اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چه كسی پیگیر غرق شدن كودك تهرانی است؟(+عکس)




 اخبار اجتماعی - چه كسی پیگیر غرق شدن كودك تهرانی است؟

در زمان وقوع حادثه، این كودك درنخستین جلسه آموزش شنای خود دراستخر این مجموعه، درشرایطی غرق می‌شود كه سه نجات غریق درهمان سالن حضور داشته‌اند!

اخبار,اخباراجتماعی,استخر های آموزشی

 

بیش از سه هفته از غرق شدن كودكی هشت ساله در استخری آموزشی می‌گذرد، اما نه‌تنها این واقعه انعكاس چندانی از سوی رسانه‌ها نداشته است، بلكه به نظر می‌رسد، مسوولان شهرداری نیز از این سكوت خبری استقبال كرده، ترجیح می‌دهند مساله بیش از این رسانه‌یی نشود.

به گزارش اعتماد، دراین بین هشدار اعضای ورزشكار شورای شهر، نسبت به بروز این حادثه و نداشتن مجوز برخی مراكز ورزشی شهرداری، به خصوص دراین ایام داغ شدن بازار مراكز ورزشی و تابستان و اوقات فراغت بیش از پیش زنگ خطری بود برای خانواده‌ها. به راستی مراكز ورزشی تحت پوشش شهرداری تا چه حد قابل اطمینان هستند؟ چرا یكی ، دو هفته‌یی است كه نرخ سرویس‌دهی خود را افزایش داده‌اند؟ چه كسی پیگیر فوت كودكی است كه با هزاران ذوق و شوق برای اوقات فراغت دراین كلاس‌ها ثبت‌نام كرده و خود را به مربیان استخرها سپرده است؟

عباس جدیدی كه هفته گذشته با طرح فوت یك كودك هشت ساله دریكی از استخرهای منطقه 11 به یكی از خبرسازان این هفته شورا بدل شد، با انتقاد از عملكرد شهرداری درخصوص مدیریت و اداره اماكن تحت پوشش خود گفت: ورزش یكی از مهم‌ترین اهرم‌های لازم برای ایجاد نشاط درهرجامعه‌یی است، اما این نشاط و سرزندگی هزینه دارد. باید هزینه كرد نه اینكه فقط به دنبال كسب درآمدهای كلان از ورزش بود و به آن به چشم یك تجارت نگاه كرد.

 

وی با ذكر اینكه به نظر می‌رسد نگاه شهرداری به مقوله ورزش، نگاهی انتفاعی و درآمدزایی است، افزود: واقعیت این است كه شهرداری تمام مراكز ورزشی خود را به شركتی به نام هاتف شهر واگذار كرده و این شركت نیز به عنوان یك پیمانكار، مجموعه‌های ورزشی را به بخش خصوصی اجاره می‌دهد و سود خود را می‌گیرد.

وی با تاكید براینكه برخی از این مراكز ورزشی، به هیچ عنوان استاندارد نیستند، گفت: مجموعه‌های ورزشی برای فعالیت باید از سازمان تربیت‌بدنی استان تهران مجوز بگیرند ولی بررسی‌های ما نشان از آن دارد بسیاری از مجموعه‌های ورزشی شهرداری در تهران، فاقد مجوزهای لازم برای فعالیت بوده، درحقیقت به شكل غیرقانونی به كار خود ادامه می‌دهند.

جدیدی فوت كودكی هشت ساله درمجموعه ورزشی یاد یاران درمنطقه 11 را نمونه‌یی از مجموعه‌های ورزشی كه به شكل غیرقانونی به فعالیت خود ادامه می‌دهند دانسته و گفت: در زمان وقوع حادثه، این كودك درنخستین جلسه آموزش شنای خود دراستخر این مجموعه، درشرایطی غرق می‌شود كه سه نجات غریق درهمان سالن حضور داشته‌اند!

 

وی با تاكید براینكه شورا پیگیری این پرونده و دلایل آن را دردستوركارخود دارد، درمورد افزایش بهای بلیت‌های مراكز ورزشی شهرداری گفت: مرجع تعیین قیمت بلیت برای تمامی رشته‌های ورزشی درورزشگاه‌های وابسته به شهرداری، شورای شهر است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند به شكل خودسرانه قیمت‌ها را چندین برابر كند. وی با تایید اینكه قیمت بلیت‌های شهرداری بدون هماهنگی افزایش پیدا كرده است گفت: از آنجایی كه این اقدام كاملا غیرقانونی است، درجلسه اخیر شورا به همین دلیل به شهرداری تذكری داده شد ولی چنانچه توجهی به آن نشود، مجبورم از شهرداردرقالب «سوال» جواب بخواهیم.

مراكز ورزشی بدون مجوز تعطیل می‌شوند
اما دراین میان حسین رضازاده، رییس كمیته ورزش شورای شهر، كمی محتاط‌تر از همتای خود به این مساله نگاه می‌كند. وی با اعلام اینكه تعدادی از مراكز ورزشی شهرداری كه به بخش خصوصی واگذار شده‌اند، مجوزهای لازم برای فعالیت از سوی سازمان ورزش را ندارند گفت: از بین بیش از 290 مركز ورزشی وابسته به شهرداری تهران، 52یا 53 مركز، از سوی مناطق دراختیار بخش خصوصی قرارگرفته است كه بررسی‌های ما حكایت از آن دارد كه دو یا سه مركز از آنها فاقد مجوزهای لازم  هستند .

 اخباراجتماعی - اعتماد


ویدیو مرتبط :
به یاد كودك غرق شده سوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنان بی‌خانمان تهرانی در اردوگاه ... / عکس