اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چند درصد تست مواد مخدر رانندگان مثبت بوده است؟



اخبار ,اخبار اجتماعی ,تست مواد مخدر رانندگان

 

اخبار اجتماعی - پلیس راهور: 18 درصد تست مواد مخدر رانندگان مثبت بوده/ تست جدید الکل از نوروز

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا از توزیع 550 دستگاه جدید تست الکل خبر داد.

سرهنگ رمضان آقایی صبح امروز در «نهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا» با بیان اینکه پس از ثبت پلاک ملی بر روی خودروهای ناجا، خودروهای نیروهای مسلح نیز دارای پلاک ملی می‌شوند، گفت: پس از آن، نصب پلاک ملی بر روی موتورسیکلت‌های نیروی انتظامی در دستور کار قرار می‌گیرد.

آقایی همچنین از توزیع 550 دستگاه جدید تست الکل در طرح نوروز امسال میان ماموران پلیس راهور خبر داد و گفت: به ماموران توصیه می‌شود که در انتخاب نمونه، دقت داشته باشند.


او با بیان اینکه با تلاش مهندسان پلیس راهور، 408 دستگاه خودروی بنز و مگان، تعمیر و در طرح نوروز امسال مجددا به کار گرفته می‌شود، گفت: سه اکیپ از مسؤلان از بیستم تا بیست و دوم وظیفه سرکشی به تمام استان‌ها را بر عهده دارند که از تجهیزات و امکانات پلیس راهور استان‌ها بازدید به عمل خواهد آمد.

آقایی با بیان اینکه 50 هزار کیت مواد مخدر، تهیه و برای نوروز 93 میان ماموران پلیس راهور توزیع می‌شود، گفت: باید ماموران در انتخاب نمونه‌های خود دقت کنند چرا که بررسی‌ها نشان داده است که 80 درصد تست‌هایی که در حوزه مواد مخدر انجام شده است، منفی بوده است.


او با بیان اینکه ماموران پلیس راهور تهران بزرگ، آذربایجان شرقی و لرستان بهترین عملکرد در حوزه نمونه‌های مواد مخدر را داشته‌اند، گفت: 70.17 درصد تست‌های تهران بزرگ در حوزه مواد مخدر مثبت بوده است. به گفته معاون اجرایی پلیس راهور ناجا، تست‌های مواد مخدر و الکل، برای پلیس کیفیت و کمیت مهم است.

آقایی گفت: در بحث تست مواد مخدر، استان‌های اصفهان، تهران، مازندارن، هرمزگان و لرستان بیشترین فعالیت را داشته‌اند.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
‫تست اعتیاد بازیگر زن معروف مثبت اعلام شد مواد مخدر، جزء لاینفک زندگی ستاره های هالیوود‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

2 میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور/ 6 درصد افراد به اینترنت اعتیاد دارند



اخبار,اخبار اجتماعی ,آمار ابتلا به اعتیاد

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت، آمار ابتلا به اعتیاد را یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در کشور عنوان کرد که با مصرف‌کنندگان تفننی به ۲ میلیون نفر می‌رسد.

 احمد حاجبی در نشست خبری هفته سلامت روان، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما پایین بودن سطح سلامت روان جامعه است که به تبع آن مشکلات زیادی خواهیم داشت. یکی از این مشکلات توجیه علائم ابتلا به مشکلات روانشناختی برای عدم مراجعه است و در صورت مراجعه برخی به‌دلیل ترس از «انگ»، درمان را ادامه نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه پذیرش ابتلا به بیماری جسمانی برای مردم آسان‌تر از ابتلا به بیماری روانی است، افزود: مردم بیماری جسمانی خود را در جمع معرفی می‌کنند، ولی متأسفانه خفیف‌ترین اختلالات روانی با انگ همراه است.

حاجبی گفت: در آماری که از مبتلایان به اختلالات روانی، به‌دست آمد مشخص شد که رایج‌ترین علت عدم حضور برای تشخیص و درمان این بود که مردم فکر می‌کردند، مشکل خودش برطرف می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که تعرفه بالای خدمات روانپزشکی و روانشناسی و داروها، منجر به عدم مراجعه و در ادامه درمان توسط برخی مبتلایان به اختلالات روانپزشکی و روانشناختی می‌شود، اظهار داشت: باور نادرستی درمورد کیفیت داروهای ایرانی وجود دارد، از طرفی افراد می‌توانند از سیستم‌های دولتی برای دریافت خدمات روانپزشکی استفاده کنند.

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت، گفت: چرخه‌ای که با قرار دادن روانشناس برای ساکنان حاشیه شهرها تعریف کرده‌ایم، اگر در سطح کشور ادامه یابد، به تحولی بزرگ منجر می‌شود.

حاجبی دسترسی به خدمات تخصصی در مراکز دولتی را کم عنوان کرد و در پاسخ به این سؤال که وضعیت سلامت روان ما نسبت به گذشته چگونه است، گفت: معمولاً مطالعات همه‌گیرشناسی بین 5 تا 7 سال زمان می‌برد.

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت، آمار ابتلا به اعتیاد را یک میلیون و 350 هزار نفر در کشور عنوان کرد که با مصرف‌کنندگان تفننی به 2 میلیون نفر می‌رسد.

حاجبی در پاسخ به سؤال دیگری درمورد ارائه خدمات روانپزشکی و روانشناختی به دانش‌آموزان تصریح کرد: در ارائه خدمات تخصصی به وزارت آموزش و پرورش آماده‌ایم. باید آموزش مهارت‌های فرزندپروری به والدین و مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموزان جهت توانمندسازی آنها ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه بیماری‌های روانپزشکی، علت و معلول مشخصی ندارند، گفت: استاندارد تشخیص درمورد بیماری‌های روانپزشکی، مصاحبه بالینی روانپزشک و روانشناخت است، ولی برخی فاکتور خطر مانند ژنتیک و محیط می‌تواند شانس ابتلا به بیماری‌های روانپزشکی و روانشناختی را بیش‌تر کند.

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت، استفاده از تکنولوژی مانند تلفن همراه را در سلامت روان وابسته به مدیریت تکنولوژی دانست و تصریح کرد: امواج موبایل علاوه بر کودکان بر بزرگسالان نیز مؤثر است. به نظر می‌رسد باید مدیریت استفاده از ابزارها و تکنولوژی که به شرایط فرهنگی وابسته است را ایجاد کنیم. اکنون اعتیاد به اینترنت در جهان، 6 درصد برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: شادی و خنده می‌تواند در ایجاد سلامت روان مؤثر باشد، برنامه‌هایی مانند «خندوانه» برای افراد مفید و مثبت است و می‌تواند لحظات شادی را برای آنها فراهم کند که در ایجاد سلامت روان افراد جامعه مؤثر است.

اخبار اجتماعی - فارس