اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چشم انداز روشن ایران بعد از برجام


رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بعد از «برجام» وارد دوره جدیدی از فعالیت های هسته ای با یک چشم انداز روشن می شود.

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بعد از «برجام» وارد دوره جدیدی از فعالیت های هسته ای با یک چشم انداز روشن می شود.

علی اکبر صالحی که در موسسه امور بین الملل «JIIA»، از معتبرتربن مراکز مطالعات سیاسی و بین المللی ژاپن وابسته به وزارت خارجه این کشور، سخنرانی می کرد، تصریح کرد که ایران بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک به فعالیت های خود در زمینه هسته ای ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: بر این اساس، ایران نه فقط از حق مسلم خود برای غنی سازی اورانیوم همچنان که در «ان پی تی» آمده بهره مند می شود، بلکه توسعه فعالیتهای کشور در زمینه استخراج اورانیوم، تولید سوخت و مدیریت پسماند نیز میسر شده است.

وی همچنین تصریح کرد که ایران قصد دارد فعالیت صلح آمیز هسته ای خود را در زمینه کشاورزی و پزشکی همانند حوزه صنعتی گسترش دهد.

صالحی در عین حال بر ضرورت توسعه همکاری بین کشورها در زمینه فعالیتهای صلح آمیز هسته ای مانند ایمنی هسته ای، تبادل دانش فنی و آموزش متخصصین تاکید و خاطر نشان کرد: ایران و ژاپن در این زمینه علاقمندیهای مشترکی دارند و می توانند همکاریهای خوبی با یکدیگر داشته باشند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود که با عنوان «برنامه هسته ای ایران: چالشها و فرصت ها» ارائه شد، به سابقه فعالیتهای هسته ای کشورمان از پیش از انقلاب اسلامی پرداخت.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یادآور شد: منابع انرژی پاک، به ویژه انرژی هسته ای و انرژی های تجدید پذیر، بدون شک برای همه ملتهایی که خطر گرم شدن کره زمین و کمبود انرژی های فسیلی را درک می کنند، باید یک اولویت باشد.

صالحی یادآور شد که بر این اساس و طبق مدل محاسباتی ارائه شده از سوی آژانس انرژی اتمی(ETSAP و WASP)، هشت تا دوازده درصد از سبد مشترک انرژی ایران باید از انرژی هسته ای تامین شود.

گفتنی است در این نشست که جمعه شب در محل هتل «اوکورای» توکیو برگزار شد، بیش از 150 نفر از شخصیت های سیاسی، پژوهشگران، روسا و اساتید دانشگاه، در بخش های هسته ای، خاورمیانه و ایران شناسی و همچنین سفرا و دیپلماتهای نمایندگی های کشورهای خارجی مقیم توکیو و نیز سردبیران و خبرنگاران روزنامه ها و رسانه های ژاپنی حضور داشتند.


ویدیو مرتبط :
چشم انداز زیبای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام جرم دادستانی علیه مجله «چشم‌انداز ایران»/بازداشت نویسنده مطلب توهین‌آمیز «بهار»



روزنامه بهار , توقیف روزنامه بهار

اعلام جرم دادستانی علیه مجله «چشم‌انداز ایران»/بازداشت نویسنده مطلب توهین‌آمیز «بهار»

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: نویسنده مطلب توهین‌آمیز روزنامه بهار دستگیر و بازداشت شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی درباره روزنامه‌ای که به خاطر درج یک مطلب توهین‌آمیز توقیف شده است، گفت: از سوی این روزنامه جرم واقع شده، اما فعلا نمی‌توانیم بگوییم نویسنده یا مدیرمسوول مجرم است؛ زیرا هنوز جرم آن‌ها اثبات نشده است.

وی در پاسخ سوال یک خبرنگار که گفت نخواسته اسم روزنامه بهار را به دلیل اینکه هنوز جرم ثابت نشده است، ببرد، اظهار کرد: بعد از انتخابات 88 جرم واقع شد و افرادی مرتکب جرم شدند و اگر هم بگوییم کسی در این رابطه تحت تعقیب قرار گرفته اشکالی ندارد، ولی نمی‌توانیم به فردی که به دلیل اتهامی تحت تعقیب قرار گرفته بگوییم مجرم، زیرا هنوز حکم صادر نشده است.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه ما از اصحاب رسانه می‌خواهیم دقت کنند تا خدایی ناکرده مرتکب توهین به مقدسات، افترا و نشر اکاذیب نشوند، گفت: ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم یک روزنامه توقیف شود؛ زیرا روزنامه مجموعه‌ای از افراد است ولی به هر حال این موارد باید رعایت شود.

وی ادامه داد: در این رابطه هیات نظارت تشخیص داد که مطلب مندرج در روزنامه مطلب خلاف است و آن را به دادگاه فرستاد و دادستانی هم جداگانه به موضوع ورود پیدا کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره تعقیب قضایی مجله چشم‌انداز ایران که گفته می‌شود مطلب توهین آمیزی درباره حضرت زهرا (س) نوشته است، گفت: در این مورد هم از دادستانی سوال پرسیدم و گفتند پرونده‌ای تشکیل شده و در حال تعقیب است.

وی گفت: همچنین نویسنده مطلب توهین آمیز روزنامه‌ای که توقیف شده است نیز دستگیر شده و در بازداشت است.
/ایسنا