اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چمران: قانونی برای تغییر نام شورای شهر تهران نداریم



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,شورای شهر تهران

رییس شورای شهر تهران نسبت به تغییر نام شورای شهر تهران به شورای شهر تهران، ری و شمیرانات واکنش نشان داد.

به گزارش  ایسنا ، مهدی چمران صبح امروز در واکنش به گزارش شورایاران منطقه 20 با بیان اینکه برای تامین امنیت منطقه 20 و تهران از سردار اشتری و سردار ساجدی‌نیا دعوت شده است که در صحن علنی شورای شهر حاضر شده و گزارشی در این خصوص ارائه دهند، گفت: مدتی است بحث تغییر نام شورای شهر تهران به شورای شهر ری و شمیرانات برسر زبان‌ها افتاده است اما باید بگویم که هیچ قانونی برای این تغییر نام نداریم.

وی با بیان اینکه در کجای دنیا برای یک پارلمان محلی سه اسم می‌گذارند افزود: توسط کمیسیون حقوقی یک نامه بلندبالای حقوقی تنظیم شده است و علل عدم این اقدام تشریح شده است.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه فرماندار قبلی جدایی ری از تهران را باب کرد و فرماندار فعلی نیز تغییر نام را مد کرده است، گفت: استاندار، فرماندار و حتی وزیر کشور نمی‌تواند خواهان تغییر نام شورا شود چراکه قانونی دراین رابطه نداریم و باید بگویم که برای ما تهران، ری و تجریش فرقی با یکدیگر ندارد.

 


ویدیو مرتبط :
بازدید شورای دانش آموزی از شورای اسلامی شهر تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش لحظه به لحظه از نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران/ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران شد



اخبار,اخبارسیاسی,شورای شهر تهران

 

 اخبار سیاسی -  گزارش لحظه به لحظه از نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران؛
چمران با ۱۸ رای، رئیس شورا و طلایی، نایب رئیس شد

  دومین انتخابات هیات رئیسه شورای چهارم شهر تهران با انتخاب مهدی چمران به عنوان رئیس شورا با ۱۸ رای و طلایی با ۱۷ رای به عنوان نایب رئیس شورای پایتخت به پایان رسید.

به گزارش  آنا، قناعتی و جدیدی نامزد هیات رئیسه شورای شهر تهران شدند و انتخابات این هیات، پس از پایان انتخاب نایب رئیس شورای شهر آغاز شد. ساعی، راستگو، قناعتی، جدیدی و تندگویان جزء کاندیداهای این انتخابات هستند.


12:50 با پایان رای‌گیری انتخاب رئیسه شورای شهر، راستگو نیز با 16 رای به عنوان منشی‌دوم انتخاب شد.

12:45 با شمارش آرای اعضای شورای چهارم پایتخت، قناعتی به عنوان منشی اول با 17 رای در هیات رئیسه شورای تهران انتخاب شد. رای‌گیری برای انتخاب ساعی و تندگویان، دو کاندید منشی دوم شورای شهر تهران نیز به دور دوم کشیده شد.

12:25 قناعتی و جدیدی نامزد هیات رئیسه شورای شهر تهران شدند و انتخابات این هیات، پس از پایان انتخاب نایب رئیس شورای شهر آغاز شد. ساعی، راستگو، قناعتی، جدیدی و تندگویان جزء کاندیداهای این انتخابات هستند.


12:20 دور دوم انتخابات نایب رئیس شورای شهر تهران با توزیع برگه‌های آبی رنگ آغاز شد. مسجد جامعی از اعضاء خواست برای رای دادن به دو کاندیدای نایب رئیسی از بین طلایی و حکیمی‌پور، بر صندلی‌های خود قرار گیرند.

12:10 با اعلام الهه راستگو، انتخاب نایب رئیس شورای شهر به دور دوم کشیده شد. به طوریکه‌ نایب رئیس شورای شهر در انتخابات اول، انتخاب نشد و حکیمی پور و طلایی با 15 رای و یک رای سفید مساوی شدند.

ناظران رای گیری نایب رئیس در کنار مسجد جامعی قرار گرفتند. شمارش آرا برای انتخاب نایب رئیس آغاز شده است. حکیمی پور و طلایی دو گزینه انتخاب نایب رئیس شورای شهر هستند.

12:00 برگه‌های زرد رنگ رای اعضا با امضای راستگو و ساعی دو عضو هیات رئیسه شورای شهر در بین اعضا توزیع شد. همچنین مسجد جامعی از تمامی افرادی که پشت سر اعضای شورای شهر در صحن علنی ایستاده بودند درخواست خروج از صحن کرد و به اعضاء یادآور شد، تا پایان زمان رای‌گیری بر صندلی‌های خود بنشیند و جای خود را ترک نکنند.

 هنوز مشخص نیست ورزشکاران شورای شهر رای خود را به صندوق اصلاح طلبان یا اصولگرایان شورا می اندازند و دوباره رای ورزشکاران شورای چهارم پایتخت سرنوشت ساز شد.

11:50 دنیا مالی به اتفاق آرای اعضای شورا، از سوی هیات رئیسه به همراه تقی پور و رضا زاده ناظر بر روند رای گیری شدند.

11:35 با نزدیک شدن به ساعت 12 و وعده‌ای که ریاست شورای شهر برای برگزاری انتخابات داده است، ابوالفضل قناعتی که به دلیل فوت مادرش در جلسه حضور نداشت خود را به جلسه رساند. رئیس شورا نیز با ایراد تذکر اعضاء در صحن علنی مخالفت می کند.

11:00 مجتبی شاکری با اعتراض نسبت به اتفاقات جلسه شئورا تاکید کرد:  اجازه بدهید انتخابات طبق روال گذشته پیش رود. مشکل سر دبیر و رضا زاده است که رای آنها مشخص نیست و لابی هایی که دارد صورت می گیرد و لابی ها صورت می گیرد.

10:45 علی صابری که شب گذشته تصادفی داشته بود و امروز در بیمارستان به سر می‌برد با ضمانت دکتر حافظی به صحن علنی آورده شده و در حضور پرسنل اورژانس قرار است تا لحظاتی دیگر در رای‌گیری انتخابات هیات رئیسه شرکت داشته باشند، البته اسماعیل دوستی نیز مانند همیشه تذکراتی در صحن ارائه کرد که مهم‌ترین آن انتقاد از برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته مبنی بر اینکه تنها چیزی که در چند روز گذشته انتشار داده‌اند تعریف و تمجید از هیات رئیسه بوده است.

10:40 در کنار همه این هیاهو‌ها جدیدی از دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرای شورا تشکر کرد اما مسجد جامعی دوباره تاکید کرد که آقای قناعتی دیر به جلسه رسیده و ممکن است اگر تا 5 دقیقه دیگر خودش را نرساند رای‌گیری آغاز شود.

مسجد جامعی: انتخاب رئیس شورا ساعت 12 برگزار می‌شود
9:30 در حالیکه خبرنگاران از ساعت 8 صبح پشت درهای بسته منتظر ورود به صحن علنی شورای شهر بودند، اعضای شورای شهر یکی پس از دیگری وارد صحن علنی شدند و دستور جلسات باقی‌مانده از سال اول شورای چهارم را بررسی کردند. پس از مدت زمانی نیز خبرنگاران وارد صحن علنی شدند.

در ادامه جلسه، رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: به احترام آقای قناعتی در پی فوت والده محترم‌شان، تا ساعت11:30 رأی گیری برای انتخاب رئیس انجام نخواهد شد و پس از آن آقای دنیامالی به همراه آقای قناعتی به جلسه خواهند آمد.

مسجد جامعی افزود: بر همین اساس رأی گیری برای انتخاب رئیس شورای شهر در ساعت 12 ظهر انجام خواهد گرفت.

اعضای شورای شهر همچنین همگی در صحن علنی حاضر شدند به جزء یکی دیگر از اعضا، علی صابری عضو علی البدلی جانشین سلطانی‌فر که گفته می‌شود شب گذشته در پی وقوع تصادف قرا است با تاخیر در جلسه حاضر شود.

غیبت دو عضو در جلسه علنی امروز شورای شهر
9:00  غیبت یکی از اعضای شورای شهر تهران احتمال تعویق در برگزاری انتخابات رئیس و هیات رئیسه این شورا را افزایش داد؛ در عین حال قناعتی که گفته می‌شود در غم از دست دادن مادرش عزادار شده است پیغام داده بود که خود را به جلسه شورا می رساند.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر به خبرنگاران اعلام کرد: جلسه امروز تا ساعت 10 غیر علنی بوده و پس از آن تصمیم‌گیری درباره ریاست جدید شورا انجام خواهد گرفت.

رضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر نیز اعلام کرد: قناعتی پیغام داده است که تا زمان انتخابات به صحن علنی شورا خواهد آمد. سه دستور جلسه ابتدا بررسی خواهند شد و پس از آن انتخابات ریاست شورا برگزار می‌شود.

همچنین اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: به دلیل احترامی که برای این عضو شورا قائلیم احتمالا انتخابات به تعویق خواهد افتاد اما طبق قانون باید تا 12 شهریور انتخابات برگزار شود چرا که بعد از این تاریخ هیات رئیسه فعلی اجازه فعالیت ندارند.

وی تاکید کرد: راه حل برگزاری انتخابات این است که یا روز یکشنبه به صورت فوق العاده برگزار شده و یا به چهارشنبه موکول شود.

این خبر در حال تکمیل است

 

 اخبار سیاسی - انا