اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چند درصد ایرانیها چاق هستند؟/ته دیگ نخورید



اخبار,اخبار اجتماعی,اضافه وزن

 

اخبار اجتماعی - 48 ایرانیها چاق هستند/ته دیگ نخورید

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد: حدود نیمی از افراد 15 تا 65 ساله کشور چاق هستند یا اضافه وزن دارند.

به گزارش مهر، دکتر شهرام رفیعی فر با بیان این مطلب که 48 درصد ایرانیان چاق هستند یا اضافه وزن دارند، گفت: با فعالیت بدنی مرتب و روزانه، انرژی مصرفی خود را افزایش داده و وزن خود را در محدوده طبیعی نگه دارید و غذا خوردن را همراه با کارهای دیگر مثل مطالعه و تماشای تلویزیون انجام ندهید.

وی افزود: از بشقاب های کوچک برای غذا خوردن استفاده کنید، مواد غذایی که سبب تحریک غذا خوردن در شما می شوند را از معرض دید و دسترس خود خارج کنید، از قرار دادن دیس غذا با حجم زیاد در سر سفره خودداری کنید، وعده های غذایی را در ساعات معینی از روز و بطور منظم مصرف کنید و قبل از آنکه کاملاً سیر شوید دست از غذا خوردن بکشید.

ته دیگ هیچ غذایی را نخورید
رفیعی فر ادامه داد: بلافاصله پس از مصرف غذا میز یا سفره را ترک کنید، آهسته غذا بخورید، بیش از حد نیاز غذا نخورید، به جای نوشابه های شیرین و گاز دار از آب و یا دوغ کم نمک بدون گاز استفاده کنید و از مصرف ته دیگ اکیدا خودداری کنید زیرا ته دیگ بسیار پر چرب و پر نمک است.

به گفته سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، عدم مصرف شربت های پاکتی و پودری، مصرف کردن بهترین نوشیدنی های کم شیرین خانگی و انواع دوغ کم نمک و کم چرب و آبمیوه های طبیعی، عدم مصرف بستنی های پرچرب و خیلی شیرین، محدود کردن مصرف تنقلات شور، وزن کردن خود به طور هفتگی، آرام جویدن لقمه، ننشستن مقابل تلویزیون هنگام غذا خوردن نیز به پیشگیری از چاقی کمک می کنند.
اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
‫ته چین اسفناج با ته دیگ کدو حلوایی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد پیش خرید خودرو با 30 درصد سود مشارکت/ کفگیر خودروسازان ته دیگ خورده؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - پیشنهاد پیش خرید خودرو با 30 درصد سود مشارکت/ کفگیر خودروسازان ته دیگ خورده؟

پیشنهاد جایزه و کمیسیون به ثبت‌نام‌کنندگان خودرو توسط خودروسازان داده می شود. گزارش های میدانی حاکیست این روزها برخی از خودروسازان شروع به دادن پیشنهادی جالب به مشتریان کرده‌اند. آیا اوضاع مالی خودروسازان خراب است؟

این روزها برخی از خودروسازان شروع به دادن پیشنهادی جالب به مشتریان کرده‌اند؛ به‌طوری مشتریان با ثبت‌نام و پیش‌خرید خودرو، هم سود مشارکت قابل‌توجه در حد 30 درصد کسب خواهند کرد و هم به ازای هر خودرو، مبلغی به عنوان کمیسیون یا پاداش در صورت خرید سبدی یا تعداد بالا دریافت می‌کنند.


بنا به این گزارش، پس از افزایش قیمت خودرو، افرادی که در چند ماه گذشته نسبت به پیش‌خرید خودرو اقدام کرده بودند، زمانی که پس از دریافت دعوت‌نامه باید برای پرداخت مابقی پول خودرو خود مراجعه می‌کردند، به این نتیجه می‌رسیدند که خرید خودرو و آوردن و فروختن آن در بازار هیچ منفعتی ندارد و حتی در رابطه با بعضی از خودروها با ضرر هم روبه‌رو خواهند شد. بر این اساس، این افرا شروع به انصراف از خرید خودرو کرده و از خودروسازها تقاضای دریافت و برگرداندن وجه خود را داشتند.


در این شرایط، برخی از خودروسازان نسبت به دادن چک‌های یک‌ماهه به مشتریان بابت پس گرفتن خودرو امتناع می‌کردند و حتی به مشتریان عنوان می‌کردند که شاید تا یک ماه دیگر هم پول نداشته باشیم.


گزارش میدانی حاکی از آن است که همین موضوع و عدم ثبت‌نام و پیش‌خرید خودرو توسط مشتریان باعث شده که این روزها برخی از خودروسازان متوسل به دادن سودهای مشارکت بالا و در حد 30 درصد شوند و این پیشنهاد را به مشتریان داشته باشند که به ازای پیش‌خرید هر 10 دستگاه خودرو، مبلغی حتی تا 500 هزار تومان به آنها کمیسیون یا پاداش داده خواهد شد.


این موضوع در حال حاضر این ابهام را ایجاد کرده است که دلیل این همه سود و جایزه، به ته دیگ خوردن کفگیر خودسازان از لحاظ مالی است؟!

اخبار اقتصادی - نسیم آنلاین