اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چند درصد زوج‌های کشور نابارور هستند؟



اخبار,اخبار اجتماعی,ناباروری در ایران


 اخبار اجتماعی - چند درصد زوج‌های کشور نابارور هستند؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۰ درصد زوجین کشور نابارور هستند.

حسین عرفانی در مراسم گرامیداشت روز ماما با بیان اینکه مرگ و میر مادران باردار از ابتدای بارداری تا ۶ ماه پس از زایمان اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: روزانه یک‌هزار و ۱۶۰۰ زن در دنیا به سبب عوارش بارداری فوت می‌کنند و که در این میان بیش از ۹۹ درصد فوت‌ها در کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتد.

وی ۶۰ تا ۸۰ درصد عامل مرگ مادران باردار را به سبب خونریزی زیاد دانست و گفت: ۱۵ درصد تولدها در دنیا و ۲۱ درصد در کشورهای توسعه یافته به صورت سزارین است در حالی که بیشترین سزارین ها بدون احتساب ایران در کشورهای ایتالیا و برزیل با ۳۵ درصد انجام می‌شود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: از سال ۸۵ تا سال گذشته بیش از ۳۰ هزار زایمان انجام شده است که ۴۷ درصد زایمان‌ها با عمل سزارین بوده است.

۲۰ درصد زوجین کشور ناباور هستند
وی پایین بردن سن ازدواج، کاهش فاصله بین ازدواج و فرزندآوری، تغییر نگرش در امر تک‌فرزندی را در افزایش جمعیت مهم دانست و بیان کرد: بیش از ۲۰ درصد زوجین کشور ما ناباور هستند و میزان ناباروری در حال افزایش است. عرفانی گفت: در بحث پوشش مراقبت‌های بارداری، استان همدان جایگاه خوبی در کشور دارد در این راستا نرم کشور در سال گذشته ۸۸.۶ بوده است که در استان به ۹۴.۲ رسیده است.

وی از ثبت ۶۶۸ مورد سقط جنین در استان در سال گذشته خبر داد و افزود: آمار واقعی چند برابر این تعداد است چرا که تعداد بسیاری از مادران باردار به مراکز درمانی مراجعه نکردند و عامل اصلی سقط جنین نیز حاملگی ناخواسته زوجین بوده است در این راستا باید به دنبال افزایش حاملگی آگاهانه و خواسته باشیم. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: شاخص مرگ و میر مادران باردار در کشور ۲۱.۷ درصد است که در سال گذشته ۷ نفر از مادران باردار استان همدان فوت کردند و امسال نیز دو نفر به علت عوارش بارداری فوت کردند.
اخبار اجتماعی - تسنیم


ویدیو مرتبط :
زوج های جوان نابارور این گزارش را از دست ندهندزوج های جوان نابارور این گزارش را

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رقم نگران‌کننده زوج‌های نابارور در کشور



اخبار ,اخبار اجتماعی ,زوج‌های نابارور

 

اخبار اجتماعی - رقم نگران‌کننده زوج‌های نابارور در کشور

مدیر کل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمام داروها و افراد نابارور پس از تصویب مجلس خبر داد.

 دکتر محمد اسماعیل مطلق مدیر کل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت در گفت و گو با دانا با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 10 قلم از داروهای ناباروری و تاثیر این امر در افزایش جمعیت کشور و فرزندآوری خانواده‌ها گفت: سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که در این میان تنها 35 هزار نفر از این جمعیت بارور می‌شوند.

وی با توجه به برنامه‌های وزارت بهداشت در خصوص افزایش جمعیت عنوان کرد: آموزش و پیشگیری از ناباروی جزو یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت برای ارتقا باروری و افزایش جمعیت است.

مطلق در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت در این راستا این است که تمام افراد از دوره کودکی، نوجوانی، جوانی، ازدواج و پس آن را تحت پوشش قرار دهد تا بتوان از میزان جمعیت نابارور کاست.

دکتر مطلق با اشاره به داروهای تحت پوشش بیمه برای درمان ناباروری افزود: ابتدا داروهایی که بیشتر مورد نیاز افراد نابارور بود تحت پوشش بیمه قرار گرفت که پس از مصوبه قوانین تعالی خانواده و فرزندآوری در مجلس و ابلاغ آن وزارت بهداشت قصد دارد تمام افراد نابارور و داروهای ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

اخبار اجتماعی - ایسنا