اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چهار بار قصاص برای قاتل بی‌رحم



 

قتل,قاتل,قتل عمد

 

تبهكاری كه در اقدامی جنون‌آمیز و به دلیل اختلاف بر سر ارثیه پدری شش عضو خانواده‌اش را به گلوله بسته بود، به چهار بار قصاص محكوم شد.

جام‌جم:حوالی ظهر 21 اردیبهشت امسال ساكنان یكی از محله‌های شهرك میان‌رود شیراز با شنیدن صدای رگبار گلوله از منزل یكی از همسایه‌ها، موضوع را به مركز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش كردند.

به دنبال این تماس، ماموران پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی شیراز عازم محل حادثه شدند.

ماموران با ورود به خانه با جسد مردی 70 ساله، زنی 30 ساله، یك نوجوان 14 ساله و كودك چهار ساله‌ای روبه‌رو شدند كه با شلیك گلوله جان باخته بودند و دو نفر دیگر از ساكنان خانه نیز بشدت مجروح شده بودند.

با انتقال مجروحان حادثه به بیمارستان، در تحقیقات اولیه معلوم شد عامل این قتل‌عام خانوادگی، مرد 40 ساله‌ای به نام شهرزاد بوده كه پس از تیراندازی به سوی اعضای خانواده‌اش، متواری شده است.

با دستور قضایی پرونده برای پیگیری و تحقیقات در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. با شروع تحقیقات معلوم شد شهرزاد (متهم)‌ از یك سال پیش با پدر و برادرش بر سر تقسیم ارثیه درگیری و اختلاف داشته، به طوری كه سال گذشته نیز پس از مشاجره لفظی با پدر 70 ساله‌اش او را با چاقو زخمی كرده است.

با جمع‌بندی اطلاعات سرانجام مخفیگاه متهم در یكی از محله‌های شیراز شناسایی و او دستگیر و به پلیس‌‌ آگاهی منتقل شد.

متهم در تحقیقات مقدماتی ابتدا مدعی شد به دلیل مسائل ناموسی مرتكب جنایت شده است، اما با مشاهده دلایل و مدارك، زبان به اعتراف گشود و گفت: به خاطر نیاز مالی، از پدرم می‌خواستم ارثیه مرا در اختیارم قرار دهد، اما او حاضر به این كار نبود. من نیز تصمیم به قتل او و دیگر اعضای خانواده گرفته و با تهیه سلاح، آنها را به گلوله بستم.

به دنبال این اعترافات و بررسی سوابق متهم معلوم شد، وی دارای چهار سابقه كیفری در ارتباط با قاچاق كالا، موادمخدر و چاقوكشی است.

بنابر این گزارش، در حالی كه تحقیقات پلیس در ارتباط با پرونده ادامه داشت ،دو عضو دیگر خانواده متهم (مادر و برادرزاده هفت ساله)‌ وی نیز بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان باختند.

پس از اعتراف متهم و بازسازی صحنه جنایت، پرونده با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به شعبه دوم دادگاه كیفری استان فارس ارسال شد.

روز گذشته و با آغاز محاكمه متهم، ابتدا نماینده دادستان در دادگاه كیفری، كیفرخواست او را قرائت و درخواست مجازات كرد.

پس از آن متهم در جایگاه دفاع قرار گرفت و عنوان كرد: به دلیل اختلاف خانوادگی با برادرم، تصمیم به قتل او و اعضای خانواده‌اش گرفتم به همین دلیل سلاحی را كه پیش از این از یكی از برادرانم خریده بودم، درون ساك گذاشته و وارد خانه پدرم شدم.

متهم اضافه كرد: پس از درگیری لفظی ابتدا پدر و مادرم را هدف گلوله قرار داده و سپس به خانواده برادرم شلیك كردم.

با اعتراف دوباره متهم و دفاعیات وكیل وی، اولیای دم با اعلام گذشت از خون پدر و مادرشان برای دیگر جنایت‌های متهم درخواست قصاص كردند.

پس از پایان محاكمه قضات كیفری در شعبه دو وارد شور شده و عامل جنایت‌های خانوادگی را به چهار بار قصاص محكوم كردند.

با صدور حكم و ابلاغ آن به متهم و وكیل مدافع وی، حكم صادره برای تایید به دیوان‌عالی كشور ارسال شده است.... / jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
آپاچی قاتل بی رحم.شکار دشمن از فاصله چندین کیلومتری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قصاص قاتل بی‌رحم پسربچه ۹ ساله در محل پیدا شدن جسد



اخبار,اخبار حوادث , قتل عمد

قاتل پسربچه ۹ ساله یزدی که پس از جنایت جسد قربانی بی‌گناهش را در محل جمع‌آوری زباله‌های شهری رها کرده بود، در همان محل به دار مجازات آویخته شد.

این جنایت هولناك كه مرد‌م شهرستان مهریز یزد را شوكه كرد، آبان سال گذشته رخ داد. شامگاه هفتم آبان بود كه همزمان با ناپدید شدن پسر 9ساله‌ای به نام محمدرضا در شهرستان مهریز، تحقیقات پلیس برای یافتن او شروع شد.

 

آن شب قرار بود محمدرضا به همراه پدر و مادرش برای شركت در مراسم عزاداری راهی حسینیه شوند اما پسربچه 9ساله كه نمی‌خواست منتظر پدر و مادرش باشد تصمیم گرفت جلوتر از آنها به حسینیه برود.

در بین راه اما مرد موتورسواری سد راهش شد و با گفتن این جمله كه راهشان یكی است، او را سوار موتور كرد. مرد شیطان‌صفت سپس مدعی شد كه در حوض خانه‌شان تعداد زیادی ماهی قرمز دارد و اگر محمدرضا بخواهد، می‌تواند تعدادی از آنها را به او بدهد. پسربچه قبول كرد و همراه مرد راهی خانه آنها شد.

 

لحظاتی بعد وقتی پسربچه بی‌گناه قدم به خانه مرد جوان گذاشت و پی به انگیزه او برد، هرچه تلاش كرد راهی برای فرار پیدا نكرد و درنهایت، مرد جنایتكار پس از اجرای نقشه شومش برای اینكه بعدا از سوی پسربچه شناسایی نشود، او را با ضربه چاقو به قتل رساند. وی سپس جسد محمدرضا را در یك گونی انداخت و آن را در محلی در حاشیه شهر كه در آنجا زباله‌های شهر جمع‌آوری می‌شد رها كرد.

آن شب، پدر و مادر محمدرضا كه راهی حسینیه شده بودند تا پایان مراسم از ناپدید شدن پسرشان خبر نداشتند. آنها تصور می‌كردند كه محمدرضا بین جمعیت حاضر در حسینیه است اما پس از پایان مراسم هر چه گشتند اثری از او پیدا نكردند. او به خانه هم نرفته بود و این یعنی اتفاق شومی برایش افتاده است.

 

آنها در نهایت راهی اداره پلیس شدند و از مأموران برای یافتن ردی از پسرشان كمك خواستند. با شروع تحقیقات پلیسی، مأموران به پرس‌و‌جو از شاهدان در همان مسیری پرداختند كه قرار بود محمدرضا به حسینیه برود. خیلی زود مشخصاتی از یك مرد موتورسوار به‌دست آمد. مأموران پلیس توانستند با اطلاعات به‌دست‌آمده از سوی كسانی كه محمدرضا را سوار موتور مرد جنایتكار دیده بودند، این مرد را شناسایی كنند.

آنها راهی خانه وی شدند و در آنجا لباس‌های خون‌آلود پسربچه را پیدا كردند و در‌نهایت مرد جنایتكار به قتل محمدرضا اعتراف كرد. او اعتراف كرد كه پس از اجرای نقشه سیاهش، محمدرضا را به قتل رسانده و جسدش را میان زباله‌ها رها كرده است. مأموران راهی حاشیه شهر شدند و در جست‌وجو میان زباله‌ها جسد پسربچه بی‌گناه را پیدا كردند. با پیدا شدن جسد مقتول، جلسه محاكمه متهم در دادگاه كیفری استان یزد برگزار شد و خانواده داغدار محمدرضا برای متهم درخواست قصاص كردند.

 

با صدور حكم قصاص، پرونده به دیوان‌عالی كشور فرستاده شد و مدتی بعد حكم قصاص تأیید و قرار شد سحرگاه 23فروردین در همان محلی كه جسد پسربچه رها شده بود اجرا شود. به این ترتیب صبح دیروز، با حضور عده‌ای از مردم شهر كه برای قصاص مرد شیطان‌صفت لحظه‌شماری می‌كردند، او در ملأعام به دار مجازات آویخته شد تا پرونده وی برای همیشه بسته شود.

پس از اجرای حكم، محمدرضا حبیبی، رئیس‌كل دادگستری استان یزد گفت: این حكم با حضور مقام‌های قضایی، انتظامی و امنیتی شهرستان مهریز و در میان انبوه مردم اجرا شد. وی ادامه داد: رسیدگی خارج از نوبت و تسریع در روند رسیدگی در این پرونده به‌دلیل تلاش برای التیام زخم‌های روحی جامعه از این عمل شنیع و زننده بود.

 

مردم مطمئن باشند كه دستگاه قضایی با جدیت با كسانی كه مخل نظم و امنیت جامعه باشند برخورد خواهد كرد و اجازه نخواهد داد تا افرادی به واسطه امیال شیطانی خود به احساس امنیت جامعه خدشه‌ وارد كنند.

 

اخبار حوادث - همشهری