اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه مقدار بنزین در عید دود شد



اخبار,اخبار اقتصادی , آمار مصرف بنزین در نوروز

در ۱۴ روز اول سال ۹۴، و در جریان مسافرت‌های نوروزی یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون لیتر بنزین در کشور سوزانده شد که بیشترین میزان مصرف مربوط به روز ۱۲ فروردین با ۱۰۵.۳ میلیون لیتر بوده است.

به گزارش فارس، در ۱۴ روز اول سال ۹۴، و در جریان مسافرت‌های نوروزی یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون لیتر بنزین در کشور سوزانده شد که بیشترین میزان مصرف مربوط به روز ۱۲ فروردین با ۱۰۵.۳ میلیون لیتر بوده که رکورد مصرف روزانه بنزین در کشور را شکست، رکورد مصرف سال گذشته مربوط به ۲۸ اسفند ماه با مصرف ۱۰۳ میلیون لیتر و در ۱۲ فروردین سال گذشته نیز ۱۰۱ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.
 
بر اساس این گزارش کمترین میزان مصرف در سال ۹۴ در روز ۱۴ فروردین با مصرف ۶۵ میلیون لیتر ثبت شده است.
 
بیشترین میزان مصرف بنزین در کشور در سال ۱۴ روز اول سال ۹۴، مربوط به منطقه تهران و پس از آن اصفهان، فارس و خراسان رضوی بوده است.
 
*مصرف گازوئیل ۸ درصد کاهش یافت
به گزارش فارس، در ۱۴روز نخست سال ۹۴، حدود ۵۹۱ میلیون لیتر نفت گاز مصرف شد که در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد چنانکه در ۱۴ روز اول سال ۹۳، حدود ۸۲۳ میلیون لیتر گازوئیل در کشور مصرف شده بود.
 
به گزارش فارس، از ۲۸ اسفند ۹۳ تا ۱۴ فروردین ۹۴ بیش از ۹ میلیون لیتر سوخت شامل بنزین و نفت‌گاز به ۳۵۲۷ شناور مسافرتی و تفریحی در بنادر آبادان، بوشهر و هرمزگان تحویل شده است.
 
بر اساس این گزارش، در دوره یاد شده ۵۶ میلیون لیتر سوخت هوایی در قالب ۱۰ هزار و ۸۶۷ سوخت‌گیری در ایام نوروز به هواپیماها تحویل شده است که فرودگاه‌های امام خمینی، مهرآباد و مشهد بیشترین میزان سوخت‌گیری را ثبت کرده است.
 
به گزارش فارس، در بازده زمانی اول تا ۱۴ فروردین بیش از ۵۰ میلیون تراکنش (تعداد سوخت‌گیری خودرو و موتورسیکلت) در سامانه هوشمند سوخت ثبت شده است که بالاترین مراجعه در ۱۲ فروردین با بیش از ۴.۴ میلیون تراکنش و کمترین میزان هم در ۱۴ فروردین با ۲.۹ میلیون تراکنش ثبت شده است.

اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
تست کیلومتر و تست خطا و مقدار بنزین پارس ELX

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقدار بنزین ۱۰۰ تومانی باقی مانده در كارت ها اعلام شد



 

مقدار بنزین ۱۰۰ تومانی باقی مانده در كارت ها اعلام شد

 

معاون وزیر نفت با تاكید بر اینكه شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به هیچ ارگان دولتی بنزین ۱۰۰ تومانی نمی دهد، حجم بنزین ۱۰۰ تومانی ذخیره شده در كارت های سوخت را ۱۲۵ میلیون لیتر اعلام كرد.

علیرضا ضیغمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاكید بر این كه هیچ ارگان و نهاد دولتی بنزین ۱۰۰ و ۴۰۰ تومانی دریافت نمی كند، گفت: ارگان های دولتی تنها می توانند بنزین ۷۰۰ تومانی دریافت كنند.

به گفته وی، ارگان هایی هم كه كارت سوخت بنزین ۴۰۰ تومانی دریافت می كنند، به ازای هر لیتر آن باید ۳۰۰ تومان نیز بپردازند كه البته دریافت سوخت به این شیوه بسیار كم شده است و اكثر ارگان ها دولتی سوخت را با نرخ آزاد دریافت می كنند.

وی با اشاره به این كه طبق قانون ارگان ها و نهادهای دولتی باید بنزین را ۷۰۰ تومان خریداری كنند، تاكید كرد: هیچ ارگانی وجود ندارد كه بنزین را زیر ۷۰۰ تومان دریافت كند.

مدیر عامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام این كه ذخیره بنزین ۱۰۰ تومانی نتیجه شارژ كارت های سوخت قبل از افزایش قیمت بنزین است، تصریح كرد: بنزین ۱۰۰ تومانی بعد از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها برای هیچ فرد و ارگانی شارژ نشده است؛ ضمن این كه شارژ كارت های سوخت طبق سهمیه اعلام شده خواهد بود.

ضیغمی، حجم بنزین ۱۰۰ تومانی ذخیره در كارتهای سوخت را حدود ۱۲۵میلیون لیتر اعلام و خاطرنشان كرد كه ذخیره بنزین یارانه ای همچنان قابل استفاده است و محدودیت زمانی برای مصرف آن در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش یكی از جایگاه دارن عرضه سوخت اعلام كرده بود كه یكی از دلایل تمام نشدن بنزین ۱۰۰ تومانی بعد از ۱۲ ماه از افزایش قیمت بنزین، وجود كارت های موقت پنج تا شش هزار لیتری در دست برخی از ارگان ها و نهادهای دولتی است كه هنوز استفاده از آن ها قانونی محسوب می شود.

در حال حاضر میانگین مصرف روزانه بنزین ۱۰۰ تومانی ۲.۵ درصد مصرف روزانه كل كشور (معادل ۱.۵ میلیون لیتر در روز) است..... /  خبرگزارى ایسنا