اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چهار وزیر در صحن علنی مجلس حضور می‌یابند



 

 

 

چهار وزیر در صحن علنی مجلس حضور می‌یابند

 

وزرای رفاه و تامین اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون و جهاد كشاورزی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان هفته آینده در صحن علنی مجلس حضور می‌یابند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس هفته آینده روزهای هشتم، دهم و یازدهم اسفندماه جلسه علنی دارند و ضمن رسیدگی به سوال نمایندگان از چهار وزیر دولت دهم، 10 طرح و لایحه را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند.

بر اساس دستور هفتگی مجلس، 'سیدصادق محصولی' وزیر رفاه و تامین اجتماعی برای پاسخ به سوال مشترك نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران در مجلس حضور می‌یابد.

'سیدمحمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید پاسخگوی سوال دیگر ' نادر قاضی‌پور باشد ضمن آنكه 'صادق خلیلیان ' وزیر جهاد كشاورزی برای پاسخ به سوال ' علی اكبر اولیا' نماینده یزد و صدوق هفته آینده در صحن علنی مجلس حاضر می‌شود.

شش نفر از نمایندگان مجلس نیز سوال مشتركی را از 'محمد عباسی' وزیر تعاون مطرح كرده‌اند كه در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

** بررسی پنج طرح و پنج لایحه

نمایندگان مجلس همچنین هفته آینده رسیدگی به پنج طرح و پنج لایحه را در دستور كار خود دارند كه دو مورد آن از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شده است.

لایحه نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جریمه های مربوط به امور حمل و نقل و عبور و مرور وسایل نقلیه و طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسوولان و كارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران مواردی هستند كه نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان باید آن را اصلاح كنند.

بررسی طرح‌های یك فوریتی استخدام مهندسین ناظر مزراع گندم كشور و طرح تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت مصوب 1386 در دستور كار هفته آینده نمایندگان مجلس قرار دارد.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به طرح اصلاح تبصره 3 بند الف ماده 3 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی را نیز در دستور كار خود دارند.

رسیدگی به لایحه موافقتنامه انتقال محكومین به حبس بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت هند، طرح اصلاح مواد 38 و 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتكل اصلاحات كنوانسیون سازمان بین المللی آب‌نگاری و لایحه اصلاح موادی از قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1382 نیز در دستور كار این هفته مجلس قرار دارد....../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
خواندن شعری از ایرج میرزا توسط نماینده مجلس در صحن علنی مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور وزیر پیشنهادی با شورت ورزشی در صحن علنی مجلس



رای اعتماد به وزیر ورزش

 این آخرین تلاشمه برای رای آوردنت!/طنز

همانطور که دیدید مجلس به سومین وزیر پیشنهادی ورزش رای اعتماد نداد تا به نوعی انتقام رای اعتماد به فرجی دانا را هم گرفته باشد. «ورزشی نبودن» یکی از انتقاداتی بود که نسبت به گزینه‌های قبلی مطرح شد. در این راستا راهکارهایی ارائه کرده‌ایم تا آقای گودرزی (وزیر پیشنهادی چهارم) بتواند چهره‌ای ورزشی از خود نشان دهد:

1) اولین قدم که جلوه ‌بصری بسیار خوبی هم دارد، حضور وزیر پیشنهادی با شورت ورزشی در صحن علنی مجلس است. همانطور که می‌دانید ملاک تنها شورت بوده و پوشیدن پیراهن ورزشی تاثیری ندارد. ما شورتِ لباسِ دومِ باشگاهِ رئال‌ِمادرید را به وزیر محترم پیشنهاد می‌کنیم  چون مشکی‌رنگ بوده و با همه‌جور کُتی هم ست می‌شود!

 

البته ممکن است دودستگی بین طرفداران رئال و بارسلونا در مجلس، آقای وزیر را در گرفتن رای اعتماد ناکام بگذارد برای‌همین بهتراست ایشان یک شورت بارسلونا هم توی جیب کتش بگذارد تا پشت تریبون اگر دید جوِ ورزشگاه به سود بارسلونایی‌هاست؛ سریعا همانجا شورت ورزشی را عوض کند! (تذکر: اگرچه تریبون از جلو دید ندارد اما ایشان باید حواسش به هیات‌رئیسه‌مجلس که در بالا و پشت سرش هستند، باشد! ضمنا به قول آقای لاریجانی سلیقه هم خوب چیزی‌ست!)


2) اما ورزش فقط فوتبال نیست و ممکن است صدای نمایندگان علاقه‌مند به دیگر رشته‌ها دربیاید. توصیه می‌کنیم جناب گودرزی گوش‌هایش را به نشان حمایت از کشتی‌گیران‌ بشکند و یک‌سری دوره فشرده ژیمناستیک هم برود تا برای نشان دادن آمادگی‌اش به محض ورود به مجلس، طوری مثل دختران ژیمناست اهل رومانی پشتک‌وارو و کله‌ملق بزند که هرکس دید  فکر کند به تیم آمریکا گل زده است! (تذکر: نمایندگان روی خوشحالی‌پس‌ازگل حساس‌اند، پس ایشان در صورتی‌که رای اعتماد آورد بهتر است برود یک گوشه کز کند و نگذارد احدی نزدیکش شود.)


3) آقای وزیر لازم است خود را به انواع قرص‌ها، پروتئین‌ها و کراتین‌های بدنسازی ببندد تا بتواند پشت تریبون ناگهان کت و پیراهنش را دربیاورد، نیشش را باز کند و یک فیگور افتخاری برای نماینده‌ها بگیرد تا همه از دیدن عضلات «سیکس‌پک» و «پشت‌بازو»هایش کف‌بُر شوند!

 

نمایندگان‌محترم هم می‌توانند زیر میزشان یک توپ بسکتبال قایم کنند و هنگامی‌که وزیرپیشنهادی حواسش نیست آن‌را به سمتش پرتاب کنند تا بفهمند وی چقدر به بسکتبال اهتمام می‌ورزد! (تذکر: آقای حسینیان برای انجام این تست مناسب‌تر هستند، البته می‌دانیم ایشان زیاد اهل بسکت نیست و بیشتر به ورزش‌های آبی علاقه دارد اما فقط کافی‌است فرض کنند توپ بسکتبال یک گوجه‌فرنگیِ جهش‌یافته و وزیر پیشنهادی نیز «جک استراو» است)


4) اما همچنان ممکن است آقای «گودرزی» بنا بر یک‌سری دلایلِ «شقایقی» رای نیاورد. بنابراین لازم است برای زهر چشم‌گیری، کاراته یا کیوکوشین هم کار کند و توی آن‌یکی جیبش  یک «لانچیکو» بگذارد و  قبل از شروع رای‌گیری چشم‌هایش را عین «بروسلی» از حدقه بیرون بدهد و با صدایی متمایل‌به‌جیغ بگوید: «عَجَ اوو و عَجَ! اوووووو عَجَ اووو عَعَعََع» و لانچیکو را بچرخاند. فقط مواظب باشد که توی سر آقای قاضی‌پور نخورد یهو!

/روزنامه قانون