اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چنگال‌هایی که به تن زائران فرو رفت! +عکس


بیشتر از سه سال است که جرثقیل‌ها در اطراف خانه خدا علم شده‌اند تا فضای مسجدالحرام را برای پذیرش بیشتر زائران توسعه دهند، ساخت و سازی که نه تنها بر کعبه سایه انداخته، که حالا بلای جان زائران هم شده است.

خبرگزاری ایسنا: بیشتر از سه سال است که جرثقیل‌ها در اطراف خانه خدا علم شده‌اند تا فضای مسجدالحرام را برای پذیرش بیشتر زائران توسعه دهند، ساخت و سازی که نه تنها بر کعبه سایه انداخته، که حالا بلای جان زائران هم شده است.

عربستان از سال 2013 طرح توسعه مسجدالحرام را آغاز کرد، بسیاری از هتل‌های اطراف حرم و آثار ارزشمند تاریخ اسلام تخریب شدند تا طرح جدید با احداث هتل‌های غول‌آسا در اطراف خانه خدا اجرا شود.

دولت عربستان پروژه توسعه مسجدالحرام را برای افزایش مساحت آن تا 400 هزار متر مربع آغاز کرد تا ظرفیت آن را تا 2.2 میلیون نفر در آنِ واحد افزایش دهد.

عربستان با احداث "ابراج البیت" یا همان برج ساعت، اولین نشانه توسعه را در مکه رسما اعلام کرد. برجی که انتقادهای زیادی را به سوی آل‌سعود روانه کرد. در ساخت "ابراج البیت" که فاصله بسیار کمی با مسجدالحرام دارد، آنچنان جلال و شکوه به کار رفت که نقطه چشمگیر مسجدالحرام شد؛ برجی که اکنون پس از این طوفان، شاید محکم‌تر و امن‌تر از هر سازه دیگری در این شهر به نظر برسد!

ساخت و سازهای مسجدالحرام اگرچه برای توسعه فضای مورد استفاده زائران بوده، اما نقشه‌های طرح توسعه مکه نشان می‌دهد عربستان به این بهانه و با ساخت هتل‌ها و پاساژها در 50 متری مسجدالحرام که بیشتر اهدافی غیر زیارتی دارند، منفعت خواهی‌هایی کرده است، مخصوصا آن که زمین‌های اطراف حرم و اجازه ساخت در آنها، همه در اختیار شاهزادگان سعودی است.

با آن که مسجدالحرام به دلیل ساخت‌وسازهای متعدد در 50 سال گذشته بنایی تاریخی به حساب نمی‌آید، اما یک میراث ناملموس است که عربستان با تمرکز ساخت و سازها در آن به حریم مسجدالحرام تجاوز کرده است.

حال که این تجاوز بر سر مسجدالحرام آوار شده و به کشته شدن 107 زائر و جراحت بیش از 270 نفر دیگر انجامیده، عربستان بر آن شده تا در واکنش به افزایش انتقادات مبنی بر مشکلات ایمنی و استاندارد اماکن متبرکه‌، فاجعه سقوط مرگبار جرثقیل در مسجدالحرام را بررسی کند.

ماموران امنیتی عربستان امروز درحالی از مسجدالحرام و محل وقوع آن حادثه مرگبار بازدید کردند که همین حالا و به گفته «العلوی»، از بنیاد تحقیقاتی میراث اسلامی، مسجدالحرام با 15 جرثقیل بزرگ احاطه شده است که برای طرح توسعه دوباره ی این مکان مشغول کار هستند.

العلوی گفته است: دولت عربستان باید درباره استراتژی‌های ایمنی و سلامت خود تجدید نظر کند، چرا که در زمان حادثه 800 هزار نفر در مسجدالحرام حضور داشتند.

چنگال‌هایی که به تن زائران فرورفت + عکس

چنگال‌هایی که به تن زائران فرورفت + عکس

چنگال‌هایی که به تن زائران فرورفت + عکس

چنگال‌هایی که به تن زائران فرورفت + عکس

چنگال‌هایی که به تن زائران فرورفت + عکس

چنگال‌هایی که به تن زائران فرورفت + عکس


ویدیو مرتبط :
ماجراهای تن تن خبرنگار جوان (خرچنگ چنگال طلایی2)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساختمان 4 طبقه تجاری در چهار راه ولیعصر فرو ریخت+عکس



اخبار,حوادث,اخبار حوادث

 


معاون عملیات آتش نشانی تهران گفت: ساختمان فرسوده چهارطبقه ای دیروز در چهارراه ولیعصر تهران سقوط کرد.

مهر:فتح الله تیموری اظهار داشت: دیروز یک ساختمان چهارطبقه در چهاراه ولیعصر تهران فرو ریخت که بلافاصله نیروهای آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

 

 

اخبار,حوادث,اخبار حوادث

 

 

وی ادامه داد: این ساختمان تجاری به علت فرسودگی فرو ریخته است و تا کنون اخباری مبنی بر حضور افراد در این ساختمان گزارش نشده است.

تیموری تاکید کرد: ماموران آتش نشانی در حال آوار برداری و جستجو برای یافتن زیر آوارماندگان احتمالی ادامه دارد.... /  mehrnews.com