اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«چهارشنبه‌ سوری» خلاف عقل و شرع است


آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: چهارشنبه سوری حرکتی بر خلاف عقل و شرع است و اگر افراد در آتش‌بازی و ترقه‌بازی چهارشنبه سوری، جایی را بسوزانند، ضامن هستند.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: چهارشنبه سوری حرکتی بر خلاف عقل و شرع است و اگر افراد در آتش‌بازی و ترقه‌بازی چهارشنبه سوری، جایی را بسوزانند، ضامن هستند.

آیت‌الله جوادی‌آملی در پایان درس تفسیر قرآن خود، در مسجد اعظم، مراسم چهارشنبه سوری را یک سنت پوچ و سیئه دانست و تاکید کرد: چهارشنبه سوری یک سنت سیئه‌ای است که متاسفانه بنیان گذاشته‌اند.

وی با بیان این‌که «باید احترام ایام فاطمیه حفظ شود» افزود: چهارشنبه سوری سنت بسیار تلخی است و علمای بزرگی همچون آخوند خراسانی(ره)، آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) بر حرمت هرگونه آتش بازی و ترقه انداختن تاکید کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که «ترقه بازی، اتلاف مال بوده و حرام است» تصریح کرد: این حرکت بر خلاف عقل و شرع است و اگر افراد در آتش بازی چهارشنبه سوری، جایی را بسوزانند، ضامن هستند، چون آسیب رسانی به دیگران سنت پلید و زشتی است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به لزوم تبیین حقایق معارف اسلامی، تصریح کرد: علما و روحانیون باید جامعه به ویژه دانش آموزان را با آسیب‌های حرکاتی چون چهارشنبه سوری و آتش بازی آشنا کنند.

آیت‌الله جوادی آملی در پایان یادآور شد: باید این گونه سنت‌های سیئه و خلاف عقل و شرع را از چهره جامعه اسلامی دور کرد.


ویدیو مرتبط :
جشن چهارشنبه سوری | آتیش بازی شب چهارشنبه سوری | کلیپ جدید چهارشنبه سوری مبارک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: چهارشنبه سوری 92 در تهران


تصاویری از چهارشنبه آخر سال 92 در تهران را می بینید.