اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چند درصد جوانان به فرزندآوری علاقه ندارند؟


مرکز آمار ایران اعلام کرد: در حالی که 75 درصد از جوانان علاقمند به پدر و یا مادر شدن در حد خیلی زیاد و یا زیاد دارند 25 درصد از آنان علاقه زیادی به این امر ندارند.

خبرگزاری ایرنا: مرکز آمار ایران اعلام کرد: در حالی که 75 درصد از جوانان علاقمند به پدر و یا مادر شدن در حد خیلی زیاد و یا زیاد دارند 25 درصد از آنان علاقه زیادی به این امر ندارند.

بررسی نحوه نگرش جوانان در آستانه ازدواج و زنان همسردار 15 تا 49 ساله نسبت به فرزندآوری و شناخت عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر بر آنکه از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است،31.1 درصد جوانان در آستانه ازدواج اعتقاد دارند که اگر بیش از 2 فرزند بیاورند مردم آنها را سرزنش می کنند.

همچنین 18.7 درصد جوانان پیشرفت تحصیلی و شغلی زنان را مهمتر از بچه دار شدن می دانند.

نتایج این بررسی نشان می دهد،14.1 درصد از جوانان در آستانه ازدواج موافق هستند که 'آدم پولش را برای چیزهایی که دوست دارد خرج کند بهتر از این است که خرج بچه کند'.

همچنین 29.4 درصد از جوانان اعتقاد دارند بچه دار شدن سخت است و راحتی را از آدم می گیرد. معادل 33.2 درصد جوانان بی اعتمادی به همسرشان را عامل دیرتر بچه دار شدن می دانند و 85 درصد جوانان بچه دار شدن را باعث تقویت مسئولیت پذیری می دانند.

تعداد فرزندان دلخواه

در این بررسی برای آگاهی از نگرش زنان پاسخگو نسبت به تعداد فرزندان دلخواه در ابتدا تعداد فرزندان فعلی آنها مورد پرسش قرار گرفت. نتایج نشان داد، میانگین تعداد فرزندان موجود پاسخگویان برابر با 1.7 فرزند بوده است.

همچنین در این بررسی پاسخگویان در مقابل پرسش 'به غیر از فرزندان فعلی دلتان می خواهد چند فرزند دیگر داشته باشید؟'، 34.6درصد تمایل به داشتن فرزند دیگری نداشتند، 56.5 درصد یک فرزند دیگر، 7.8 درصد 2 و 1.1 درصد نیز سه فرزند دیگر می خواستند.

متوسط تعداد فرزندان دلخواه پاسخگویان (فرزندان فعلی و مورد تقاضا) برابر 2.8 است و بیشترین درصدها به 2 و سه فرزند به ترتیب 42.7 و 28.2 درصد اختصاص دارد.

زنان پاسخگوی ساکن نقاط شهری به طور متوسط طالب 2.7 فرزند بوده و زنان ساکن مناطق روستایی به طور متوسط خواهان سه فرزند می باشند.


ویدیو مرتبط :
علاقه شدید جوانان به رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تنها 30 درصد جوانان، لبنیات كافی مصرف می كنند



 

 

تنها 30 درصد جوانان، لبنیات كافی مصرف می كنند

 

فوق تخصص گوارش اطفال گفت: ‌براساس مطالعات انجام شده، تنها 30 درصد جوانان، لبنیات كافی مصرف می كنند.

دكتر ' غلامرضا خاتمی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مطالعات انجام شده، تنها 30 درصد كودكان و نوجوانان، لبنیات كافی مصرف می كنند ضمن این كه در دختران نوجوان دریافت كلسیم 400 تا 700 میلی گرم، كمتر از میزان كلسیم مورد نیاز آنان است.

وی اظهارداشت: تكامل استخوانی در دوره بلوغ سرعت می گیرد و تا دهه سوم عمر آهسته پیش می رود و به علت افزایش تشكیل استخوان و سرعت تكامل عضلانی در دوره بلوغ، افراد در این سن بیش از هر زمان دیگری نیاز به كلسیم دارند.

خاتمی گفت: كمبود كلسیم در خلال تشكیل استخوان و تكامل آن، سبب كاهش توده استخوانی می شود و احتمال شكستگی استخوان را در دوره های بعدی زندگی افزایش می دهد درحالی كه افزایش دریافت كلسیم در این مرحله از رشد، تراكم استخوانی را سرعت می بخشد.

به گفته خاتمی، هر لیوان شیر (250 میلی لیتر) حدود 315 میلی گرم كلسیم دارد كه 30 درصد كلسیم مورد نیاز روزانه بدن هر فرد را تامین می كند.... / تحلیل : ایرنا