اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چنی :ایران برنامه های اتمی خود را به زیر زمین برده است



 

 

چنی :ایران برنامه های اتمی خود را به زیر زمین برده است

 

دیك چنی معاون رییس جمهوری سابق آمریكا  بار دیگر نسبت به توسعه قابلیت های هسته ای ایران ابراز نگرانی كرد.

چنی روز سه شنبه در مراسمی كه به مناسبت امضای كتاب خاطراتش در شیكاگو شركت كرده بود در پاسخ به سوالی درباره نگرانی های موجود درباره توسعه قابلیت های هسته ای ایران ، گفت :‌" من از توسعه قابلیت های هسته ای ایران خیلی نگرانم . آنها سیستمی از سانتریفیوژها را نصب كرده اند كه بسیار بزرگ تر از قبل است و این به آن معنا است كه آنها از این پس قادر خواهند بود با سرعت بیشتری نسبت به تكنولوژی قدیمی سابق شان اورانیوم غنی سازی كنند .

چنی افزود :‌ " آنها همچنین بخش زیادی از فعالیت های اتمی خود را به زیر زمین منتقل كرده اند .

چنی در هفته گذشته نیز در مصاحبه ای اختصاصی با كانال تلویزیونی " نیوز مكس " ضمن ابراز نگرانی از برنامه های هسته ای ایران گفته بود كه از نظر او اسراییل حتی به قیمت حمله به تاسیسات هسته ای ایران ، به این كشور اجازه نخواهد داد تا به سلاح هسته ای دست یابد.

ابراز نگرانی های چنی درباره برنامه هسته ای ایران در حالی بیان می شود كه ایالات متحده آمریكا روز دوشنبه ایران را به پنهان كاری و فریب جامعه جهانی در زمینه برنامه های هسته ای متهم كرده است.

ایران می گوید فعالیت های هسته ای اش كاملا قانونی و بر اساس ضوابط و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی است و تا كنون هیچ مدرك قابل اثباتی در زمینه تلاش ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای ارایه نشده است..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اختلاف آمریکا و اسرائیل بر سر برنامه اتمی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش اسراییل برای ربط دادن جنگ دو کره به برنامه اتمی ایران



 

 

تلاش اسراییل برای ربط دادن جنگ دو کره به برنامه اتمی ایران

 

رسانه ها و مقامات اسراییلی در هفته اخیر و همزمان با بالا گرفتن تنش در شبه جزیره کره تلاش کردند تا ارتباطی بین فعالیت های هسته ای ایران و بحران شبه جزیره کره ایجاد کرده و نگرانی خود از برنامه های هسته ای کشورمان را موجه جلوه دهند.

روزنامه های پرتیراژ اسراییلی همچون هاآرتص و جروزالم پست در چند نوبت طی روزهای گذشته با انتشار گزارش هایی با مقایسه آنچه که خطرات برنامه هسته ای ایران می خوانند با آنچه که در شبه جزیره کره می گذرد ، سعی دارند تا این مطلب را القا کنند که اگر ایران نیز همچون کره شمالی به سلاح هسته ای مجهز شود ، رفتاری خصمانه تر از پیونگ یانگ علیه همسایگانش از جمله اسراییل در پیش خواهد گرفت.

در این زمینه حتی آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسراییل در کنفرانس خبری با همتای ایتالیایی خود در قدس ، با صراحت گفت : " اگر جهان نتوانسته جاه طلبی های هسته ای کره شمالی را مهار کرده و این کشور یاغی را سر جای خود بنشاند ،چگونه خواهد توانست از پس ایران بر بیاید؟"

وی با مقایسه برنامه هسته ای و رفتار حکومت ایران با حکومت کره شمالی گفت : بحرانی که در شبه جزیره کره شاهد آن هستیم می تواند به شکلی خطرناک تر در منطقه خاورمیانه با تسلیح اتمی ایران روی دهد.

روزنامه جروزالم پست اسراییل نیز با انتشار مقاله ای با عنوان " چرا گستاخی کره شمالی مایه نگرانی اسراییل است ؟ " نوشت :  " رفتار تهاجمی کره شمالی در برابر همسایه جنوبی خود ثابت کرد که نگرانی های اسراییل از برنامه اتمی ایران بی جهت نیست ".

این روزنامه تصریحا با مقایسه رفتار حکومت ایران با کره شمالی دولت پیونگ یانگ را متهم به حمایت و کمک به برنامه های هسته ای ایران و سوریه کرد.

این روزنامه همچنین  با انتشار مقاله ای با عنوان " وقتی ایران به کره شمالی نگاه می کند " می نویسد که رفتار تهاجمی کره شمالی و عدم عکس العمل مناسب  جهان از ترس سلاح های هسته ای پیونگ یانگ ، حکومت ایران را در اهداف خود در ساخت سلاح های هسته ای مصمم تر می کند.

این روزنامه به هیچ وجه به این مساله اشاره نمی کند که رفتار تهاجمی و وحشیانه اسراییل در غزه و لبنان علیه غیر نظامیان لبنانی و فلسطینی ، آیا به پشت گرمی صدها کلاهک هسته ای این رژیم بوده است یا نه ؟...../تحلیل:عصرایران