اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«چهار فصل» کیارستمی روی «بوم» رفت


«چهار فصل» شامل منتخبی از ٣٠ سال عکاسی عباس کیارستمی به تماشا درآمد.

خبرگزاری ایسنا: «چهار فصل» شامل منتخبی از ٣٠ سال عکاسی عباس کیارستمی به تماشا درآمد.

 در این نمایشگاه ٢٩ عکس در ابعاد بسیار بزرگ و یک ویدئوآرت ارائه شده که شش مجموعه عکس کیارستمی را دربرمی‌گیرد. گالری بوم برای نمایش این مجموعه که بسیاری‌شان برای نخستین‌بار در ایران ارائه می‌شوند، چند دیوار نمایشگاهی را به فضای خود اضافه کرده تا اتمسفر دیده شدن این آثار حرفه‌ای باشد؛ این دیوارها در سری عکس‌های «درها و یادها» به بازسازی نوستالژی کوچه‌های باریک و بن‌بست قدیمی کمک کرده است.

حضور چهره‌های صاحب‌نام مانند بهمن فرمان‌آرا، آیدین آغداشلو، علی مرادخانی، علیرضا سمیع‌آذر، رضا کیانیان، محمد رحمانیان،داریوش طلایی، سیف‌الله صمدیان و قباد شیوا در این کوچه‌ها و لابه‌لای عکس‌هایی که مخاطب می‌تواند خود را در درون آثار احساس کند، از جذابیت‌های افتتاحیه این نمایشگاه بود.

این شاید نخستین‌بار است که مجموعه‌ای از عکس‌های عباس کیارستمی در کنار یکدیگر به‌نمایش درمی‌آید که می‌تواند تصویر جامعی از زاویه نگاه این هنرمند عرضه کند. این شش سری عبارتند از: «سفید برفی، راه‌ها، مهتاب، درها و یادها، دیوار و پنجره رو به حیات» که ویدئوآرت چهار دقیقه‌ای «اسب‌ها» از مجموعه ٢٤ فریم آن‌ها را همراهی می‌کند.

علیرضا سمیع‌آذر متن ورودیه کاتالوگ نفیس این نمایشگاه را به رشته تحریر درآورده و در آن نوشته است: ... این مجموعه محصول بیش از ٣٠ سال تلاش ارزشمند و ماندگار هنرمند برای خلق اشاره و معنا در تصاویری از بستر جاری زندگی است. مشاهده این آثار فرصت کم‌نظیری است برای آشنایی با تفکر هنری کیارستمی و واژگان بصری او که در آثار مختلف وی به تنوع «چهار فصل» تبلور یافته است.

رهیافت هنری کیارستمی انتزاعی کردن پدیدارهای طبیعت و جهان پیرامونی و در واقع نوعی آشنایی‌زدایی از آن‌هاست، به‌طوری‌ که مخاطب خیلی زود درمی‌یابد که مضمون اصلی هنر او نه جلوه ظاهری و زیبایی‌شناختی برف، باران، راه، در و دیوار، بلکه مفاهیمی ذهنی در ورای آن‌هاست. تصاویر ظاهرا ساده، ولی عمیقا کنایه‌ای او، به‌راحتی از جذابیت‌های بصری و جنبه‌های شاعرانه عبور کرده و در دنیای نمادین حکمت و معنا سیر ‌کند. ترکیب‌هایی خالص و پالایش یافته او بیننده را به لایه‌های پنهان اشارات و دلالت‌ها سوق داده تا از این طریق او را با مفاهیم پیچیده و متباینی همچون بودن یا نبودن، واقعیت یا توهم، حضور یا فقدان و ذهنی یا عینی رویاروی سازد. از این منظر اگر درپی ردپای کیارستمی در آثارش باشیم، باید او را در عمق پنهان اثر، و نه سطح ساده و آشکار آن، جست‌وجو کنیم...

در حاشیه افتتاح نمایشگاه «چهار فصل» علی مرادخانی - معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی - پس از دیدن آثار گفت: کیارستمی به معنای واقعی، انسان خاصی است و این خاص بودن را در امتداد زاویه نگاهش و خلق آثار هنری‌اش می‌توان یافت. در این نمایشگاه در میان کوچه‌هایی که گالری بوم به شکل نمادین ساخته مجموعه عکس «درها و یادها» او را دیدم که از این نکته یاد می‌کرد که کیارستمی در عین این‌که هنرمند جهانی است اصالت‌ها، نگاه بومی و ایرانی‌اش را حفظ کرده همچنان که در اثر جاودانه‌اش «خانه دوست کجاست» آن را به شاعرانه‌ترین شکل ماندگار کرده است.

او تأکید کرد: باید از آقای هاشم‌نیا، مدیر گالری بوم قدردانی کنم که چنین فضای استانداردی برای ارائه دستاوردهای هنری هنرمندان‌مان پدید آورده است، دولت قدردان این موهبت‌های بخش خصوصی است و بسیار خشنودم که نخبگان هنر کشورم به جهت فراهم شدن چنین فضاهای شایسته ای آثارشان را در ترازهای بین المللی به نمایش می گذارند.

این نهمین نمایشگاه گالری بوم از بدو تأسیس در سال ١٣٩١ به‌شمار می‌آید. تمام آثار به‌نمایش درآمده در گالری بوم در زمره گنجینه‌ی این گالری هستند و در جهت حمایت از هنر ایران است و جنبه فروش ندارد.

گالری بوم تا ٢٧ اسفند از دوشنبه تا جمعه (غیر از تعطیلات مناسبتی) به نشانی خیابان ولی‌عصر، خیابان ارمغان غربی، شماره ۱۱ چهار فصل کیارستمی را به تماشا خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
‫دست نوشته ای که اجازه نداد عباس کیارستمی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود سینمای ایران کیارستمی را‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان خشکی لب ها در فصل پاییز و زمستان



 

خشکی لبها

 

یکی از مشکلات شایع به خصوص در فصل پاییز و زمستان خشک شدن مداوم لب ها و ترک خوردگی آنهاست. زیرا لب ها فاقد غدد چربی بوده و به خشکی محیط خارج بسیار حساس هستند و به آسانی ترک می خورند. لب های ترک خورده علل مختلفی دارد و می تواند در هر فصلی اتفاق بیافتد.

 

رعایت نکات زیر می تواند به جلوگیری از ایجاد لب های ترک خورده کمک کند:

 

یکی از کارهایی که بیشتر مردم برای مقابله با خشکی لب ها انجام می دهند خیس کردن لب ها با آب دهان است. این کار نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب تشدید آن می شود. به جای لیس زدن از یک پماد یا رژ لب ویتامینه استفاده کنید.

 

خشکی لبها

 

در زمستان به خصوص در روزهایی که باد زیاد می وزد با یک شال یا ماسک لب هایتان را بپوشانید.از پمادهای لب دارای ضد آفتاب استفاده کنید، چون آفتاب می تواند سبب ایجاد ترک در لب های شما شود و یا اینکه آن را بدتر کند.

 

یک کپسول ویتامین E را باز کنید و آن را روی لب هایتان بمالید و اضافی آن را با انگشتتان پاک کنید.

 

خشکی لبها

 

یکی از علل خشکی لب ها، استرس و خستگی است که می توان با استراحت کافی و استفاده از ویتامین های B,E,C کمی از مشکلات لب ها را رفع کرد. برای آنکه لب هایتان را مرطوب نگه دارید باید از محصولات با پایه وازلین یا موم زنبور عسل و یا پماد ساده وازلین استفاده کنید. از محصولات خوش طعم اجتناب کنید زیرا موجب می شوند شما دائما در تلاش برای لیسیدن لب هایتان باشید.