اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چهار زورگیر خشن پایتخت دستگیر شدند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پس از انتشار فیلم زورگیری؛

چهار زورگیر خشن پایتخت دستگیر شدند

چهار زورگیر خشن که با استفاده از قمه اقدام به اخاذی از یک شهروند کرده بودند و فیلم این زورگیری در جامعه منتشر شده بود، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، چهار شرور که چندی پیش طی یک زورگیری خشن و با سلاح سرد اقدام به زورگیری از یک شهروند کرده بودند، با تلاش ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.

پخش فیلم زورگیری این افراد در رسانه ملی و فضای مجازی باعث ایجاد رعب و وحشت و جریحه دار شدن امنیت روانی جامعه شده بود.

به گفته مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران اطلاعات تکمیلی در این رابطه به زودی اعلام می شود.

به گزارش مهر، چندی قبل فیلمی دو دقیقه ای در فضای مجازی و رسانه ملی منتشر شد که در آن چهار جوان موتور سوار با قمه به یک شهروند در روز روشن حمله کرده و اقدام به ربودن اموال او کردند. این در حالی بود که پس از این حادثه، آیت الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا ایجاد رعب و وحشت با سلاح سرد را محاربه و حکم آن را اعدام اعلام کرده بود و از پلیس خواست که با اشرار با قاطعیت برخورد کند./مهر


ویدیو مرتبط :
لحظه دستگیری سارقان زورگیر خشن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زورگیر خشن غرب پایتخت را شناسایی کنید+عکس متهم



اخبار,اخبار حوادث ,پرونده زورگیری

 

اخبار حوادث - زورگیر خشن غرب پایتخت را شناسایی کنید+عکس متهم

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار تصاویر فردی به نام وحید که به کرات اقدام به زورگیری از همشهریان کرده بود، از مردم خواست تا شکایات و هرگونه اطلاع از اعمال مجرمانه این فرد را به پلیس گزارش دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری 119 مهرآباد جنوبی به مأموران اعلام کرد که گوشی تلفن همراه و وجوه نقدش توسط جوانی حدوداً 30 ساله و با تهدید چاقو به سرقت رفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف (زورگیری) و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت انجام رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
مالباخته پس از حضور در اداره پنجم آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 23:30 بیست و هشتم اردیبهشت از میدان آزادی به مقصد میدان فتح سوار یک دستگاه خودرو سواری شدم که جوان دیگری  نیز به همراه من سوار ماشین شد و هر دو نفر در میدان فتح از خودرو پیاده شدیم؛ هنوز چند متری از میدان دور نشده بودیم که این جوان به بهانه تماس ضروری از من درخواست تلفن همراه کرد که ناگهان به محض نزدیک شدن، چاقویی را از زیر لباسش خارج و مرا به دیوار چسباند. با تهدید چاقویی که آن را بر روی پهلویم فشار می‌داد، اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و وجوه نقد همراهم کرد و در تاریکی شب از محل دور شد.
 
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده شاکی در اداره پنجم آگاهی و در حالیکه مالباخته قادر به ارائه اطلاعات قابل بهره برداری در خصوص مشخصات و چهره سارق نبود، روز چهاردهم تیر ماه مرحله دیگری از دستگیری خریداران اموال مسروقه به ویژه گوشی‌های تلفن همراه از سوی پلیس آگاهی تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد که در میان اموال بدست آمده از مال خران، گوشی تلفن همراه متعلق به شاکی پرونده نیز شناسایی شد.
 
وی در اظهاراتش ضمن اعتراف صریح به اطلاع داشتن از مسروقه بودن گوشی، عنوان گرد: گوشی را به قیمت 50 هزار تومان، از یکی از دوستانم به نام وحید خریداری کرده‌ام که با شناسایی وحید . م (31 ساله) سوابق جرایم احتمالی وی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که او یکی از مجرمین سابقه دار با موضوع "درگیری منجر به قتل عمد" است که در مورخه 30/11/1379 دستگیر و با گذشت 11 سال، پس از رضایت اولیای دم پرونده در سال 1390 از زندان آزاد شده است؛ در ادامه و با شناسایی تصویر وحید . م از سوی مالباخته، دستگیری وی در دستور کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
با انجام تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وحید . م پس از آزادی از زندان، وارد چرخه خرید و فروش موادمخدر شده و خود نیز اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه و هروئین پیدا کرده است؛ لذا محل تردد متهم در نزدیکی میدان فتح و در یکی از فضاهای سبز مورد شناسایی قرار گرفت و سرانجام او نیز روز هفدهم تیر ماه دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
 
"وحید . م" پس از انتقال به اداره پنجم و آغاز تحقیقات، صراحتاً به ده‌ها فقره زورگیری و سرقت انواع گوشی‌های تلفن همراه اعتراف و به کارآگاهان گفت: گوشی‌های تلفن همراه مدل بالا را به قیمت چند ده هزار تومان و گوشی‌های معمولی‌تر را به قیمت چند هزار تومان می‌فروختم تا هزینه مصراف مواد خود را تأمین کنم.
 
متهم در ادامه اعترافات خود به "زورگیری با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت سفید رنگ" اعتراف و در خصوص شیوه و شگرد بیشتر سرقت‌هایش نیز گفت: بیشتر سرقت‌ها را به صورت پرسه زنی در مکان‌های خلوت انجام می‌دادم؛ به بهانه گرفتن تماس ضروری، از افراد هم سن و سال خود درخواست گوشی تلفن همراه می‌کردم و به محض نزدیک شدن به آن‌ها با استفاده از چاقو، گوشی‌های تلفن همراه و دیگر اموال باارزش همراه آن‌ها را سرقت می‌کردم.
 
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره زورگیری و به منظور شناسایی مالباختگان و دیگر جرایم ارتکابی متهم، دستور انتشار تصویر وی از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند؛ همچنین از کلیه شهروندان محترم که از دیگر اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتی در اختیار دارند نیز درخوایت می‌شود تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055636 و 51055505 در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند. 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران