میزبان چه جوابی برای آن دارد؟

بهروان تاکید کرد: بازی های ما را تمام دنیا رصد می کنند و مطمئن باشید که سازمان لیگ بررسی های لازم را انجام می دهد. من بعنوان مسئول برگزاری مسابقات از تمامی مردم ایران، تیم ها و جامعه فوتبال عذرخواهی می کنم.
 
  اخبار ورزشی  -  مهر