اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چند نکته از فهرست 45 نفره تیم ملی


سپاهان و پرسپولیس با ۹ ملی‌پوش بیشترین سهمیه را در فهرست جدید دارند و استقلال با ۷ ملی‌پوش در جایگاه بعدی قرار گرفته.

قانون: جابه‌جایی‌های فهرست تیم ملی ایران در فاصله حدود یک سال تا آغاز جام جهانی مطمئنا یکی از جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین اخبار ورزشی کشور در ماه‌های پیش رو خواهد بود. با آغاز لیگ برتر رقابت برای جلب نظر سرمربی تیم ملی به اوج می‌رسد و بازیکنان زیادی آرزو دارند در میان مسافران جام‌جهانی جایی برای خود باز کنند.

کارلوس کی‌روش امروز فهرست ۴۵نفره‌ای را برای حضور در اردوی یک هفته‌ای پرتغال اعلام کرد که البته نام لژیونرهای اروپایی در آن لحاظ نشده است. با توجه به این‌که فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران تازه به پایان رسیده اتفاقات تازه‌ای را می‌توان در این فهرست جست‌وجو کرد.

1- سپاهان و پرسپولیس با ۹ ملی‌پوش بیشترین سهمیه را در فهرست جدید دارند و استقلال با ۷ ملی‌پوش در جایگاه بعدی قرار گرفته.

2- سپاهان در فصل نقل و انتقالات بیشترین تعداد ملی‌پوش را خریداری کرده و ۶ بازیکن از ۹ ملی‌پوش این تیم هنوز در بازی‌های رسمی با پیراهن سپاهان دیده نشده‌اند. رحمان احمدی، یعقوب کریمی، آرش افشین، شجاع خلیل‌زاده، مجتبی جباری و علی حمودی ملی‌پوشانی هستند که به تازگی به سپاهان پیوسته‌اند. پس از سپاهان، پرسپولیس با جذب چهار ملی‌پوش (میلاد غریبی، پیام صادقیان، قاسم دهنوی و علیرضا حقیقی) در جایگاه دوم قرار دارد.

3- دعوت از دو دروازه‌بان که لباس یک باشگاه را به تن دارند اتفاقی است که از زمان حضور کی‌روش در ایران برای اولین بار رخ داده است. نام سوشا مکانی و علیرضا بیرانوند از نفت تهران در این فهرست دیده می‌شود. بیرانوند دروازه‌بان اصلی تیم ملی زیر 22 سال ایران است که در تورنمنت قطر به عنوان پدیده مسابقات شناخته شد.

4- 16 بازیکن از جمع 45 بازیکن حاضر در این فهرست تیم خود را نسبت به فصل گذشته تغییر داده‌اند. یعنی چیزی در حدود یک‌سوم کل ملی‌پوشان.

5- استقلال با از دست دادن جباری، حمودی و حاتمی جایگاه خود را به عنوان تیمی که بیشترین تعداد ملی‌پوش را داشت از دست داد. هرچند که به نظر می‌رسد آنها در فهرست نهایی و غربال‌شده تیم ملی می‌توانند این جایگاه را پس بگیرند. در بین بازیکنان دعوت‌شده از استقلال تنها احتمال خط خوردن محمدمهدی نظری وجود دارد اما در پرسپولیس و سپاهان بازیکنانی مثل خلیل‌زاده، حمودی، غلامی، غریبی، صادقیان، دهنوی و خانزاده کاری سختی را برای حضور در فهرست نهایی پیش رو دارند.

5- مس کرمان با چهار ملی‌پوش سهم قابل توجهی را در این فهرست دارد. کی‌روش در حالی از احمد حسن‌زاده، وحید اسماعیل‌بیگی، شهرام گودرزی و مصطفی شجاعی دعوت کرده که تیم‌هایی مثل فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز تنها دو ملی‌پوش در اردو دارند.

6- شش تیم لیگ برتری سایپا، صبا، استقلال خوزستان، گسترش فولاد، داماش و فجرسپاسی هیچ نماینده در این فهرست ندارند.


ویدیو مرتبط :
ورود تیم ملی فوتبال لبنان به شهر مشهد برای دیدار با تیم ملی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسامی تیم های ملی ایتالیا و هلند اعلام شد/ اعلام فهرست ۳۰ نفره کانگوروهای استرالیا



اخبار,اخبار ورزشی, دیدارهای جام جهانی 2014

 

 اخبار ورزشی - 29 روز تا جام‌جهانی 2014 برزیل
اسامی تیم ملی ایتالیا اعلام شد/ پیرلو و بوفون در جمع لاجوردی‌پوشان

اسام تیم ملی فوتبال ایتالیا توسط چزاره پرندلی برای حضور در جام‌جهانی 2014 برزیل اعلام شد.

به گزارش فارس، چزاره پرندلی 30 بازیکن را در فهرست اولیه بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال ایتالیا قرار داد.

*دروازه‌بانان:
جیان لوئیجی بوفون، سالواتوره سیریگو، ماتیا پرین

*خط دفاع:
ایگناسیو آباته، آندره بارزاگلی، لئوناردو بونوچی، گابریل پالتا، آندره رانوکیا، جورجیو کیلینی، ماتیا دیشیلیو، کریستیان ماجیو، متیو دارمیان، مانوئل پاسکوال

*خط هافبک:
آندره پیرلو، کلودیو مارکیسیو، تیاگو موتا، مارکو وراتی، ریکاردو مونتولیوو، دانیله دروسی، آنتونیو کاندروا، مارکو پارولو، آلبرتو آکوئیلانی، رومولو

*خط حمله:

ماریو بالوتلی، آنتونیو کاسانو، آلیسیو چرچی، چیرو ایموبیله، جوزپه روسی، ماتیا دسترو، لورنزو اینسینیه


                                         .............................................


فان‌خال لیست ۳۰ نفره هلند را منتشر کرد

لیست ۳۰ نفره تیم ملی فوتبال هلند برای شرکت در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل اعلام شد.

به گزارش فارس، پاتریک فان آنولت که از چلسی به صورت قرضی به تیم ویتسه آرنم منتقل شده است، یکی از بازیکنانی بود که انتخابش در فهرست اولیه معرفی شده از سوی لوئیس فان خال برای تیم ملی هلند جای تعجب داشت. مدافع چپ هلندی اولین بازی ملی خود را در دیداری دوستانه در اواخر نوامبر انجام داد که در دقایق پایانی به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد.

گرگوری فان در ویل که در جام‌جهانی 2010 نیز بازی کرده است یکی از بازیکنانی است که نامش در این فهرست 30 نفره به چشم نمی‌خورد. مدافع راست پاری‌سن‌ژرمن در این فصل با مصدومیت مواجه بود اما همچنان انتظار می‌رفت که به ترکیب تیم ملی هلند راه یابد.

با این حال فان‌خال ترنس کونگولو، بازیکن 20 ساله و تونی ویلهنا بازیکن 19 ساله که هر دو از فاینورد هستند و تاکنون در بازی‌های ملی به میدان نرفته‌اند، را انتخاب کرده است.

وسلی اشنایدر با وجود اینکه پیش از این با واکنش به اعلام اسامی دعوت شده از سوی فان‌خال به انتقاد از وی پرداخته و اعلام کرده بود که وی در صدد تغییر تاکتیک تیم است، به همراه روبین فان‌پرسی و آرین روبن در این فهرست حضور دارند.

فان خال اعلام کرده که سیستم بازی هلند در برزیل باید به 5-3-2 تغییر یابد. هفت بازیکن از این فهرست جدا خواهند شد تا در نهایت ترکیب 23 نفره‌ای از بازیکنان باقی بمانند و این فهرست نهایی دوم ژوئن اعلام خواهد شد.

هلند در رقابت‌های جام‌جهانی با تیم‌های اسپانیا، استرالیا و شیلی دیدار خواهد کرد.

فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هلند به شرح زیر است:

دروازه‌بانان: یاسپر سیلسن (آژاکس)، تیم کرول (نیوکاسل یونایتد)، میشل وورم (سوانسی سیتی)، جروئن زوئت (پی اس وی آیندهوون)

مدافعان: دیلی بلایند (آژاکس)، استفان دی وریج، داریل جانمات، ترنس کونگولو، برونو مارتینس ایندی (فاینورد)، کریم رِکیک (آیندهوون)، پاتریک فان آنولت (ویتسه آرنم)، پائول ورهاف (آگزبورگ)، تونی ویلهنا (فاینورد)، رون ولار (استون ویلا)، جوئل ولتمن (آژاکس)

هافبک‌ها: جوردی کلاسی (فاینورد)، جوناتان دی گوزمان (سوانسی سیتی)، نایجل دی یونگ (میلان)، لروی فر (نورویچ سیتی)، آرین روبن (بایرن‌مونیخ)، وسلی اشنایدر (گالاتاسرای)، رافائل فان‌در فارت (هامبورگ)، جئورجینیو ویجنالدوم (آیندهوون)

مهاجمان: جیان پائول بوئتیوس (فاینورد)، ممفیس دیپای (آیندهوون)، کلاس یان هونتلار (شالکه 04)، دیرک کویت (فنرباغچه)، جرمایت لنس (دیناموکیف)، کوئینسی پرومس (توئنته آنشد)، روبین فان‌پرسی (منچستریونایتد)

 

                                      ..............................................


اعلام فهرست ۳۰ نفره کانگوروهای استرالیا/ دعوت شگفت‌انگیز از بازیکن پریستون

سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا معروف به کانگوروها بازیکن تیم پریستون را دعوت کرد و باعث شگفتی هواداران در فهرست بازیکنان مورد نظرش شد.

به گزارش  فارس، شب گذشته «آنژه پوستکگلو»‌ فهرست 30 نفره تیم استرالیا برای حضور در تمرینات آماده‌سازی جام جهانی 2014 را اعلام کرد.

این مربی با انتخاب بیلی رایت، ‌بازیکن پریستون نورت باعث حیرت دوستداران شد.

بازیکنان دعوت شده به این شرح هستند:

 *دروازه‌بان:
مت ریان(کلوپ بروژ)، میچ لانگراک (بورسیادورتموند)، اویگن گالوکوویچ(آدلاید یونایتد)

 *خط دفاع:
ایوان فرانجیچ (بریسبان)، ماتیو اسپیرانوویچ (وسترن سیدنی)،‌ کورتیس گود(نیوکاسل)، بلی رایت (پریستون)، جیسون دیویدسون (هراکلس آلمائو)، لوک ویلشیر(دینامومسکو)، آلکس ویلیکینسون (چون‌بوک موتورز)، ریان مک‌گوان (شاندونگ)

*خط میانی:
میل جدنیک (کریستال پالاس)، مارک میلیگان (ملبورن)، جیمز هولند (آستریاوین)، ماسیمو لوگونو (اسوینتون)، آدام ساروتا (اوترخت)، اولیور بوزانوویچ (لوسرن)،‌ مات مک‌کای (بریسبان)، مارک برشیانو (الغرافه قطر)، جاش بریلانت (نیوکاسل جتس)

 خط حمله:
تیم کی‌هیل (نیویورک رد‌بولز)، جاش کندی (ناگویا گرامپوس ایت)،‌ تام روگیچ (ملبورن ویکتوری)، داریو ویدوسویچ (سیون)، تامی اور (اف.ث.اوترخت)، جیمز ترویسی (ملبورن ویکتوری)، بن هالورن(فورتونادوسلدورف)، آدام تاگرت (نیوکاسل جتس)، ‌ماتیو لکی (اف.اس.فاو فرانکفورت)
اخبار ورزشی - فارس